't Busje schreef:Vloerbedekking omklappen, luik openmaken, snelkoppeling losmaken is samen nog geen VIJF minuten werk en dat een of twee keer per jaar.
En ja zo'n massaschakelaar is secondenwerk, so what.
ik denk dat sommigen zouden willen dat het automatisch gebeurt. , helemaal geen werk.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
Rode massasleutel werkt prima. Ik heb die ook in mijn boot. Ik zet mijn Camper niet in een stalling waar mijn accu losgekoppeld moet worden. Dan ben ik iedere keer 1 uur bezig om mijn radio met multimedia opnieuw te programmeren en uit de pincode vergrendeling te halen. Tevens houden mijn zonnepanelen de accu's geladen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
jochniew schreef:Die zat vroeger ook op de DAF YA326 in het leger....
Ze zijn nog wel te koop bij de goede automaterialenzaken.
Ook zwaar belastbare uitvoeringen.
Hij zat op alle militaire voertuigen in die tijd zo ook op de Daf YA126 YA314 YA318 YA328 YA616 YA626 de enige 6 cilinder benzine motoren van DAF.
Zoiets is daar prima geschikt voor. Wel de juiste dikte kabels gebruiken!
Deze was bij mij te slap. Motor wilde slecht starten.
Ik heb er een hele zware tussen gezet, geen probleem meer gehad.
Deze zit bij ons af fabriek Carthago in. Links in bestuurderstoel onderstel. Een groot probleem en er dus uitgesloopt.
BUPHO sunblockersgemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
vroeger (misschien nu nog wel) maakte hella die dingen, waren best redelijk , tegenwoordig komt er een hoop van die rode troep weet ik waarvan vandaan, en dat is vullis, je ziet het al aan die gammele lage moeren die erop zitten, en aan het ontbreken van een merk.
de fabrikant heeft waarschijnlijk zoveel vertrouwen in zijn produkt dat hij zijn naam er niet eens op wil hebben.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
Klopt, die schakelaars met rode sleutel zijn vaak van matige kwaliteit.
De eigenaar van de stalling wil de accuklem los voor brandgevaar, lees kortsluiting.
Ik zou een draadje om de schakelaar leiden met een 5 amp. zekeringetje.
De radio en evt. andere apparatuur houdt de geheugens er in en er is geen brandgevaar door kortsluiting.
Wout.
Edit: stel jezelf in de schoenen van een wellicht niet technische stallingbeheerder.
"Leuk, die schakelaar, en die bypass voor de radio. Maar de verzekeraar wil geen klem op de minpool. En die zie ik wel, dus graag loshalen". Zit je met je massa schakelaar...