Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
koen-68
Berichten: 2
Lid geworden op: do 20 sep 2018, 9:36

Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door koen-68 »

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en dus ook nieuw voor wat betreft mobilhomes en wat erbij komt kijken op vlak van accu's, elektriciteit, e.d.

We hebben een Pilote P746C besteld, levering april 2019. Als extra hebben we ook een set zonnepanelen besteld. Als we rijden met de mobilhome naar onze bestemming, zullen onze kinderen zich bezighouden met hun laptop. Waarschijnlijk is dat geen probleem voor de accu's zolang we rijden, of toch?


Probleem zien we als we 's avond staan te overnachten.


Vraag: wat zijn de oplossingen?

Heeft iemand ervaring met Buttner Elektronica? Wat zijn laadboosters en omvormers? Waar in West-Vlaanderen (België) zijn techniekers te vinden. Of kunnen we dit aan onze Pilote-verdeler vragen??

Alvas bedankt voor de raad hieromtrent.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door 't Busje »

Als het alleen maar om de laptops van de kinderen (zitten die de godganse dag op een laptop te kijken?) gaat, valt het allemaal wel mee. Maar er zullen ook wel andere elektrische verbruikers zijn, waar je rekening mee moet houden, zoals verlichting, TV, waterpomp, verwarming/boiler, telefoons, e-bikes.
Je zult meer details moeten verschaffen over de grootte van de huishoudaccu, het vermogen van de zonnepanelen, je campergedrag (vrij staan of met walstroom op een camping of camperplaats, hoeveel dagen op één plaats) en het verbruik van alle apparaten om iets zinvols te kunnen zeggen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door Bob Diesel »

Vraad de dealer

En bevestig de laptop goed
Bij remmen word het vliegend object

En ik blijf van mening
Vragen over Belgische bedrijven als belg zijnde
Vraag je op het belgische forum

Daar is daar meer kennis over als hier in NL

Iha
tbusje heeft je de leidraad gegeven
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op zo 21 okt 2018, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door Kroppie »

tijdens rijden zal er geen probleem zijn om de laptop(pen) te gebruiken, zelfs niet tijdens korte stops onderweg.
tijdens stilstaan is moeilijk te zeggen daarvoor moet je weten wat is de capaciteit van de hh accu(,s), wat is het totale stroomgebruik van de camper tijdens vrijstaan, wat is het vermogen van de zonpanelen, en wat is het stroomgebruik van de laptops apart.
met die gegevens is het mogelijk bij benadering iets zinnigs erover te vermelden.

en voor techniekers in belgie zullen uw belgische broeders u vast wel wat kunnen vertellen, ik in ieder geval geen goede of slechte ervaringen met bedrijven in belgie, om precies te zijn geen enkele.

laadboosters zorgen bij de moderne euro 6 motoren ervoor dat de hh accu,s zo goed mogelijk geladen worden.
omvormers maken van de 12 volt uit een accu, een 230 volt spanning zodat div apparaten b.v. van thuis in de camper gebruikt kunnen worden, let dan wel goed op het door die apparaten gevraagde en het door de omvormer leverbare vermogen.

buttner is een goede maar dure leverancier van div electrische apparatuur in een camper.

ik ken de bewuste (geen 1) pilote verdeler niet , dus een antwoord daarop heb ik niet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door Vertrokken2 »

Geef ze een Ipad of zo of een ander mobiel apparaat dat rechtstreeks de USB voeding in kan. Dat is het meest energie-efficient.
Ik verwacht overigens geen problemen. Mijn 60 watt koelkast trekt de boel ook niet leeg. Integendeel, ik kom met volle accu’s op de plaats van bestemming aan.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door Aloys »

Bob Diesel schreef:
zo 21 okt 2018, 14:20
En ik blijf van mening
Vragen over Belgische bedrijven als belg zijnde
Vraag je op het belgische forum
a. daar ben ik het niet mee eens, Vlamingen en Nederlanders zijn voor mij gelijk dus even welkom met al hun vragen
b. de vraag gaat over Buttner, dat is geen Belgisch maar een Duits bedrijf. Mijn (dure) acculader komt daar ook vandaan.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door 't Busje »

Natuurlijk staat vragen vrij. Ik ben alleen bang dat Nederlanders niet zo gauw een antwoord kunnen geven over geschikte Belgische techniekers (technici zouden Nederlanders zeggen :-B ).
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door rijschoollucassen »

Camperforum.eu? Niks mis mee. Zodra je op wetgeving terecht komt zijn we toch echt een NL-forum, maar voor de rest.. alhoewel, belgen... :shh:
Oh, debridge, das ook enen belg...
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door Bob Diesel »

't Busje schreef:
zo 21 okt 2018, 16:36
Natuurlijk staat vragen vrij. Ik ben alleen bang dat Nederlanders niet zo gauw een antwoord kunnen geven over geschikte Belgische techniekers (technici zouden Nederlanders zeggen :-B ).
Wij zijn het eens

Ik ga op een buitenlands :!: forum ook niet vragen
Waar ik in NL moet zijn voor een NLgericht product of winkel
Dat vraag ik hier

Herenthals weet ik ook te vinden
Maar dan wel in Belgie :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door Kroppie »

ik dacht dat ik toch een heel redelijk antwoord gegeven had, en het is natuurlijk logisch dat iemand uit belgie beter bekend is met techniekers in belgie, dan mensen uit nl , tja en dat het belgische forum zo,n grandioos drama is kunnen de meeste nl,ers niet weten

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door appellover »

Heb bij tante Alie een 12 volt lader besteld voor mijn laptop ( Macair) geen omvormer nodig. Gebruik trouwens meestal iPad.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door Vertrokken2 »

Hoe kan dat dan? Ik keek net op de lader van mijn laptop. Dat ding heeft echt 19,4 volt nodig.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door Kroppie »

er bestaan z.g. step up laders, die maken van een willekeurige ingangsspanning een instelbare uitgangsspanning, binnen bepaalde grenzen natuurlijk, b.v. 10-30volt in 12-24 volt uit.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Rijden met mobilhome terwijl kinderen met laptop bezig zijn



Bericht door appellover »

Afbeelding
Het heet een DC adapter maakt van 12 volt 14,5 volt voor de Macair ,werkt prima,er zit ook een USB aansluiting op .
Er zal ook wel ander voltage zijn.

Ik hoop dat ik op dit forum mag blijven ,Jos heeft mij goed geholpen,ben nl. inwoner van Spanje,weet niet of er een spaans camperforum is maar mijn spaans is zeer matig. Zit nog wel in de EU.
Groeten uit Spanje
Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie