Android radio ingebouwd

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door ben19 »

dankje word vervolgt
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door ben19 »

net een nieuwe midden console gekocht op Ebay voor 30 euro in Polen.
De stuur bediening ga ik ook uitzoeken ben al een heel eind op weg denk ik.
Maar hopen dat de radio mee werkt.
Paul heb je de can info van de Elearn cd, want daar staat toch het een en ander op.
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door ben19 »

ik zie in het schema voor de fabrieks radio dat dat die beschikt over een 3e stekker die heet dan C en daar komt de canbus op uit,op punt 10 11 en 12
Dus niet op de voeding stekker A1 A2 A3 volgens Fiat schema.

dit komt uit de Elearn cd
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door HLA »

Hallo Paul
Een nieuwe vraag. Ik heb zelf ook een android radio en gebruik deze ook om internet te ontvangen (Ziggo, Netflix etc.) Ik heb mijn TV op de video out van de unit aangesloten. Dat gaat prima. Bij de oude was er helaas een scheur in het scherm ontstaan dus ik heb een nieuwe gekocht. https://nl.aliexpress.com/item/XTRONS-7 ... 0.0.ip88ps ) Werkt prima en past met wat bijslijpen van de facia ook mooi.
De nieuwe heeft in tegenstelling tot de oude echter ook een DVD drive. Nu stel ik vast dat bij de nieuwe het signaal van de DVD wél naar de monitor gaat maar de rest NIET.
Ik zie op de foto's dat jouw radio ook een DVD heeft. Weet jij of die wel het scherm integraal op de video out zet? Zo ja stuur ik de mijne terug en bestel net zo een als jij hebt.
MVG
Henk.
Marth
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 02 feb 2018, 17:23

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Marth »

Going schreef:
vr 06 okt 2017, 8:57
Ik had ook het dashboard deel van Fiat gekocht. Radio universeel paste mooi niet. Toen van de enkel din de tussenschot uitgezaagd en past perfect. Fiat Ducato 250 2009
Kan je het bestelnr opgeven?
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Going »

3 jaar geleden, mijn geheugen gaat voor dat soort dingen niet zover meer :lolno:
Nee, ik zou het niet meer weten.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Toedeledoki

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Toedeledoki »

HLA schreef:
za 17 mar 2018, 13:13
Hallo Paul
Een nieuwe vraag. Ik heb zelf ook een android radio en gebruik deze ook om internet te ontvangen (Ziggo, Netflix etc.) Ik heb mijn TV op de video out van de unit aangesloten. Dat gaat prima. Bij de oude was er helaas een scheur in het scherm ontstaan dus ik heb een nieuwe gekocht. https://nl.aliexpress.com/item/XTRONS-7 ... 0.0.ip88ps ) Werkt prima en past met wat bijslijpen van de facia ook mooi.
De nieuwe heeft in tegenstelling tot de oude echter ook een DVD drive. Nu stel ik vast dat bij de nieuwe het signaal van de DVD wél naar de monitor gaat maar de rest NIET.
Ik zie op de foto's dat jouw radio ook een DVD heeft. Weet jij of die wel het scherm integraal op de video out zet? Zo ja stuur ik de mijne terug en bestel net zo een als jij hebt.
MVG
Henk.
Nee, weet ik niet. Ik gebruik geen extra scherm. Om TV te kunnen kijken kun je net zo goed een los Android boxje van een paar tientjes aanschaffen lijkt mij. Zo werkt het bij mij perfect. En houd je de systemen mooi gescheiden.
Toedeledoki

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Toedeledoki »

ben19 schreef:
zo 11 mar 2018, 21:36
ik zie in het schema voor de fabrieks radio dat dat die beschikt over een 3e stekker die heet dan C en daar komt de canbus op uit,op punt 10 11 en 12
Dus niet op de voeding stekker A1 A2 A3 volgens Fiat schema.

dit komt uit de Elearn cd
Canbus kan sowieso al geen 3 aansluitingen hebben. Dat zijn er altijd 2 (of een veelvoud daarvan). Bij mijn bus uit 2010 zit de Canbus echt in de isostekker voor de voeding. Dat weet ik 100% zeker. Ik had origineel de Blaupunkt radio cd erin.

Stuurwielbediening voor een Ducato van 2011 en eerder gaat lastig worden met deze radio. Het grootste probleem is dat de radio niet in de inleermodus wil. Het moet zo uit de doos werken (en dat doet het waarschijnlijk ook op een Ducato na 2011) je kunt verder niks instellen. Als ik dat van tevoren allemaal geweten had, had ik een universeel toestel met bijbehorende verloopplaat besteld. Zo'n universeel toestel kun je namelijk in de inleermodus zetten om de stuurwielbediening in te leren. Bij de meeste model specifieke toestellen kan dit niet.

Op de stuurwielbediening na ben ik nog steeds 100% tevreden met het toestel trouwens. Alles wat ik wil werkt erop.
Gebruikersavatar
edison
Berichten: 169
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 19:06
Locatie: 9170

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door edison »

Hallo,

ik heb zonet een android radio ingebouwd in mijn Ducato camper van 2017, en heb een paar problemen.

1. Internetverbinding maken via smartphone krijg ik niet in orde. Mijn smartphone is een moderne
Samsung (in mijn personenwagen werkt het wel prima), tethering staat aan. Bluetooth werkt, want handsfree bellen lukt.

Sommige apps kan ik downloaden, andere niet. Als ik via Google Play Store "TomTom Go" wil downloaden, dan zegt hij "geen internetverbinding", maar als ik "TomTom Flitsers" wil downloaden, dan lukt het wel.... Wat kan er mis zijn?

Ps: ik zit wel op de WIfi van thuis

2. Hoe werkt de gps? Moet ik een app downloaden? Zo ja, de welke raden jullie aan voor een camper? En wanneer gebruik je een "GPS card"?

3. Waar plaatsen jullie de GPS antenne?

4. Heb ik alles juist aangesloten? Zie https://photos.app.goo.gl/w8xNERDY2ck6BslG2 Ik heb de kabelboom van de wagen rechtstreeks verbonden met de radio, het extra kabelboompje waar je de CANbus decoder aan hangt (foto 2), zit er dus niet tussen (ik heb dit geprobeerd, maar dan doet de radio helemaal niks).

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door HLA »

Hoi
1. Telefoon instellen op hotspot. Dan moet hij in instellingen, WiFi verschijnen, deze aanklikken, wachtwoord invoeren en klaar
Tomtom. Downloaden vanuit play store. Dan go starts. Mogelijk eerste keer een reset nodig maar werkt daarna bij mij goed. Duurt soms een minuutje voor go internet ziet.

Gps antenne. Voor aan op dashboard rechts, vlak tegen glas (draad kan dan langs zijkant dashboard naar beneden) of de klep boven de radio demonteren ( 4 schroeven) en dan zover mogelijk naar voren onder plastic.

Als antenne is aangesloten kun je in app gps zien of hij satelieten ontvangt.Gps card of TomTom is daarvoor niet nodig.
Gps card is alleen voor specifieke software nodig en bij updates. Tomtom gebruikt hem niet.

Kan foto nu niet zien weet niet of aansluiting klopt maar als je beeld hebt kan er niet veel fout zijn denk ik.
Gebruikersavatar
edison
Berichten: 169
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 19:06
Locatie: 9170

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door edison »

Beste HLA,

ik heb wel Wifi via mijn thuisaccount als ik op de oprit sta. Zou ik dan normaal gezien apps zoals TomTom niet gewoon moeten kunnen downloaden via Google Play Store zonder dat ik gebruik moet maken van internetverbinding via tethering?
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door HLA »

Hoi
Ik heb zelf een 8 core met nu android 6. (Xtrons universele radio) ingebouwd in een Ducato. Welke unit heb jij ? Ik heb op de foto's gekeken maar ik zie de WIFI antenne zo op de eerste blik niet zitten. Wat voor een is het?
Als je wifi verbonden hebt moet je gewoon op het internet kunnen en Apps downloaden. Als ik bij mij op de oprit sta log ik in op de "Radio" op mijn thuisnetwerk. Ik denk net als jij doet. Ik heb dan gewoon internet. Vorige week nog een kaartupdate van TomTom van circa 7 gig zonder probleem gedwonload. (Kostte wel wat tijd maar ik heb circa 20MB down dat is op zich prima).(Ik test de snelheid gewoon met een internet snelheidsmeter van bijvoorbeeld Ziggo o.i.d.)
Als ik onderweg ben verbind ik hem met de telefoon zodat TomTom de actuele verkeersinformatie geeft. Ook dat werkt prima. Daarnaast dan als bonus dat ik ook via internet radio kan luisteren. Vooral in het buitenland soms leuk om weer wat Nederlands te horen :wink: Nu je gewone Nederlandse bundel in het buitenland (binnen de EEG!) gebruikt kan worden is dat best leuk.
Henk.
Gebruikersavatar
edison
Berichten: 169
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 19:06
Locatie: 9170

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door edison »

Ik heb deze: https://www.benl.ebay.be/itm/282639208541?ul_noapp=true

Ik heb Wifi als ik op de oprit sta, ik kan Google openen en op het internet surfen. Maar als ik naar Play Store ga, kan ik sommige apps niet downloaden zoals Tomtom Go en Campercontact. Het toestel zegt dan dat er geen Wifi is (terwijl die er wel is).
Ik heb dit toestel via ebay rechtstreeks in China gekocht bij Seicane. Wel al wat slechte dingen over gelezen. Misschien ben ik te snel geweest met mijn aankoop. Was 333€+50€ douanekosten.
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Android radio ingebouwd



Bericht door Lambiek »

Kun je wel met een ander apparaat verbinding maken met je hotspot van je telefoon ?


De naam wijzigen vd je hotspot telefoon wil ook wel eens helpen.
.
Plaats reactie