Telefunken sat antenne Telsat 65

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
janhngein
Berichten: 4
Lid geworden op: za 19 mar 2016, 15:57

Telefunken sat antenne Telsat 65



Bericht door janhngein »

Wie heeft ervaring met Telefunken sat schotel Telsat65 i.v.m Hd zenders op astra 3
Hij staat op een Knaus camper uit duitsland.
De stuurunit heeft menu punt aut op astra 23,5 ,maar dan vindt hij niets.
Er zit ook een menupunt in astra23,5 HD dan vindt hij wel satteliet maar dat is niet de 23,5 met Ned HD zenders.
Wie weet er ook iets van of hoe kan je dit oplossen.
zo te zien is het merk Caratec en Calearo het zelfde.
Ook mijn duitse tv laad geen hd zenderlijst in ,dat is een Reflexion LDD-197 TV
wie kan mij vertellen of de zenderlijst nou in de tv zit of van de satteliet opgehaald wordt.
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1688
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Telefunken sat antenne Telsat 65



Bericht door Bakkertjes »

Zit er wel een kaart in de tv
er zit namelijk wel een ci slot in ,maar zit daar ook de houder met cd kaart in

Hans
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
janhngein
Berichten: 4
Lid geworden op: za 19 mar 2016, 15:57

Re: Telefunken sat antenne Telsat 65



Bericht door janhngein »

Ja hoor zit er in heb ook altijd alles van astra 1 kunnen ontvangen de normale sd zenders van canal dig. op deze TV
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Telefunken sat antenne Telsat 65



Bericht door javanes »

Je zal dus de zenders van de transponders van Astra 3 in de tuner van je TV moeten laden.

En op je Duitse TV is geen fastscan van CD mogelijk.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
ernie groen
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 10:10

Re: Telefunken sat antenne Telsat 65



Bericht door ernie groen »

Hallo Jan,

Ik denk dat het probleem jou sat. ontvanger is!
Heb zelf dit jaar een nieuwe camper( Carado) gekocht in Duitsland met een Caratec ontvanger en TV. Hierop was het ook niet mogelijk om de nl zenders op Astra 23 te vinden. Heb de dealer gevraagd, maar die had ook geen oplossing. Caratec Duitsland ook niet! Duitsers hebben geen probleem daar de meeste duitse zenders op Astra 19 zitten. Ben op advies van een kennis terecht gekomen bij Camperservice Nederland in Venlo en deze heeft mij zeer goed geholpen. Het is wel heel veel werk om de NL zenders te vinden in de lange zenderlijst. Het verstandigste is misschien een NL ontvanger te monteren dan heb je ook fastscan.
Bij vragen mag je me rustig mailen of een PB.
Groeten, Ernie
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Telefunken sat antenne Telsat 65



Bericht door DynaDetty »

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad, onze travelsat R6 netjes uitgericht op beide Astra's maar de duitse tv met ingebouwde Cli module met daarin de CD kaart gaf alleen een duitse zenderindeling weer. Heel veel werk gehad om de zenders handmatig goed te zetten. Ook geprobeerd om de firmware van de tv aan te passen, maar met geen mogelijkheid lukte dat. Tenslotte een Nederlandse tv gekocht waarna de problemen waren opgelost. Volgens mij door de ontvanger die wel een optie had om de CD zenderlijst te laden in tegenstelling tot de duitse tv.


D,n poat op het gas en .........wiedergoan.
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Franzel
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 17:47
Locatie: Wijchen

Re: Telefunken sat antenne Telsat 65



Bericht door Franzel »

Ondanks dat dit een oud topic is wilde ik hier nog wel even op reageren omdat ik in één week twee gebruikers met een dergelijke TV heb gesproken. De een had een Alden, de tweede een Caratec.

Ik blijf het op z‘n zachtst gezegd ‚apart‘ vinden dat verschillende ook in NL verkochte TV‘s van bijvoorbeeld Caratec geen FastScan hebben. Tenzij dit bewust door de leveranciers tegengehouden wordt om nog een paar centen te kunnen verdienen aan het plaatsen van een CD georiënteerde zenderlijst in de veelal Duits georiënteerde standaard zenderlijst. Heel jammer.

Daarom de vraag of er mensen zijn met een Alden TV of een Caratec TV (menu is vrijwel identiek) of zij hun zenderlijst willen exporteren naar een USB stick en deze vervolgens om dit forum willen delen. Exporteren, data in een zip stoppen en of hier of in een separaat topic delen met de community. Ook al is deze al ouder, dan nog zullen mogelijk velen ermee gebaat zijn lijkt mij. Uiteraard staat het handelaren of hobbyisten ook vrij om hun lijsten hier te delen met vermelding van merk, type en datum van de zenderlijst. Waarom tenslotte het wiel meermaals uitvinden.
Als ik alles wist dan hoefde ik niets te vragen.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Telefunken sat antenne Telsat 65



Bericht door komtwelgoed »

Kan de ontvanger en de besturingsunit wel HD aan? Dus DVB-S2 en mpeg4?
Stem eens af op transponder 12168V op de SD-zender RTL, zie: https://www.lyngsat.com/Astra-3B.html
De Canal Digitaal zenderlijst is ook via de Astra 19,2 in te laden via frequentie 12515H.
Franzel
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 17:47
Locatie: Wijchen

Re: Telefunken sat antenne Telsat 65



Bericht door Franzel »

Het is een Caratec CAV226DSW van 2017 dus dat gaat zeker lukken. Maar als de hardware geen FastScan ondersteunt kan ik hooguit op de betreffende zenders een netwerkscan uitvoeren maar dat is geen FastScan. Feitelijk is fastscan niets anders als een eerder opgemaakt lijstje dat vervolgens via de optie fastscan te downloaden is. Vanuit de standaard zenderscan is dit lijstje niet te downloaden. Als jij de details eens zou willen delen dan graag maar jouw voorstel gaat m.i., hoe goed bedoeld, niet werken.

De gedownloade incomplete lijst is een bin file. Ik ga er morgen eens mee experimenteren of er editers zijn die dit kunnen importeren, vervolgens bewerken en daarna als bin file weer uitvoeren zodat deze aangepaste lijst weer in de TV te importeren is. Ik vrees het ergste. Ik heb ruime ervaring met zenderlijsten maar dan puur uit de Enigma ontvangers.
Als ik alles wist dan hoefde ik niets te vragen.
Franzel
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 17:47
Locatie: Wijchen

Re: Telefunken sat antenne Telsat 65



Bericht door Franzel »

Nou, ook dit bleek geen succes. Er is, of misschien beter, ik heb geen settings editer kunnen vinden die iets met deze zenderlijst kan. Ook niets kunnen vinden om een Enigma2 based zenderlijst te converteren naar een door de Caratec gebruikt format. Kortom, ik zou nooit een TV van Alden, HKC, Caratec of enig ander merk kopen zonder fastscan. Wat een zeldzaam gehannes om dat in orde te krijgen. Ik krijg het met wat kramp in de vingers wel voor elkaar maar een hobby zal het nooit worden.

Voor hen die dat ook moeten doen heb ik een paar tips.

1. Scan per satelliet eerst ALLÉÉN de transponders van zenders die jij kunt zien. Dus eerst Astra 3 met de meeste M7 transponders, dan Astra 3 met de transponders waar ARD HD, ZDF HD en de belangrijkste FTA Duitse zenders scannen en dan eventueel de transponders van de belangrijkste Engelse zenders als BBC 1 HD etc.
2. Verplaats daarna de NL zenders in de gewenste volgorde.
3. Verplaats vervolgens alle Duits georiënteerde zenders te beginnen bij 100.
4. Hetzelfde met de Engelse zenders te beginnen bij 150.

Dan heb je later ruimte om zenders in te voegen.
Sterkte. :-B
Als ik alles wist dan hoefde ik niets te vragen.
Plaats reactie