Canal Digitaal op het Camperforum

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door appellover »

Begrijp hieruit dat mijn ,zeer goed werkende, Sab titan micro niet meer te gebruiken is.
Mooi moment om te stoppen met CD na 22 jaar.
Thuis ( heb glasvezel) over op NLZIET app via Android smart tv.
En in de camper ( geen smart tv) met Xiaomi tv stick ook met de app.Kan ook met Chromcast maar met de Xiaomi heb je afstandbediening,Android tv, en ingebouwde chromcast.En kan met 1 mobiel.
Heb nu bundel van 250GB in heel EER en dan maar hopen dat we beetje snelle 3/4G hebben,dat is natuurlijk de zwakste schakel.
Jammer van de schotel maar tijden veranderen.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Cee Pee »

Ik heb twee SAT801 ontvangers van CD en dat zal geen probleem opleveren.

Maar ook een Denson1010 Road en daar gaat nu de smartcard rechtstreeks in maar eronder zit ook een grote gleuf voor een common interface moet daar dan straks deze

Afbeelding

In en daar de oranje smartcard weer in?

Of gewoon afwachten wat het wordt en kijken of CD met een aanbieding komt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Going »

Van de week opgezegd.
Vriendelijke dame die een heel verkoop verhaal er bij deed. Maar ik mocht opzeggen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Ik denk niet dat Canal Digitaal met een aanbieding komt van de witte CI(+)-module. Iemand die hem heeft kan hem gebruiken maar de kans is veel groter dat Canal Digitaal de CI-module CAM 701 aan biedt. Dat is een CI-module waar de chip al in zit, zie bijlage. Die heeft uiteraard een ander nummer dan de smartcard die je al hebt. Die wordt dan overgeschreven op de nieuwe module en je oranje kaart is daarna niet meer te gebruiken. Dat betekent dus dat als je meerdere ontvangers hebt op verschillende plaatsen, je voortaan niet meer alleen de smartcard bij je hoeft te steken maar de gehele CI-module en die past niet meer in je portemonnee.
Bijlagen
CAM-701.jpg
CAM-701.jpg (48.66 KiB) 268 keer bekeken
witte CI-module met smartcard.JPG
witte CI-module met smartcard.JPG (45.01 KiB) 268 keer bekeken
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Cee Pee »

Dan is het misschien slimmer om alvast zo'n witte CI+ module op de kop te tikken.
Dan zou alles bruikbaar en uitwisselbaar moeten blijven.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Zwerfsteen »

Zou die CI+-module CAM 701 bruikbaar zijn in een slot van een Denson v2 ?

Nu gebruik ik een extra kaart in de ontvanger maar als de witte CI- module bruikbaar blijft kan ik ook daar naar op zoek.
Laatst gewijzigd door Zwerfsteen op zo 11 apr 2021, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Die zijn gewoon te koop vanaf €58,- . Dat is natuurlijk handig als je naast een niet Canal Digitaal ontvanger ook een Canal Digitaal ontvanger hebt waar je de smartcard rechtstreeks in kunt steken.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door MonRoe »

IMG_6676.jpg
IMG_6676.jpg (118.87 KiB) 242 keer bekeken
als er in de denson een sleuf zit waar één van deze twee ci modules in past, dan zou alles moeten blijven werken, na febr. 2022, met de oranje kaart die wij hebben?
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Nee, met deze CI-modules werkt het niet meer zoals is aangegeven.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door hathi »

komtwelgoed schreef:
zo 11 apr 2021, 13:02
Ik denk niet dat Canal Digitaal met een aanbieding komt van de witte CI(+)-module. Iemand die hem heeft kan hem gebruiken maar de kans is veel groter dat Canal Digitaal de CI-module CAM 701 aan biedt. Dat is een CI-module waar de chip al in zit, zie bijlage. Die heeft uiteraard een ander nummer dan de smartcard die je al hebt. Die wordt dan overgeschreven op de nieuwe module en je oranje kaart is daarna niet meer te gebruiken. Dat betekent dus dat als je meerdere ontvangers hebt op verschillende plaatsen, je voortaan niet meer alleen de smartcard bij je hoeft te steken maar de gehele CI-module en die past niet meer in je portemonnee.
Ik heb het nooit anders gedaan,dan de gehele module mee nemen,dus weet niet beter,zo haal ik deze ook uit de thuis Tv ? Heb onlangs een meerjarig contract afgesloten ,mocht ik met mijn huidige oranje kaart geen beeld meer krijgen,in 2022...is dat een reden voor opzegging,gewoon omdat er geen beeld meer is,kijken wat ze gaan doen?
Hans
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Cee Pee »

Regeren is vooruitzien, dus alvast de Common interface maar aangeschaft.
Hopelijk kunnen we weer jaren probleemloos vooruit.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door MonRoe »

Wij wachten nog even, eerst even kijken hoe lang onze huidige opstelling nog mee kan. We hebben een Oyster 1 met unit met landkaart en dat werkt nu nog prima, gedeeltelijk automatisch en een klein stukje handmatig.
Maar ik heb begrepen dat dit binnenkort niet meer kan en dat we de oude unit moeten vervangen voor een receiver met ingebouwde kaart.
En de lnb geeft storing. Als de kosten te hoog worden gaan we misschien wel over op kijken via internet, bij onze glasvezel abonnement zit ook tv kijken via CD, dus kunnen de app gebruiken.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door appellover »

Hier ook afwachten,ga er niks meer voor aanschaffen.
Het einde nadert voor CD.
Begrijp wel dat ze de “zwarte markt” kaartjes willen stoppen en van die kaartjes af willen.
Maar internet is niet te stoppen en wordt steeds goekoper (250GB in heel EU voor 20€)
Dekking wordt ieder jaar beter en sneller.
Als ik het zo bereken heb ik toch al kleine 10.000€ aan CD betaald de afgelopen jaren.Maar ook 3 keer nieuwe decoder gekregen,dat kan er ook wel af.
Wij kijken toch steeds meer Netflix,die spelletjes,wie van de drie,beste zanger zijn we toch op uitgekeken.
Paar netflix series downloaden en meenemen voor de 3/4G loze avonden.Ze zullen wel balen bij CD,eerst Eurosport stop en nu kaartjesstop.Nou ik stop straks ook.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Zwerfsteen »

250 gb voor €20,- in heel de EU?
Welke aanbieder is dat in NL?
Groet,
Leny en Pieter
Plaats reactie