Genaaid door je voertuigvolgsysteem?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door hurktoilet »

Ben eens op zoek naar een voertuigvolgsysteem, zodat ik de politie na onverhoopte diefstal van mijn camper gewoon kan vertellen waar het ding staat. Zitten tegenwoordig zelfs trucjes op dat alarmen afgaan zodra mensen gps-signaal willen jammen of de camper gaat rijden zonder dat er een contactsleutel omgedraaid is. Mooi! En dat je daar op een of andere manier een sim-kaartje met abo voor nodig hebt, snap ik.
Stuitte ik op de track otm3. Lijkt technisch gezien prima systeem, alleen beweren ze zonder abo te werken. Blijkt dat ze het woord abonnement gewoon vervangen hebben door servicelevel. Kun je na een jaar gewoon vanaf door een ander servicelevel te nemen. Dûh, als je willekeurig welk abo hebt, bepaalt de wet al jaren dat je er na verloop van een jaar elke maand helemaal vanaf kunt. En dit is gewoon een abo, want zonder dat contract (of je dat nu een abonnement of een servicelevel noemt) heb je niets aan dat ding.
Systeem mag technisch nog zo perfect zijn, ik voel me bij voorbaat al genaaid. Of snap ik het nou niet? Dat hoop ik dan maar...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1929
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door Zadowolony »

Elk jaar een nieuw contract van een jaar.....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door kampo »

oeps foutje
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door travelscout »

Paul.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13413
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door hathi »

Ik geloof echt niet dat de politie gaat kijken als je Camper ergens staat,( na diefstal)?
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door Marco Polo »

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door Marco Polo »

Snap je probleem met de abonnementen niet zo Peter.
Ze bieden gewoon contracten aan met een bepaalde looptijd.
Het wordt op een bepaalde manier verwoord maar de strekking en kosten zijn duidelijk.
Ze geven alleen aan dat je niet tegen langlopende abonnementskosten aan zit te kijken.
U zit niet vast aan langdurige contracten. Vooraf bepaalt u welk Servicelevel op uw wensen aansluit die gedurende 12 maanden actief is. Hierna wordt het Servicelevel niet stilzwijgend verlengt, maar kiest u zelf of u deze wilt verlengen.
Je kan alleen tussentijds niet ervan af binnen de looptijd van een jaar dat zou dan een nadeel kunnen zijn.

Marc
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door Aloys »

Maar dat is bij veel abonnementen zo: het eerste jaar zit je er aan vast, daarna kun je per maand opzeggen.
Dat is dacht ik de nieuwe wettelijke regeling. Automatisch verlengen met een jaar mag nu niet meer.
hathi schreef:
do 11 okt 2018, 11:52
Ik geloof echt niet dat de politie gaat kijken als je Camper ergens staat,( na diefstal)?
Denk ik ook niet. Mijn zwagers motor werd gestolen door de koper die even een proefritje ging maken. Die kwam
dus niet meer terug. Aangifte gedaan bij de politie. Na veel zoeken ziet mijn zwager zijn motor ergens staan, met
een ketting beveiligd, voor een woning. Hij meldt dit aan de politie en die doet... niets! :-?
Uiteindelijk is de dief wel gepakt maar toen was de motor al foetsie, waarschijnlijk verpatst in onderdelen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door Marco Polo »

Zullen ze andere prio’s gehad hebben.
Loopt een hoop raar volk langs de weg tegenwoordig ;-)
( met de bezuinigingen in de zorg in het achterhoofd )
Maar dit terzijde ;-)
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door DiffRental »

Deze zomer het bizarre verhaal gehoord van een eigenaar waarvan de camper was gestolen en vervolgens door een collega bij toeval werd gespot langs de weg bij een handelaar.
De Belgische buscamper werd in Nederland met Duitse export papieren en nieuw chassisnummer teruggevonden en is weer terug bij de rechtmatige eigenaar.
Dus soms werkt de wet wel mee.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door hurktoilet »

@Marco Polo: Op de doos staat 'zonder abonnementskosten' en ook bij 'snel overzicht' staat dat. Pas als je doorscrollt lees je dat die er wel degelijk zijn, vermomd als servicelevel.
Overigens: met die looptijd van een jaar zit ik niet zo. Je koopt zo'n ding toch niet voor een paar maanden en ieder half jaar wisselen van provider (als dat al zou kunnen) zie ik in de praktijk ook niet gebeuren.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door FredV »

hathi schreef:Ik geloof echt niet dat de politie gaat kijken als je Camper ergens staat,( na diefstal)?
De fiets van mijn zoon stond op slot ongeveer 5 mtr van een parabool camera van stadstoezicht. Niet de politie, maar stadstoezicht was te beroerd om de camerabeelden terug te kijken toen zijn fiets verdwenen was. Via mijn rechtsbijstand nog iets geprobeerd voor elkaar te krijgen; maar toen waren de beelden al gewist (zeiden ze toen???).
Knibbel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door Marco Polo »

In Rotterdam moeten de beelden binnen 7 dagen veiliggesteld worden via een aangifte en anders worden ze gewist.
https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/cameratoezicht/
Zal waarschijnlijk op basis van landelijke privacy wetgeving gebeuren ?!

Maar goed.
Met zo’n volgsysteem heb je geen beelden nodig en het zal het eerste zijn wat ze eruit slopen na het ontvreemden van de wagen ;-)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Genaaid door je voertuigvolgsysteem?



Bericht door Kroppie »

en als er apparaatjes te koop zijn om volgsystemen te jammen, zullen er ook wel apparaatjes zijn om die systemen op te sporen, men maakt mij niet wijs dat ze het niet binnen no-time vinden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie