Geïmporteerde camper met automatische schotel

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Geïmporteerde camper met automatische schotel



Bericht door Rob66 »

Ik merk dat er nog vele zijn dat je alleen HD kan ontvangen met een DUO kop.
Dat is dus NIET zo.

De DUO kop is in eerste instantie ontworpen voor gebruik met een vaste schotel zoals je thuis aan de wand hebt hangen of op het dak hebt staan. Het is gewoon vervelend om steeds de ladder of dak op te klimmen als je naar de Astra 1 of 3 wilt.
Een DUO kop bestaat uit twee universal lnb's die aan elkaar "geplakt" zijn en voorzien van een interne DiSEqC switch om te kunnen schakelen tussen de twee lnb's (lees: satellieten).

Let op!! je hebt dus WEL een HD ontvanger nodig.

De meeste automatische schotels voor de camper kunnen de Astra-3 vinden. In de veel gevallen wel eerst na een software update waar nieuwe parameters in verwerkt zijn.
Er zijn automatische schotelinstallaties, waar het helaas niet mogelijk is en kan een DUO kop een oplossing zijn.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Geïmporteerde camper met automatische schotel



Bericht door chrisvanlaar »

Ik moet hem eerst laten "gaan" en dan vind hij Astra 1. Daarna moet ik in het menu naar sat instellingen en kies dan Astra 3. Daarna zet ik mijn HD ontvanger aan en kan ik op Astra 3 alles kijken. Geen probleem! Maar ik heb liever dat hij gelijk uitricht naar Astra 3, dat zou niet moeilijk moeten zijn denk ik. Alleen een instelling in het menu ergens. Kan niks vinden en denk dat dit achter de servicecode zit en die wil ik graag willen weten. (Alden automatische set zilverkleurige ontvanger +/- 6 jaar oud.)

Chris

Rob66 schreef:Ik merk dat er nog vele zijn dat je alleen HD kan ontvangen met een DUO kop.
Dat is dus NIET zo.

De DUO kop is in eerste instantie ontworpen voor gebruik met een vaste schotel zoals je thuis aan de wand hebt hangen of op het dak hebt staan. Het is gewoon vervelend om steeds de ladder of dak op te klimmen als je naar de Astra 1 of 3 wilt.
Een DUO kop bestaat uit twee universal lnb's die aan elkaar "geplakt" zijn en voorzien van een interne DiSEqC switch om te kunnen schakelen tussen de twee lnb's (lees: satellieten).

Let op!! je hebt dus WEL een HD ontvanger nodig.

De meeste automatische schotels voor de camper kunnen de Astra-3 vinden. In de veel gevallen wel eerst na een software update waar nieuwe parameters in verwerkt zijn.
Er zijn automatische schotelinstallaties, waar het helaas niet mogelijk is en kan een DUO kop een oplossing zijn.
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Geïmporteerde camper met automatische schotel



Bericht door Aardy »

Door het installeren van een Alden HD satellite decoder CI+ is alleen via Astra 1 kunnen kijken verleden tijd.
Zonder verdere ingrepen als dubbele LNB gaat de schotel ook automatisch naar Astra 3 en nog wat satellieten.
Zeer eenvoudige bediening en de M7 801 is ook overbodig geworden.
We waren op deze oplossing gewezen door camperforum-lid Ralf, die e.e.a. heeft verzorgd.

We hebben gebruik gemaakt van de Oud voor Nieuw actie, wat €250 opleverde.
Er moest een zilveren kaart aangeschaft, maar dat mocht de pret absoluut niet drukken.

We zijn bijzonder tevreden met deze oplossing en met de camperforummer! :thumbup:
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Geïmporteerde camper met automatische schotel



Bericht door chrisvanlaar »

Ik heb inmiddels van Alden in Duitsland de handleiding van mijn decoder gemaild gekregen.

Ik moet hem nog wel instellen zodat hij automatisch gelijk naar Astra 3 gaat zodra ik hem aanzet.
Daar hebben ze in de handleiding een voorbeeld van gestuurd.

Chris
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Geïmporteerde camper met automatische schotel



Bericht door chrisvanlaar »

Na de aanpassing van Canal Digitaal ging mijn decoder automatisch updaten zodra ik hem aanzette. Heb alle HD zenders weer/nog.

Chris
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Geïmporteerde camper met automatische schotel



Bericht door hans51 »

:bang: Sorry aardy,
ik zie nou pas dat het een OUD topic is .
groet hans51
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Geïmporteerde camper met automatische schotel



Bericht door chrisvanlaar »

Het is wel een oud topic maar wel actueel. Ben aan het rotzooien geweest met mijn Alden roterende schotel. Sinds 2 weken vind hij Astra 3 niet meer. Ik weet dat ik de symbol rate op 29900 moet zetten maar dat gaat niet. Hij blijft op 27500 staan. Ik laat mijn schotel eerst Astra 1 (19)zzoeken en die vind hij snel. Daarna geef ik Astra 3 in en meestal vond hij deze binnen een minuut. Daarna schakelde ik mijn HD ontvanger in en kon ik kon ik kijken. Nu lukt het niet meer. Van de HD ontvanger had ik de symbol rate wel goed gezet.

Wie helpt mij verder voordat ik de rommel in de kliko gooi


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Geïmporteerde camper met automatische schotel



Bericht door Remmi »

Kann leider nur in deutsch schreiben :-?
Was für eine Steuereinheit hast Du? SSC Modul?
Dieses kann ich für dich updaten und dann kannst Du auch wieder Astra 23.5° ansteuern.
Auch für den HDCI+ Receiver habe ich ein Update :-B
Melde Dich einfach bei mir.
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Geïmporteerde camper met automatische schotel



Bericht door chrisvanlaar »

chrisvanlaar schreef:Het is wel een oud topic maar wel actueel. Ben aan het rotzooien geweest met mijn Alden roterende schotel. Sinds 2 weken vind hij Astra 3 niet meer. Ik weet dat ik de symbol rate op 29900 moet zetten maar dat gaat niet. Hij blijft op 27500 staan. Ik laat mijn schotel eerst Astra 1 (19)zzoeken en die vind hij snel. Daarna geef ik Astra 3 in en meestal vond hij deze binnen een minuut. Daarna schakelde ik mijn HD ontvanger in en kon ik kon ik kijken. Nu lukt het niet meer. Van de HD ontvanger had ik de symbol rate wel goed gezet.

Wie helpt mij verder voordat ik de rommel in de kliko gooi


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ik heb het opgelost, Oude Alden ingeleverd en een nieuwe stuurmodule van Alden voor mijn bestaande schotel gekocht, dus die kan helemaal blijven zitten.
Ga as. weekeinde dit aansluiten.
Afbeelding
Afbeelding

Chris
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Geïmporteerde camper met automatische schotel



Bericht door chrisvanlaar »

Het heeft even geduurd voordat ik weer tijd had ervoor maar het is nu in orde.

Vorige week ingesteld en getest tijdens een week vakantie. Werkt perfect! :clap:
Hoef nu geen roterende schotelset te kopen meer want deze stuurunit (stuurt de oude schotel aan) zoekt binnen notime de satelliet op die je wil. Astra 3 ook dus.
Coax van de LNB gaat via de stuurbox (in/uit) naar de HD ontvanger.

Chris :D
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Geïmporteerde camper met automatische schotel



Bericht door Aardy »

Gefeliciteerd met de geslaagde actie!
Wij hebben zoals op deze pagina is te lezen ook gebruik gemaakt van de inruilactie van Alden en eind juni een geslaagde actie uitgevoerd om Astra 3 te kunnen kijken.
Tot nu toe loopt alles gesmeerd!
En gelukkig blijft het rustig op het CD front :thumbup:
sjam
Berichten: 400
Lid geworden op: di 27 feb 2007, 12:06
Locatie: steenwijk

Re: Geïmporteerde camper met automatische schotel



Bericht door sjam »

Er is alweer een nieuw probleem opgedoken.
De nieuwe canaal digitaal ci modules met geïntegreerde kaart werkt niet in alle receivers( is voor nieuwe klanten die nog geen kaart hebben).
Schijnt weer iets softwarematigs te zijn.
mobiele inbouwer van campeeraccessoires(cruise control,camera's,schotels,etc...)en erkend BEARLOCK inbouwer
Plaats reactie