Android radio ingebouwd

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door seth_space »

Een Smartphone pairen met de radio via BT kan het kleinste kind
In theorie zeker.. maar het aantal mensen met een samsung of een Apple die dat niet voor elkaar krijgt loopt in de miljoenen. Bluetooth is helaas niet zo'n vreselijk stabiele afspraak en veel fabrikanten hebben daar zo hun eigen invulling bij. Ook Android en Ios/Apple wil nogal eens gaan rommelen met de standaarden met veel pairingsproblemen tot gevolg.
Geef dus niet meteen je chinees de schuld hier.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Toedeledoki

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Toedeledoki »

edison schreef:
di 03 apr 2018, 13:16
paul snip schreef:
ma 02 apr 2018, 23:02

Ik denk dat veel problemen met "Chinese rommel" liggen aan het niet goed weten hoe er mee om te gaan.
niet akkoord Paul. Een Smartphone pairen met de radio via BT kan het kleinste kind. Nochtans gaat hij de ene keer wel handsfree en de andere keer niet als ik bel. Ook hoor ik een plof in de boxen als ik afleg. Dat heeft niets te maken met niet goed weten hoe ermee om te gaan.
Voor internet gewoon de hotspot op je telefoon aanzetten. En de radio via wifi verbinding verbinding laten maken. Dat werkt eigenlijk altijd goed. De carkit van de radio kun je dan via Bluetooth met je telefoon koppelen.
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door janschrik »

paul snip schreef:
vr 08 sep 2017, 14:48
1. Deze radio's die veelvuldig worden aangeboden passen niet in een Ducato dashboard tot 2012 zonder aanpassing.
Wil je zeggen dat hij niet past in het dashboard van een 250?
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
edison
Berichten: 169
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 19:06
Locatie: 9170

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door edison »

Even een kleine update.

Paul had wel gedeeltelijk gelijk. Ik heb op 2 verschillende plaatsen in het menu mijn Google account moeten ingeven, daarna kon ik wel naar hartenlust apps downloaden via Play store. Ondertussen op reis geweest naar Oostenrijk en dus helemaal kunnen uitproberen.

Mijn bevindingen: alles werkt, maar wel met een resem ongemakken. Sygic werkte goed, tot ik plots geen spraakinstructies meer kreeg. App eraf en weer erop, en hij deed het weer. Opeens viel het ding volledig uit, en startte hij vanzelf opnieuw op. Hij bleef maar opstarten, zat in een soort loop. Ik heb dan contact af en weer aangelegd, maar dat hielp niets. Daarna heb ik de stekkers van het toestel losgetrokken en weer aangesloten, en daarna werkte hij weer normaal. Internet via de gsm geen probleem. Alleen bellen via handsfree werkte de ene keer wel en de andere keer niet.
Wat ook wel erg vervelend is, is dat het volume van de radio mee gaat met dat van de gps. Als je dus de radio stilletjes zet, hoor je de gps niet meer.

Kan ik met die ongemakken leven? Ja, eigenlijk wel als ik de prijs (400€) met de kwaliteit vergelijk is het nog net doenbaar.

ps: in een X290 past hij net niet. Hij zit er nu één centimeter uit. Om hem mooi te laten passen, zal ik links en rechts in het gat van het dashboard wat plastiek moeten wegzagen. Maar daar wacht ik nog mee, eerst zien of het ding het waard is.
Laatst gewijzigd door edison op wo 09 mei 2018, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998
rhh
Berichten: 94
Lid geworden op: do 20 jun 2013, 22:43

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door rhh »

Goede avond.
Ik heb ook een android radio ingebouwd. Deze gebruik ik ook bij het achteruit rijden in combinatie met de camera. Het probleem is dat er tijdens achteruitrijden een witte horizontale streep over het scherm loopt. Wat kan de oorzaak zijn? De camera is via bedrading verbonden met de radio
Gebruikersavatar
edison
Berichten: 169
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 19:06
Locatie: 9170

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door edison »

als het een Chinese is, is dat de oorzaak
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door helex »

edison schreef:als het een Chinese is, is dat de oorzaak
??????????

Daar kunnen we wat mee.

Lex


Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Going »

Is de radio op HH accu en de camera stroomvoorziening op de motor stroom? Misschien de oorzaak. De camera dient gevoed te worden van de zelfde stroombron als de radio.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
edison
Berichten: 169
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 19:06
Locatie: 9170

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door edison »

helex schreef:
di 08 mei 2018, 22:48
edison schreef:als het een Chinese is, is dat de oorzaak
??????????

Daar kunnen we wat mee.

Lex
Was een grap Lex. Maar al lachend zegt de zot de waarheid hee :wink:
Laatst gewijzigd door edison op wo 09 mei 2018, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door blizard »

Wat denk je waar deze camera's allemaal vandaan komen?
Dus zeg ik ook: daar kunnen we wat mee (not)
rhh
Berichten: 94
Lid geworden op: do 20 jun 2013, 22:43

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door rhh »

De radio en de camera krijgen de voeding van de startaccu. Is het mogelijk een filter of iets dergelijks te monteren in de voeding van de radio/camera. Kan de canbus / dynamo of iets anders een stoorsignaal zenden?
Gebruikersavatar
larofly
Berichten: 1171
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 16:59
Locatie: Hellevoet

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door larofly »

rhh schreef:
wo 09 mei 2018, 20:49
De radio en de camera krijgen de voeding van de startaccu. Is het mogelijk een filter of iets dergelijks te monteren in de voeding van de radio/camera. Kan de canbus / dynamo of iets anders een stoorsignaal zenden?
Hoi Waar heb je de achteruitrijcamera op aangesloten ???
Rapido 9090DF
We keep on going forward as we cannot find reverse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Sandor Gora »

Ik haal dit topic maar even naar boven. In het "nieuwe aanwinsten-topic" heb ik m'n Android-radio-navigatie-camerascherm-apparaat laten zien. Er is een aantal mensen die daar vragen of tips bij had, via PB dan. Misschien handiger om een en ander hier verder te delen met elkaar.

Eerst even waar ik vandaan kom: in onze camper zat een Snooper-toestel ingebouwd. Daar waren we helemaal klaar mee! Dan weer geen stem, dan weer alles in in het Engels met miles en al, we bleven resetten en het camerabeeld was bar slecht. Daarom hadden we al een tijdje het tablet mee met de TT-app erop. Helemaal prima, TT draait mooi mee op rotondes en dat scheelt ons heel wat rondjes rijden om de goeie afslag te pakken. De ouwe snoeperd bleef alleen voor het achteruitrijden (met matig beeld, dat wel). Ik had al eens aan m'n onderhoudsbedrijf gevraagd wat ik zou willen: een alles-in-een apparaat, eigenlijk een 'inbouw-tablet" dus. "Dat bestaat niet", zeiden de mannen daar. Was ik vorige week bij vrienden die een jonge held als zoon hebben en: "Jawel hoor, dat bestaat!". Dus op internet gezocht en gevonden.

Het apparaat gekocht en in laten bouwen. Want het is heus geen "plug n play", waar dit topic ook mee opent. Althans niet voor onze Ducato en niet voor mij. De zaag moest in het dashboard, dat zou ik zelf nooit durven. Mocht je aanschaf overwegen: laat je goed voorlichten over de inbouwmogelijkheid en de kosten daarvan. Bij mij was het inbouwstation duurder (€ 140) dan waar de verkoop-mevrouw van het apparaat over sprak (circa € 75).

Ik heb al de tip gekregen over de Agama Car Launcher, waarvoor dank! Die app is een oplegger op het bedieningsscherm waarmee dat makkelijker te bedienen is. Dat moet ik nog installeren. Op YouTube staan aanwijzingen hoe het te bedienen is.

Iemand liet me weten het toestel te gebruiken als "mini entertainmentcentre" met een wifi verbinding, de Ziggo app en internetradio.

De vraag of het apparaat bevalt kan ik nog niet goed beantwoorden. Het zit er een paar dagen in en we zijn nog niet op reis geweest.

Verschillen die nu al opvallen:
- het achteruitrijbeeld is in ieder geval glashelder; het werkt nu alleen in de achteruitrij-schakelstand; op de Snooper had ik een knopje om ook al vooruitrijdend achter me te kunnen kijken;
- in de bediening is het 'gewoon' een android tablet, makkelijk voor mij want daar ben ik door m'n mobieltje en tablet wel in thuis;
- er zit IGO (here) navigatie standaard op; daar zet ik voor ons gemak de TT-app bij;
- installeren, downloaden & updaten moet dus in de camper, die bij ons gelukkig aan huis staat; de wifi is daar nogal traag, dus ik heb een versterker besteld; sta je in een stalling, dan moet je voor de reis begint dus niet alleen thuis inpakken, maar ook updaten.

Tot zover nu. Ik lees graag reacties en ervaringen en tips van anderen!
200206 dashboard radio 3 nieuwe situatie.jpg
200206 dashboard radio 3 nieuwe situatie.jpg (99.86 KiB) 299 keer bekeken
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
larofly
Berichten: 1171
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 16:59
Locatie: Hellevoet

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door larofly »

Hoi ik heb de zelfde, updaten hoeft niet in de camper. Het navigatie kaartje er uit en thuis in de computer en updaten maar. Hoe daar staat hier in het forum genoeg over. 👍
Rapido 9090DF
We keep on going forward as we cannot find reverse.
Afbeelding
Plaats reactie