Nog maar eens Canal Digitaal!

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Antje

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door Antje »

Canal Digitaal heeft in nederland concurentie door Digitenne, dus het monopolie voor sat. ontvangst is weg! Protesteren heeft geen zin meer ..

In buitenland heb je allerlei gratis tv via de sateliet maar dat willen we niet zien, eerder was er regel(die niet te controleren was) dat je niet met je CD kaartje naar het buitenland mocht, het recreatiepakket is er dan ook voor recreatiewoningen/campings in nederland.

In het verleden hadden wij een vaste abo en was er nooit iets aan de hand, altijd tv, ook onderweg, maar zo gauw je abo wegvalt door opzeggen dan begint het probleem dat je niet op hun tijd je kaartje in je reciever hebt, en deze aan hebt staan, dus als je de camper gaat gebruiken moet je activeren om de gratis ned, 1,2,3 te kunnen ontvangen, BVN heb je zonder inmenging van CD alleen een kaartje van hen.
Dus ben benieuwd wat de NKC eruit kan slepen voor mobiele recreatie!?

Wij zijn voornemens de sat. ontvangst thuis weer te nemen vanwege de prijs, nu nog uitzoeken hoe het dan met internet en telefoon moet gaan, een ziggo abo belt n.l. gratis met een ziggo abo, en die abo's zijn er nogal wat in de fam.
Gebruikersavatar
gitana
Berichten: 4232
Lid geworden op: za 14 okt 2006, 21:42
Locatie: het smalste deel van het zuiden

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door gitana »

Dan reageer ik nu ook maar ff, om te vermelden, dat ik de vorige week CD opgezegd heb.
Helaas, want ik had ook het goedkope settopboxabo. Dat beviel wel, alleen steeds die problemen met heractiveren.
Begin van dit jaar ook al problemen gehad en opgezegd, zie hier mijn verhaal, bijna onderaan:
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8423633
Nou weer hetzelfde en ik ben het zo zat.
Eerst had ik alleen nog de 3 NL zenders, daarna plots niks meer.
Via de site geprobeerd, dagen achter elkaar, daarna sms, maar niks.
Ik heb niet eens meer gebeld, maar meteen een brief geschreven om op te zeggen.
Mijn geld gestorneerd, want dat wel wel net afgeschreven. :bang:
Dat vergeten ze niet.
Heb nog niks gehoord, ik wacht maar ff af.
Kl.te bedrijf, ga maar eens googlen.
Ik las ergens dat een medewerker er ontslagen was, omdat hij het er niet mee eens was, dat ze de mensen extra lang in de wacht zetten aan de telefoon. Mooi is dat. 0900 nr. ook nog.
Ze doen maar wat ze willen daar.
Onze kennis met satwinkel wordt er soms niet goed van, zoveel mensen die komen met klachten en denken dat het aan het apparaat ligt. Hij is nog zo iemand die iedereen helpt :thumbup:
Zo ook 2 weken geleden had hij div. klanten met klachten.
Bah, wat een ergernis. Dat dat zomaar allemaal kan. x:@
Greetz ...Gitana. (Annie)
De VROUW die niet nieuwsgierig is, maar wel graag veel weet, dus veel vraagt.
Bertmar
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 17:26
Locatie: De Pinte
Contacteer:

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door Bertmar »

Da's dan nu ook over, want het wordt €75,-
Waarover klagen jullie? TV Vlaanderen, een dochter van CD kost 120€ per jaar voor het eenvoudigste (kleinste) pakket.
Een geduldig mens is er een die wacht te spreken tot zijn vrouw is uitgepraat. www.bloggen.be/blogbert
Antje

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door Antje »

Bertmar schreef:
Da's dan nu ook over, want het wordt €75,-
Waarover klagen jullie? TV Vlaanderen, een dochter van CD kost 120€ per jaar voor het eenvoudigste (kleinste) pakket.
Dat was de setopbox die alleen de langere tijd lid abo. nog heeft, is nu niet meer te krijgen, hier kost een beetje abo nu ook 120€ of nog meer!
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24455
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door javanes »

@Bertmar

Je hoort mij ook niet klagen.

Dit Set TopBox pakket is ook niet meer te bestellen en dateert nog uit de tijd toen TV Vlaanderen nog niet eens bestond. :wink:
Het heeft ook maar een beperkt aantal (commerciële) zenders (9 stuks) en is niet te vergelijken met het basispakket.
Ze proberen bij CD echter om dat pakket "zachtjes" de nek om te draaien.
Dat hebben al gedaan door het pakket tot een paar jaar geleden elk jaar met €10, te verhogen.
Sommige abonnees worden de laatste tijd gebeld en krijgen te horen dat het pakket binnenkort wordt opgeheven en dat het verstandig is om een ander pakket te bestellen.
Zelf heb ik net een brief gekregen waarin stond dat het tarief naar €75,- bij de eerstvolgende verlenging en ook met aanbiedingen voor een dure sat ontvanger en een ander pakket. En natuurlijk ook voor een een duo lnb anders kan ik sommige zenders niet in HD ontvangen.

Voorlopig maak ik daar dus nog geen gebruik van. :wink:

En het basispakket kost in Nederland ook €9,95 per maand.
Hier bestaat echter ook nog herecratiepakketet Je betaalt dan dit bedrag van 21 maart t.e.m. 20 september.
De andere maanden betaal je niets, maar de enige zenders die je dan ontvangt zijn Ned1, 2 en 3.
Dus als je het hele jaar op stap gaat met de kampeerauto en je TV wilt kijken heb je daar niet veel aan.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Antje

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door Antje »

Hier bestaat echter ook nog herecratiepakketet Je betaalt dan dit bedrag van 21 maart t.e.m. 20 september.
De andere maanden betaal je niets, maar de enige zenders die je dan ontvangt zijn Ned1, 2 en 3.
Dus als je het hele jaar op stap gaat met de kampeerauto en je TV wilt kijken heb je daar niet veel aan.


De zenders ned, 1,2,3 moeten ze gratis doorgeven(verplicht door de regering bij afschaffing analoge ontvangst), bvn zit er gewoon op, bij ned,1,2,3, moet je card in de reciever zitten, op 6, zodat deze een activatie kan krijgen :roll: zit de card dat niet dan mag je bellen -smssen of je card via internet activeren, wat je dus regelmatig moet doen als je met de camper weggaat ..
Makkelijker kunnen ze het niet maken .. :angel:

Een recreatiepakket is een betaalde abo en de wintermannden gedoe met activatie .. :shock:
mjvvorst
Berichten: 217
Lid geworden op: di 20 jul 2010, 0:38
Locatie: Oud Gastel (NL)

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door mjvvorst »

Beste mensen,
We kunnen hier lang en breed over praten, maar het is natuurlijk van de zotte dat één bedrijf bepaalt hoe wij allen hier mee om moeten gaan!
CD heeft één doel: geld verdienen, en daar is niks mis mee mits er keuzemogelijkheden zijn, en die zijn er niet!
Ik heb persoonlijk geen problemen met de CD abonnementen; Ik weet toevallig iets van deze materie, en kan dus de regelmatige veranderingen best aan. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen!
Ik begrijp dat CD misbruik probeert tegen te gaan, maar ze gaan daar zover in dat reguliere klanten daar écht last van hebben.
Hoewel het weleens wat langer duurt, is de helpdesk niet zo slecht vind ik. Maar als je er niet uitkomt is er ook geen écht alternatief en dat baart me zorgen!
Je proeft hun monopoliepositie aan hun reacties, en dat zou niet moeten.
Individueel bereik je niks, maar als NKC, namens de 'camper-gemeenschap' het belang van de camperaar bij CD onder de aandacht kan brengen, moeten we dat zeker ondersteunen. Dat is toch een groep waar CD een commercieel belang bij heeft.
Laten we dus NKC namens ons allen, enige druk uitoefenen bij CD.
Baat het niet, dan schaadt het niet.
Niet bij voorbaat brullen dat NKC niks betekent; als zij het niet doen wie dan wel...? Jij, als individu?
Mark
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door TOL »

javanes schreef:En het basispakket kost in Nederland ook €9,95 per maand.
En dat dacht ik dus ook toen ik kortgeleden meet CD belde, echter zie HIER en dat is de prijs die je moet betalen. Dit en nog verkeerde informatie/voorlichting hebben mij doen besluiten een klacht in te dienen.
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24455
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door javanes »

Sla ze rond hun oren met een afdruk van hun site: :wink:
http://www.canaldigitaal.nl/televisie/overzicht.aspx

Maar daar zullen wel geen rechten aan kunnen worden ontleend. :twisted:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13413
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door hathi »

Ben wel tevreden ,omdat het zo goedkoop is ! maak 1x p jaar 120,- over . de oplossing: kijk het hele jaar ook thuis schotel ,neem de kaart mee in de camper en niet meer activeren geen enkele provider die mij dit levert v 120,-
Laatst gewijzigd door hathi op ma 19 dec 2011, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door TOL »

@hathi
Je hebt gelijk, dat was ook mijn bedoeling
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13413
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door hathi »

Tol ik wist al dat jij zo slim was! je hebt ook MB 160 pk [sprintermotor] net als ik!
Hans
Gebruikersavatar
Ron en Marja
Berichten: 1092
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 21:31
Locatie: Geen

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door Ron en Marja »

is al lang geleden 10,95 euro geworden hoor.
javanes schreef:@Bertmar

Je hoort mij ook niet klagen.

Dit Set TopBox pakket is ook niet meer te bestellen en dateert nog uit de tijd toen TV Vlaanderen nog niet eens bestond. :wink:
Het heeft ook maar een beperkt aantal (commerciële) zenders (9 stuks) en is niet te vergelijken met het basispakket.
Ze proberen bij CD echter om dat pakket "zachtjes" de nek om te draaien.
Dat hebben al gedaan door het pakket tot een paar jaar geleden elk jaar met €10, te verhogen.
Sommige abonnees worden de laatste tijd gebeld en krijgen te horen dat het pakket binnenkort wordt opgeheven en dat het verstandig is om een ander pakket te bestellen.
Zelf heb ik net een brief gekregen waarin stond dat het tarief naar €75,- bij de eerstvolgende verlenging en ook met aanbiedingen voor een dure sat ontvanger en een ander pakket. En natuurlijk ook voor een een duo lnb anders kan ik sommige zenders niet in HD ontvangen.

Voorlopig maak ik daar dus nog geen gebruik van. :wink:

En het basispakket kost in Nederland ook €9,95 per maand.
Hier bestaat echter ook nog herecratiepakketet Je betaalt dan dit bedrag van 21 maart t.e.m. 20 september.
De andere maanden betaal je niets, maar de enige zenders die je dan ontvangt zijn Ned1, 2 en 3.
Dus als je het hele jaar op stap gaat met de kampeerauto en je TV wilt kijken heb je daar niet veel aan.
Hymermobil B 614 SL 2009 op C rijbewijs.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Nog maar eens Canal Digitaal!



Bericht door MonRoe »

Nou lang geleden, even nagekeken en afgelopen september zijn wij voor het eerst 10,95 gaan betalen, daarvoor 9,95.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie