Nieuwe programmalijst Kathrein UFS 940SW?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Nieuwe programmalijst Kathrein UFS 940SW?



Bericht door KTManiac »

Kort vraagje: Is iemand hier toevallig in het bezit van een nieuwe programmalijst voor deze HD sat receiver en bereid deze met me te delen?
Astra 3 vinden (TV Drente, vrij te ontvangen) is geen probleem en ik probeer nu via satelliet een nieuwe lijst te downloaden maar hij lijkt vooralsnog niets te vinden...

Alvast enorm bedankt,
Etienne
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Nieuwe programmalijst Kathrein UFS 940SW?



Bericht door Dick-B »

Even kontakt zoeken met Remmi in Venlo?
gr.Dick.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Nieuwe programmalijst Kathrein UFS 940SW?



Bericht door KTManiac »

Remmi heeft me er idd al 's eerder prima mee geholpen. :thumbup:
Maar weet ook dat 'ie het enorm druk heeft volgens de website dus vandaar dat ik eerst eens wilde vragen of hier misschien meer 940 gebruikers zitten waarvan iemand wellicht een aktuele lijst heeft.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Nieuwe programmalijst Kathrein UFS 940SW?



Bericht door EasyBee »

Op de site van Kathrein is de channel list van april 2016 de meest recente.
https://www.kathrein.de/service/downloa ... mmtabellen

En de firmware is van november 2014.

Ik heb pas nog een UFS 940 SW verkocht en voor de verkoop voorzien van de meest recente updates.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Nieuwe programmalijst Kathrein UFS 940SW?



Bericht door KTManiac »

Dank je, zag ik inderdaad. Meest recente fw (2.21) staat er al op net als die zenderlijst van 2016.
Realiseerde me alleen net dat die ouder is dan degene die ik vorig jaar van Remmi ontving.
Ik vroeg me alleen af of er wellicht na de recente wijzigingen nog een recentere lijst bestond.

Ben ondertussen zelf aan het hobbyen met de XML file. Ik heb geen CD abbo dus wil alleen de FTA zenders in de lijst zien.
Ik heb ondertussen die XML klaar, maar kan op 't moment effe niet testen of 'ie ook geladen wordt en werkt.
Camper staat op m'n oprit en tussen de camper en Astra 3 staat het huis van de buurman.... Wordt dus morgenmiddag effe checken.

Mooiste is nog dat ik eigenlijk nauwelijks TV kijk.... Vind 't gewoon leuk een beetje aan te klooien en dingen werkend te krijgen zoals ik 't wil. :-B
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Nieuwe programmalijst Kathrein UFS 940SW?



Bericht door KTManiac »

En alweer geweldig geholpen door Remmi! :thumbup:
Coeber
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 jun 2019, 10:19

Re: Nieuwe programmalijst Kathrein UFS 940SW?



Bericht door Coeber »

Ik ben ook op zoek naar een zenderupdate voor de UFS940SW.
Kan iemand mij helpen?
SanderNBr
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 jun 2021, 8:41

Re: Nieuwe programmalijst Kathrein UFS 940SW?



Bericht door SanderNBr »

Hoppa...na 2 jaar dit "draadje" maar weer even nieuw leven in blazen.

Ik ben nieuw hier, zelf geen camperaar maar ik help mijn schoonvader met technische problemen rondom o.a. zijn schotel (UFS 940SW met CAP720).
Hij had het apparaat tot gisteren dusdanig over de zeik dat we niks meer ontvingen. Ik heb nieuwe software gedownload en geïnstalleerd èn een nieuwe zenderlijst ingeladen die we in 2017 via-via hebben ontvangen. Met deze lijst ontvangen we de belangrijkste Nederlandse kanalen weer, maar bijvoorbeeld bij de regionale omroepen blijken nog niet alle instellingen te kloppen (volgens mij sowieso de frequentie).

Ik begrijp dat de Kathrein niet vanuit de ether een zenderlijst kan samenstellen via canal digitaal omdat deze niet gecertificeerd is, is dit juist?
Kan iemand mij wellicht aan de recentere lijst (XML) helpen die is gebaseerd op het huidige aanbod van canal digitaal? Of wordt er gebruik gemaakt van één standaardformat qua zenderlijsten en is het wellicht mogelijk een zenderlijst van een M7-ontvanger te downloaden en weer in de Kathrein in te laden?

Of wordt het toch een kwestie van het XML-document nalopen met het zenderoverzicht (PDF) dat canal digitaal beschikbaar stelt?

Weten jullie wellicht ook of deze ontvanger volgens jaar nog te gebruiken is met canal digitaal? Of is het een kwestie van een nieuwe insteekkaart kopen?
Ik weet niet of je zomaar iedere ontvanger aan de CAP720 kunt koppelen.

Alvast dank voor jullie hulp.
Hans gielen
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 21 sep 2016, 19:03

Re: Nieuwe programmalijst Kathrein UFS 940SW?



Bericht door Hans gielen »

Hans Behage (Google maar) is de enige echte Kathrein expert op dit moment. Voor een klein bedrag levert hij de meest recente en up to date kanalenlijst. Hans is een echte aanrader!
SanderNBr
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 jun 2021, 8:41

Re: Nieuwe programmalijst Kathrein UFS 940SW?



Bericht door SanderNBr »

Hans gielen schreef:
di 08 jun 2021, 19:33
Hans Behage (Google maar) is de enige echte Kathrein expert op dit moment. Voor een klein bedrag levert hij de meest recente en up to date kanalenlijst. Hans is een echte aanrader!
Dank Hans voor je reactie. Ik zal eens Googlen.
Plaats reactie