Beveiliging camper

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
chinook

Beveiliging camper

Bericht door chinook »

Er is al veel geschreven over beveiliging van de camper op dit forum.
Je kunt nu achteruitrijsensors kopen in elke goede automaterialen zaak.
Deze monteren aan de zijkant van de camper (voor- en achterkant), en 's avonds voor het slapengaan op scherp zetten.
Je loopt dan wel het risico dat je wakker wordt van een voorbijlopende kat, maar zo hou je kwaadwillende personen wel buiten de camper.
Deze sensors zijn zeer fijn af te stellen. Zou dit een goed systeem zijn?Duur is het in elk geval niet in vergekijking met andere systemen.
Graag jullie mening hierover.
Gast

Re: beveiliging camper

Bericht door Gast »

Lijkt me praktisch gezien erg lastig denk dat je regelmatig stijf in bed zit, iemand, hoeft nog geen kat te zijn, loopt langs en het alarm gaat af na twee keer per nacht zet je hem zelf niet meer aan, en als er iets ECHT gebeurt komt ook niemand meer kijken, of overige kempeniers in de buurt komen waarschijnlijk vragen om hem niet meer aan te zetten.

ronald
Hymer 584
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb een extra paniek alarm aangebracht. Heel eenvoudig bij de doe -het -zelfzaak een alarmflitslamp en een schakelaar gekocht, samen met een claxon (of sirene) aangesloten op de h.h. accu. De schakelaar is hoog naast het bed gemonteerd en de flitslamp naast de luifel. Wanneer er een probleem is kan er op het alarm gedrukt worden en het lijkt me dan sterk dat er niemand in de omgeving wakker schrikt. Voordeel is dat aan de buitenzijde zichtbaar is dat er een alarm aanwezig is, het geeft een veilig gevoel. Zelf voel ik me niet onveilig, maar het is goed om er alvast aan gedacht te hebben (ook voor m'n vrouw). Ik heb het nog nooit hoeven gebruiken, wel test ik het af en toe.........Verder heb ik honden bij me, wil ook nog wel eens helpen.

Niek
Mirage
Contacteer:

beveiliging camper

Bericht door Mirage »

Ik heb deze installatie al geruime tijd op mijn camper.
Werkt perfekt en is volgens mij ook de enige beveiliging in de nacht tegen
ongewenst bezoek, het probleem van hond of kat is mij nog niet
overkomen.
Wat mij wel opvalt is dat er niemand van je buren reageert of naar buiten
komt kijken wat er aan de hand is.
Ik laat in de nacht bewust mijn sopoalarm afgaan, buiten sirenen
hetzelfde, doe ik met de sensors sirene en zwaailicht.
Als je dan 's morgens vraag of ze iets hebben gehoord antwoorden ze
met: ja, maar ze komen daar het bed niet voor uit.

Jammer, Jan
g.bouwmann

beveiliging camper

Bericht door g.bouwmann »

Is camperen dan zo onveilig
Als ik zo moet camperen met al dat electronica aan mijn kop
dan blijf ik liever thuis
Ik ligt er niet wakker van
zonder alarm gaat het ook wel nl
Ik ga altijd voor een nacht op een nudisten camping staan
En heb daar een rustige nacht.
BABSI
Contacteer:

Bericht door BABSI »

Nee joch, camperen is niet onveilig, het is leuk. Niet naar al die enge dingen luisteren, en gewoon gaan slapen. Je moet wel weten waar je gaat slapen.En als je denkt dat het niet veilig is ga je ergens anders staan.Wat is er op een nudistenkamp? Is het daar safe??? Hoezo.
De FORUMFOTOGRAFE!

http://www.bepmaassen.nl
Rob - PA3-CXG

Bericht door Rob - PA3-CXG »

Ze kunnen niks in hun zakken stoppen :oops:
Adios, Rob (PA3-CXG)

Camperbeveiliging

VW CARAVELLE TDI 210 PK
de Guust

Bericht door de Guust »

Ik zie het in ieder geval niet zitten, wat is de volgende stap?? tralies voor de ramen, gracht om de Camper en een ophaalbrug, luchtdoel raketten.

nee, wij hebben niks, en voorlopig blijft dat zo, het enige wat we bij hebben is het alarm Loe, en daar doen we het maar mee.

gr Guust
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Ricky
Contacteer:

Bericht door Ricky »

Chinook: En als je dan op een drukke camperpaats staat (ik denk bijv. aan Brugge) en je buren komen thuis als jij al in bed ligt?............
GVD GVD, zou ik dan denken..... :(
Ric en Kees zijn blije rijders met een Rhein*Star van Hehn op een Ford Transit.
HanK

beveiliging

Bericht door HanK »

ik had hem al eens laten zien:
http://community.webshots.com/photo/119 ... 6576AYDTCY

zo kan het ook
mooi is anders en wie wordt er nu opgesloten? of buitengesloten?
gr. HanK
gr. HanK
Met de Ford Transit en TT 730 met Tmc antenne, kom je overal ( maar wel opletten!).
Rob - PA3-CXG

Bericht door Rob - PA3-CXG »

Het leuke van elektrische snufjes is dat je ze ook uit kan zetten. Op zich is het geen slecht idee zo'n omtrek bewaking.
Ik zou het dus alleen gebruiken op stille plaatsen waar een persoon s'nachts vlakbij de camper ook werkelijk onraad betekend en dan kan het een toegevoegde waarde zijn. Op een drukke camping zet je de schakelaar gewoon op OFF. :!:
Adios, Rob (PA3-CXG)

Camperbeveiliging

VW CARAVELLE TDI 210 PK
chinook

Bericht door chinook »

ik heb op dit moment geen enkele beveiliging.
het was ook alleen maar een suggestie, en zo te lezen lopen de meningen op dit forum al sterk uiteen.
prima toch.
zowel uit positieve als minder pos. berichten kan ik mij misschien een mening vormen.
sta je moederziel alleen is dit denk ik een goede oplossing.
op een drukke camperplaats zet je het ding gewoon uit.
ik denk dat het beter is om gewaarschuwd te worden voordat iemand de camper binnen is, dan dat hij al binnen is.{weet alleen niet wat er dan met hem gebeurd :twisted: }
Gast

Bericht door Gast »

chinook schreef:ik heb op dit moment geen enkele beveiliging.
het was ook alleen maar een suggestie, en zo te lezen lopen de meningen op dit forum al sterk uiteen.
prima toch.
zowel uit positieve als minder pos. berichten kan ik mij misschien een mening vormen.
sta je moederziel alleen is dit denk ik een goede oplossing.
op een drukke camperplaats zet je het ding gewoon uit.
ik denk dat het beter is om gewaarschuwd te worden voordat iemand de camper binnen is, dan dat hij al binnen is.{weet alleen niet wat er dan met hem gebeurd :twisted: }
Een paniek alarm kan je al gebruiken waneer je hoort dat er aan je deur gezeten wordt.

(pa)niek
heiltje

Re: beveiliging camper

Bericht door heiltje »

Ook wij zijn 2 jaar terug beroofd dmv "slaapgas" en hebben nu op alle 4 hoeken van de camper door middel van 2 setjes parkeerhulpen (29,95 bij de Kijkshop) ons eigen alarm gefrabriceerd. Werkt perfekt!!! Als er iemand voorbij loopt, of een auto die voorbij rijdt... een korte piep. Komt er iemand dichterbij langs de camper... 2 korte piepen en als er iemand voor blijft staan... een aanhoudende piep. In Macon op de camper/parkeerplaats in de stad langs de Saone overnachtten wij 3 weken geleden met nog 3 campers. Om 4.20 uur piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiep. Wij het bed uit en ja hoor, 2 lieden die aan de portieren stonden te voelen. Ze liepen weg en stapten in een auto, waarschijnlijk omdat het 's nachts zo stil is hebben ze het alarm binnen in de camper gehoord.
Aan alle korte piepjes waren we snel gewend, heerlijk veilig slapen en staan we ergens te dicht bij een muur of zo, dan schakelen we de parkeerhulp aan die kant uit ze zijn alle vier apart aan en uit te schakelen!Ook nog een voordeel is dat het bij ons altijd kerst is, al die lichtjes!
En natuurlijk hebben wij nu ook een SOPOalarm.

groetjes Heiltje
Groetjes Heiltje
Plaats reactie