Android radio ingebouwd

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door DynaDetty »

Dat klopt inderdaad Sandor, onze camper staat vanaf half november tot half maart in de stalling. Als we hem ophalen dan moeten alle Android apps die in die tijd een nieuwe versie hebben gekregen worden ververst. Daarvoor is het inderdaad handig als je hem aan het WiFi thuisnetwerk kunt hangen. De kaarten voor navigatie en voor de apps die camperplekken aangeven zoals die van de NKC doe ik dan ook altijd.
Als we onderweg zijn schakel ik alle updates uit omdat we slechte ervaringen hebben dat er dan plotseling dingen niet meer werken. Er is hier ook een draadje waar leden aangeven welke apps er zoal allemaal worden gebruikt die moet je ook eens doorlezen.


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Sandor Gora »

Kan kloppen, er zitten 2 slots in. Heb nu ff geen kaartjes, morgen kopen.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door dieseltje+ »

Het updaten....
Via hotspot van de telefoon?!
Ik doe niet anders of dus alleen maar via hotspot op de telefoon.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Sandor Gora »

Ja, hotspot gaat sneller. Zag ik gisteravond, tot mn bundel op was.... 🤨
Overigens TT-app kan geloof ik niet op een kaartje (?).
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door TestCase »

Apps niet op een kaartje inderdaad, dan WiFi gebruiken. Maar de kaarten en POI's voor iGO kunnen op een kaartje.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Gele banaan »

Bedankt voor je reactie Sandor.
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Gebruikersavatar
larofly
Berichten: 1171
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 16:59
Locatie: Hellevoet

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door larofly »

Ik heb een vreemd verhaal. Heb ook deze radio/navi werkt prima. Ik had eerst het de boel verbouwd om het passend te krijgen maar heb uiteindelijk de originale bij fiat gekocht. past perfect. Maar nu komt het de radio/navi werkt niet meer????? zeker wat verkeerd aangesloten de voeding door gemeten 12 v aarde gecontroleerd oke maar doet helemaal niks. het ding toen thuis aan een trafo gehangen 220 > 12 volt en hij werkt??? wat doe ik fout :bang: :bang: :bang: :bang:
Rapido 9090DF
We keep on going forward as we cannot find reverse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Atoz »

Vooreerst kalm blijven :)
Meet eens met een multimeter (of een 2 volt lampje) of je wel voedingsspanning krijgt in de camper.
Het zou kunnen een defecte zekering zijn of....?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
scheepsmaat
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 20:34

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door scheepsmaat »

Hallo todelodoki
Misschien wel wat laat maar ook ik heb zo'n Chinese radio gekocht met android 10 voor onze nieuwe Adria camper op Citroen heavy chassis en ook ik zit met het probleem dat de radio te groot is voor de middenconsole.
Naar aanleiding van jouw foto's toch nog maar een extra console gekocht bij de sloop van een Jumper 2018, mocht het mis gaan dan kan ik altijd deze er nog inzetten.

Mijn vraag is nu: als ik de console pas heb gemaakt hoe zet ik dan de radio stevig vast zonder dat je eventuele schroeven ziet?

grt. Scheepsmaat
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Sandor Gora »

Ik heb het inbouwen laten doen; de goede man zette gewoon een zaag in het dashboard, wat ik zelf niet gedurfd zou hebben....
De unit past goed, er zijn geen schroeven te zien, die zitten binnen het dashboard, ik geloof aan een ijzeren beugeltje.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
scheepsmaat
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 20:34

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door scheepsmaat »

bedankt voor je reactie, ga eerst is met de donor console aan de slag om de radio passend te krijgen en een manier zien te vinden om de radio daarin vast te zetten.

grt. Scheepsmaat
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Schovie »

Mijn zoon heeft via Aliexpress deze nieuwste android 10 radio/navigatie (PX6) gekocht. Er werd keurig gevraagd naar het type en bouwjaar van zijn auto. Heb de radio voor hem ingebouwd. De radio paste prima op de standaard plaats van de oude Fiat radio die er in zat. Ook de bedrading kon ik zonder aanpassing aansluiten en ook de stuurwiel bediening van de radio werkt bijna volledig. Alleen het telefoonknopje heb ik nog niet werkend gekregen.
Bijlagen
IMG_20210223_165056-min (1).jpg
IMG_20210223_165056-min (1).jpg (171.14 KiB) 134 keer bekeken
IMG_20210223_165045.jpg
IMG_20210223_165045.jpg (171.5 KiB) 134 keer bekeken
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door iSonic »

Ik overweeg ook de dasaita. ZIjn er mensen die ervaring hebben met de tpms sensoren? Werkt dit een beetje?
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door iSonic »

Schovie schreef:
di 02 mar 2021, 11:19
Mijn zoon heeft via Aliexpress deze nieuwste android 10 radio/navigatie (PX6) gekocht. Er werd keurig gevraagd naar het type en bouwjaar van zijn auto. Heb de radio voor hem ingebouwd. De radio paste prima op de standaard plaats van de oude Fiat radio die er in zat. Ook de bedrading kon ik zonder aanpassing aansluiten en ook de stuurwiel bediening van de radio werkt bijna volledig. Alleen het telefoonknopje heb ik nog niet werkend gekregen.
Heb je ook de dashcam geinstalleerd?
Plaats reactie