Wonen in een camper...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Daffie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 18:08
Locatie: Tijarafe La Palma

Wonen in een camper...



Bericht door Daffie »

Hallo allemaal,

ik overweeg serieus om in NL in een camper te gaan wonen. Heeft één van jullie daar ervaring mee, ideeën over of suggesties voor? Bijvoorbeeld welke campers zijn daar het meest voor geschikt, hoe kun je goedkoop stallen (bij de boer, ofzo?) etc. etc.

Groet,
Daffie
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

waar is dan je woon adres
en waarom in een camper is wel wat duur om die eventueel op een vasteplaats te zetten
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
EuraMobil_John
Berichten: 818
Lid geworden op: ma 07 feb 2005, 22:30
Locatie: Zuidwesthoek

wonen



Bericht door EuraMobil_John »

Als je erin gaat wonen hoef je toch geen stalling te hebben?
Een dag nie gelache is een dag nie geleefd.

(zonder euramobil is niet lache)
Mijle
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 01 apr 2005, 0:08
Locatie: bij bergen op zoom



Bericht door Mijle »

welke gek ga nu in een camper wonen,die is toch voor vacantie pezier .Gr. eura mobiel fan.John tot morgen avond,doei
LEEF vandaag want je weet niet wat het morgen is??.
Lady Vimes
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 30 mei 2005, 9:57
Locatie: Heerhugowaard



Bericht door Lady Vimes »

Wat is er mis met 365 dagen vakantieplezier per jaar? Even serieus: niet iedereen heeft behoefte aan een vast huis op een vaste plek, dus waarom niet wonen in een camper?
Gast



Bericht door Gast »

Ik kwam laats in Kalkar iemand tegen die de 'grote stap' gemaakt heeft. Reen nu nog in een Knaus Travelliner en had net een niewe camper aangeschaft en zou daze die week in ontvangst nemen. De woning in Noord Holland was verkocht, spullen opgeslagen. Bedoeling was de komende 5 tot 10 jaar door de wereld te trekken.......De man was al gestopt met werken....maar om in Nederland permanent in een camper te wonen......Er zullen vast wel regels zijn dat dit niet mag, net als niet permanent in een vakantie woning. Maar ja er mag zo veel niet...Mijn verzekering heeft trouwens een clausule dat dit niet mag. Erg praktisch lijkt me het niet trouwens, maar bij de huidige woning nood is het natuurlijk wel een oplossing.
Anneke F
Berichten: 1461
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:46
Locatie: Friesland/Zweden



Bericht door Anneke F »

Lady Vimes schreef:Wat is er mis met 365 dagen vakantieplezier per jaar? Even serieus: niet iedereen heeft behoefte aan een vast huis op een vaste plek, dus waarom niet wonen in een camper?

Iedereen z'n eigen meug.
Maar lees je diverse verzekeringen eens door...........
Ziekenfonds
Reisverzekering

En kijk eens naar de voorwaarden.
Frankia FF2

Re: Wonen in een camper...



Bericht door Frankia FF2 »

Daffie schreef:Hallo allemaal,

ik overweeg serieus om in NL in een camper te gaan wonen. Heeft één van jullie daar ervaring mee, ideeën over of suggesties voor? Bijvoorbeeld welke campers zijn daar het meest voor geschikt, hoe kun je goedkoop stallen (bij de boer, ofzo?) etc. etc.

Groet,
Daffie
Gelijk heb je Daffie, ik zie dat je op een van de Canarische Eilanden woont. Dus een woonadres heb je al, misschien een postadres in Nederland. Een wat ruime en goed isolerende camper lijkt me prettig voor Ned. verblijf, vooral met slecht weer. LPG, zonnepanelen, fietsrek+fiets lijkt me ook noodzakelijk.Officiele camperplaatsen/campings zijn er genoeg om rond te trekken, en anders even vragen bij privéadressen. Lijkt me ook geen probleem. Voor stalling is de agrarische sector geschikt, vooral in de noordelijke provincie's staan er grote schuren leeg. Is vast wel iets te regelen. Bij commerciële stallingbedrijven ben je duurder uit. Ik ken mensen met de meest vreemde bewoning, :wink: dus waarom zou een camper, toch een luxe van kamperen niet lukken? Succes!

(Toevallig hebben wij binnenkort een afscheidsfeestje van iemand die deze maand nog vertrekt naar Australië.Op internet heeft hij al gekeken voor aanschaf van een camper aldaar.Hij gaat daar trekken en....wonen in de camper! :wink: )
Wat verzekering betreft, ALLES is te regelen, cq te verzekeren!

Vriendelijke groeten een zwerver is onderweg thuis.
Laatst gewijzigd door Frankia FF2 op wo 03 aug 2005, 9:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Wonen in een camper...



Bericht door Hymercamp »

Joyce schreef:
Daffie schreef:Hallo allemaal,

ik overweeg serieus om in NL in een camper te gaan wonen. Heeft één van jullie daar ervaring mee, ideeën over of suggesties voor? Bijvoorbeeld welke campers zijn daar het meest voor geschikt, hoe kun je goedkoop stallen (bij de boer, ofzo?) etc. etc.

Groet,
Daffie
Gelijk heb je Daffie, ik zie dat je op een van de Canarische Eilanden woont. Dus een woonadres heb je al, misschien een postadres in Nederland. Een wat ruime camper lijkt me prettig voor Ned. verblijf, vooral met slecht weer. Officiele camperplaatsen zijn er genoeg om rond te trekken, en anders even vragen bij privéadressen. Lijkt me ook geen probleem. Voor stalling is de agrarische sector geschikt, vooral in de noordelijke provincie's staan er grote schuren leeg. Is vast wel iets te regelen. Bij commerciële stallingbedrijven ben je duurder uit. Ik ken mensen met de meest vreemde bewoning, :wink: dus waarom zou een camper, toch een luxe van kamperen niet lukken? Succes!

Vriendelijke groeten een zwerver is onderweg thuis.
Helemaal mee eens, laat je dromen niet stelen Daffy. Ik wou dat ik al kon stoppen met werken, 365 dagen met vakantie, ieder keer weer ergens anders....heerlijk lijkt me dat. En als je je kinderen/familie wilt zien rijd je er gewoon een keer langs.... Je bent ze niet tot last want je hebt je huis bij je. Een postadres is gauw genoeg geregeld lijkt me. Succes! :D

Groetjes, Willem
Antje



Bericht door Antje »

Ik zou ook mijn droom niet laten stelen.

Maar je verzekeringspapieren nakijken kan geen kwaad, sommige maatschappijen leggen een beperking op qua te rijden km's per jaar.
Zo ook reisverzekeringen, dat mag soms niet meer dan 60 dagen aaneengesloten zijn.

Alleen snap ik je vraag niet over stallen bij de boer, ga je dan in de stalling wonen? Of bedoel je boerencampings?
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Hymercamp »

Antje schreef:Ik zou ook mijn droom niet laten stelen.

Maar je verzekeringspapieren nakijken kan geen kwaad, sommige maatschappijen leggen een beperking op qua te rijden km's per jaar.
Zo ook reisverzekeringen, dat mag soms niet meer dan 60 dagen aaneengesloten zijn.

Alleen snap ik je vraag niet over stallen bij de boer, ga je dan in de s, talling wonen? Of bedoel je boerencampings?
Hoi Antje,

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Dat moet je dan zeker aanpassen. Ik kan me echter niet voorstellen dat bijvoorbeeld een wereldreis van een jaar (waarbij je geregeld even in Nederland terugkomt om je kinderen of zo te zien) verboden zou zijn door onze wetgevers..... Zolang je maar een postadres hebt lijkt mij. Creatieve oplossingen zat. Belachelijk dat je verplicht een huis zou moeten huren voor de (wettelijke schijn.

Groetjes, Willem
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Als je in een camper gaat wonen wordt er geacht dat je geen vaste woon of verblijfplaats hebt. Dat houdt in dat je geen aanspraak kan maken op een aantal sociale voorzieningen zoals soc dienst enz. tevens kun je bij bepaalde strafbare zaken worden meegenomen naar het bureau terwijl je anders gewoon naar huis mag omdat je te traceren bent.
Men moet dus gaan klooien met een fictief woonadres en of postadres. Is dus allemaal wel mogelijk maar geeft ook problemen.

het is wat je wil.......... is natuurlijk wel vrijheid blijheid als je een paar jaar op stap gaat en de huur welke je betaald kun je natuurlijk ruim gebruiken om in je onderhoud te voorzien. Gemideld toch 600 euro per maand.....

Is wel aantrekkelijk als je het zo bekijkt


Hugo
loes burger
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 19:27
Locatie: Rotterdam
Contacteer:



Bericht door loes burger »

Dit zijn allemaal ONZE dromen, maar uit de vraagstelling blijkt, dat Daffie in NED in een camper wil gaan wonen en ik geloof toch niet dat je hier ergens ongemoeid een Xaantal maanden mag/kan (zou willen :roll: :cry: ) gaan staan.
Ja, ook wij zijn op onze laatste vakantie diverse stellen tegengekomen, die voortijdig zijn gestopt met werken en nu voor onbepaalde tijd met de camper op stap waren. Nederlanders en Engelsen en die kwamen (toevallig :?: ) allemaal uit het onderwijs. Hebben we destijds toch het verkeerde vak gekozen :wink:
Anneke F
Berichten: 1461
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:46
Locatie: Friesland/Zweden



Bericht door Anneke F »

loes burger schreef:Dit zijn allemaal ONZE dromen, maar uit de vraagstelling blijkt, dat Daffie in NED in een camper wil gaan wonen en ik geloof toch niet dat je hier ergens ongemoeid een Xaantal maanden mag/kan (zou willen :roll: :cry: ) gaan staan.
Ja, ook wij zijn op onze laatste vakantie diverse stellen tegengekomen, die voortijdig zijn gestopt met werken en nu voor onbepaalde tijd met de camper op stap waren. Nederlanders en Engelsen en die kwamen (toevallig :?: ) allemaal uit het onderwijs. Hebben we destijds toch het verkeerde vak gekozen :wink:
..........op advies van de behandelende psycholoog. :wink: :wink:
Plaats reactie