Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien...

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Brenda25
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 jul 2016, 7:45

Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien...



Bericht door Brenda25 »

Wij hebben sinds een 3tal weken een nieuwe ontvanger HD van TV-Vlaanderen die tot vorige week perfect werkte! Wij zijn ook een weekje naar Frankrijk geweest en hij werkte toen ook zonder problemen. Sinds gisteren blijft onze Alden automatische schotel rondjes draaien en kan hij niets meer vinden! In de mobilhome hangt zo een half maantje waarbij je de Astra 1,2,... kan instellen. Deze heb ik al eens gereset maar helpt niet. Ik vind het heel raar omdat hij 2 weken goed heeft gewerkt maar nu helaas niet meer,... We hebben alles nagekeken: geen draadjes los, alles zit nog goed. Wat zou dit kunnen zijn?
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien,



Bericht door KTManiac »

Brenda25
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 jul 2016, 7:45

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien,



Bericht door Brenda25 »

Dan heb ik zo een alden ombouwset nodig? Dit kost 649 euro dat is wel een duur grapje.
Ik vind het gewoon raar dat hij een tweetal weken werkte zonder problemen,...
Anneke82
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 22 feb 2016, 23:20

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien,



Bericht door Anneke82 »

Brenda, kijk eens naar het onderwerp Alden automatische satellietzoeker blijft zoeken.
Hier vind je informatie over het "halve maantje"!

Vriendelijke groet
Anneke82
Brenda25
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 jul 2016, 7:45

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien.



Bericht door Brenda25 »

Alvast bedankt voor de snelle reacties.
Maar helaas ken ik echter niets van al die technische uitleg,... momenteel kunnen wij bij niemand terecht die daar verstand van heeft. Mobilhome aangekocht 2de hands en verkoper heeft daar blijkbaar ook geen verstand van!
Anneke82
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 22 feb 2016, 23:20

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien.



Bericht door Anneke82 »

Brenda,

Waar woon je?
Je kunt bij Camperservice Nederland in Venlo terecht.
Men kan daar het halve maantje updaten. De software is niet meer goed ivm de vele transponderwijziging van de Astra 3. De laatste wijziging was op 1 juli j.l.
Bij mij deed hij het nog op 27 juni en afgelopen weekend ook niet meer. Nog wel op de Astra1. Is dit bij jou ook het geval?

Vriendelijke groet
Brenda25
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 jul 2016, 7:45

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien.



Bericht door Brenda25 »

Ik woon in België. Ik heb dat half maantje zelf een update gegeven (gevonden op youtube). Eerst de stroomkabel uitgetrokken en half maantje aangezet. Dan op de rode knop blijven drukken tot de eerste drie lichtjes blijven knipperen, half maantje terug uitgezet en kabel er terug ingestoken en dan weer alles aangezet, hij vond dan meteen de astra. We hebben dan tot vorige week zonder problemen kunnen kijken. Nu vindt hij Astra 1 en 2 totaal niet meer terug en blijft onze satelliet maar draaien,...
Misschien moet ik eens bellen naar deze firma en kan ik eventueel het half maantje opsturen?
Anneke82
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 22 feb 2016, 23:20

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien.



Bericht door Anneke82 »

Brenda, voordat je die update zelf deed, werkte het toen ook niet goed?
Ik ken die update ook, maar bij mij werkte dat niet.
Vorig jaar toen we de camper kochten deed hij het ook goed, maar na een tijd bleef de schotel ook maar draaien. Na lang zoeken bij de dealer bleek er in de bekabeling een versmelting te zijn, dus het lag niet aan het kastje.
Daarna heeft hij het een jaar goed gedaan, tot nu. Hij vindt nog wel de Astra 1 en volgens "kenners" heeft de Astra 3 een update nodig. Zie ook de website van Alden Deutschland.
Als je zoekt op Camperservice Nederland kom je het adres tegen, waar ze de update kunnen doen en alles van satelliet ontvangst voor een camper weten.

Vriendelijke groet
Brenda25
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 jul 2016, 7:45

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien.



Bericht door Brenda25 »

Het probleem is eigenlijk begonnen met de aankoop van de HD ontvanger van TV-Vlaanderen (300 euro). Onze vorige ontvanger (Denson) was defect. De HD ontvanger zelf geïnstalleerd maar kon de zenderlijsten niet inladen, hij vond geen Astra. De verdeler van TV Vlaanderen gebeld en hij ging de zenders bij hem in de winkel inladen, hij vertelde dat dit een veelkomend probleem is. Op 15 minuten stonden alle zenders in de ontvanger, nog eens 30 euro armer. Hij verzekerde mij dat onze Alden satelliet alle Astra's zonder problemen zou terug vinden omdat hij deze allemaal had goed gezet.
Punt 1: Astra 23
Punt 2: Astra 19
Ontvanger terug geïnstalleerd maar werkte niet. Kon Astra 1 en Astra 2 wel vinden maar had geen signaal. Astra 28 gaf wel signaal maar deze ondersteund TV-Vlaanderen niet.
Terug naar af :-)
Gebeld naar verdeler van TV-Vlaanderen maar die zei dat hij niets kon doen en dat het lag aan onze schotel.
Met de mobilhome naar verdeler gereden waar wij hem hadden aangekocht maar die zei dat het aan de ontvanger van TV Vlaanderen lag. Hij heeft eigenlijk ook niet veel moeite gedaan om te zoeken,... jammer,...
Zelf dan maar gezocht en op youtube een filmpje gevonden hoe ik het half maantje zelf kon updaten, ik twijfelde in het begin dit te doen maar omdat niemand mij kon of wou helpen toch maar gedaan.
Het werkte!! Hij vond meteen de Astra 23 en konden TV kijken. Ik moest wel elke keer de ontvanger van TV-Vlaander opnieuw opstarten maar dit vond ik niet erg omdat we uiteindelijk tv konden kijken.
Dit werkte perfect en ook in Frankrijk toen wij naar de ronde gingen, dit heeft gewerkt tem 10 juli 2016. Vanaf gisteren 18 juli werkt er niets meer!!! Onze satelliet blijft maar draaien en kan Astra 1 en Astra 2 totaal niet meer vinden,...
Ik bel straks naar Camperservice Nederland en hopelijk kunnen zij mij verder helpen.
Anneke, heb jij dan zo een update van het half maantje laten doen? Was dit duur?
Anneke82
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 22 feb 2016, 23:20

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien.



Bericht door Anneke82 »

Hallo Brenda,

Kan de satellietzoeker ook de Astra 3 niet (meer) vinden?
Het halve maantje is een satellietzoeker, dat onafhankelijk werkt van de ontvanger (HD receiver ). Dus het niet kunnen vinden van de Astra 1,2 of 3 heeft niets met de ontvanger te maken. Als de schotel goed uitgericht is en de zenders ingeladen en de instellingen van de ontvanger goed zijn, heb je beeld.
De update bij Camperservice kost €20,00. Je zou er eens naar toe kunnen rijden met de camper en er een paar daagjes uit aan kunnen koppelen. Ik denk wel dat je er op kunt wachten.
Eerst wel een afspraak maken. Ik moet dat ook nog doen, waarschijnlijk volgende week.
Als je zelf de update doet, waar zet je dan de stroom uit?
Brenda25
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 jul 2016, 7:45

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien.



Bericht door Brenda25 »

Anneke,

Ik trek de kabel eruit die vastzit aan het half maantje. Kan ook geen Astra 3 meer vinden,...
Het is zo een 185 km rijden van bij ons.
Misschien moeten we dit wel doen want de mobilhome wordt elk weekend gebruik door mijn vriend en zijn zoon (wielrenners) en is altijd aangenaam dat je TV kan kijken.
Voorlopig kijken we nu met een kleine antenne (aangekocht bij Mediamarkt en slechts 50 euro) kunnen wel maar 3 zenders ontvangen maar kunnen wel kijken naar Tour De France :-)
Anneke82
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 22 feb 2016, 23:20

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien.



Bericht door Anneke82 »

Wij wonen in Sluis, het is dan ook ongeveer 25O km. Maar we gaan vaker die kant uit.
Het is zeker de kabel die betrekking heeft op de motor van de schotel, een beetje zo'n brede?
Brenda25
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 jul 2016, 7:45

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien.



Bericht door Brenda25 »

Ja, zo een brede :-)
Als ik zeker wist dat het enkel aan dat half maantje lag zou ik het eventueel kunnen opsturen met de post? Ik heb net gebeld maar ze namen niet op, misschien zijn ze met verlof?
Anneke82
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 22 feb 2016, 23:20

Re: Alden automatische satellietschotel blijft maar draaien.



Bericht door Anneke82 »

Ze krijgen veel telefoontjes, omdat veel mensen deze problemen hebben.
Beter nog eens terugbellen of een mail sturen.
Soms reageren ze nog heel laat 's avonds op het Camperforum.

Groetjes
Anneke
Plaats reactie