Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door HLA »

Hoi
Als je meer wilt weten over het ombouwen is hier een redelijk complete omschrijving: https://www.wohnmobilforum.de/w-t126026.html. maar wel duits. (maar goed daar hebben we Google voor).

Henk.
Camper_01

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door Camper_01 »

OK bedankt, heb het een en ander bekeken. Dit is een echte aanvulling voor mijn project. Nu nog de artikelnummers en prijzen levertijd etc van de componenten. Kom dan toch uit bij de Fiat prof. dealer.
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door HLA »

Graag gedaan.
Ik ben ook van plan een zelfde project te starten maar dat wordt pas over een maand denk ik. Ben benieuwd of je tegen veel rare dingen aanloopt. Meldt je hier de voortgang en je ervaringen? :bow:
Henk.
apco
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 15:32

Re: Wie heeft ervaring met met radiobediening op stuurwiel



Bericht door apco »

Toedeledoki schreef:
di 23 jan 2018, 13:04
Tot ongeveer 2010-2011 was het gewoon een analoog signaal. Je hebt dan drukknoppen op het stuur geen rolletjes. Het zijn dan feitelijk gewoon weerstandjes van 2ohm, 20 ohm en 200 ohm. Iedere knop heeft zijn waarde. Dit systeem heb ik. Helaas heb ik een Android Radio voor een nieuw type met Can-bus decoder en krijg ik mijn radio niet in de inleermodus.
Goedenavond,
mijn ducato is ook van 2010 en heb stuurwiel bediening (druk knoppen) nu heb ik een dubbel din van Joying gekocht en vraag me af of je dit aan de gang hebt gekregen, en moet daar een interface bij?

Groet Apco
Camper_01

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door Camper_01 »

Denk dat daar een bijpassende interface bij moet komen van hetzelfde merk als de radio
apco
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 15:32

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door apco »

Goeden avond,

Het merk is Joying en die hebben geen interface hiervoor.

Groet Apco
Gebruikersavatar
Blazerke
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 29 jan 2016, 23:03
Locatie: Haacht Belgie

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door Blazerke »

En hoe is het verder gegaan met de inbouw van een stuur wiel bediening ?

ben van plan van een nieuwe camper te kopen , is een stock model zonder leder stuur en zonder stuurbediening .
leder stuur plaatsen blijkt geen probleem te zijn , echter de stuurbediening lijkt ander koek te zijn
Groeten
Marc

Adria Twin Supreme 640 SLB
Camper_01

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door Camper_01 »

Heb het een jaar geleden opgegeven. Was ook niet tevreden met mijn campscout buscamper en heb een nieuwe Burstner camper gekocht met af fabriek een radio-navigatie en stuurbediening. Probleem opgelost.
Artliner
Berichten: 32
Lid geworden op: do 25 jun 2015, 18:29

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door Artliner »

Ik heb zelf ook een buscamper besteld zonder radio (op aanraden van de verkoper) maar ik heb wel de radiobediening op het stuur van fabriek er laten op monteren. Zijn er nog mensen die achteraf een radio/gps hebben laten installeren met bediening aan het stuur? Ging dit vlot of hadden jullie ook problemen zoals de TS :shock: ?
Martijn20

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door Martijn20 »

Dames Heren,
Met veel plezier heb ik dit item gelezen
Ik wil graag wat toevoegen
Is er een electrisch schema van dit type beschikbaar? Want dan kan je misschien al het voordeel hebben dat de draaiboom al voorbereid is (gunstig) het lijkt mij dan alleen nodig een compleet stuur met bediening te kopen
Maar ja dan nog die computer van de fiatdealer vinden die het kan verbinden
ANDERE optie mocht je deze knoppen alleen nodig hebben voor radio/telefoon
Dan kan je ook een oude JVC radio kopen deze werkt automatisch op stem en schakelt automatisch tussen beide
Het is maar een hint / voorstel
Sterkte 🙋‍♂️Mb
Kildo
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 08 nov 2020, 21:56

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door Kildo »

Hoop dat iemand mij kan helpen.
Heb sinds bijna 2 jaar een Pumpkin radio in mijn camper McLouis Carat 2015 geïnstalleerd . Fiat Ducato is het merk.
Alles werkt behalve de bediening vanaf mijn stuur werkt niet en ik kan datum en tijd dus ook niet aanpassen. Er zat wel een gebruiksaanwijzing (jumpering) bij maar het lukte mij niet om dit te laten werken.
Via eBay kocht ik het nodige voor de canbus.
Weet iemand of er een garage of autoradio installateur is die mij hiermee zou kunnen helpen.
Dit is mijn Pumpkin radio : Pumpkin AE0273B - Android 8.0 - 4GB+ROM:32GB
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door Eura1 »

Heb jij ook een terugroepactie gehad ivb met het contactslot ? Ik toen wel (2015)
En er is wat vervangen onder garantie aan het contact . Die dag , juist voor de middagpauze mocht ik de garage verlaten en ik op weg naar huis toe. Onderweg , bijna thuis wil ik het geluid van de radio (blaupunkt) stiller zetten met de stuurbediening en deze deed niets meer . Naar de garage gebeld ( na hun middagpauze ) mijn uitleg gedaan en als antwoord gekregen : meneer , wie zegt dat dit nog werkte toen u het voertuig binnen bracht ? Nu , daar zakt mijn broek van af en heb mij daar nooit meer laten zien . Later een andere garage naar het probleem laten zoeken maar die hebben het ook opgegeven en mij doorverwezen naar de camperverkoper ( die ondertussen op de fles is gegaan ) . Dus rij ik nog steeds rond zonder gebruik te kunnen maken van de stuurbediening .
Grtz
Kildo
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 08 nov 2020, 21:56

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door Kildo »

Ik heb inderdaad dit ook laten vervangen op vraag van het fabriek. Maar alles is wel blijven werken bij mij.
Streetglide1956
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 9:56

Re: Wie heeft ervaring met radiobediening op stuurwiel?



Bericht door Streetglide1956 »

Heb hetzelfde probleem zoek nu de juiste interface, zie door de bomen het bos niet
Plaats reactie