Repatriëring Frankrijk NKC

Algemene campervragen en -opmerkingen.
HoopOnTour
Berichten: 30
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door HoopOnTour »

tonic schreef:
zo 24 okt 2021, 10:52
Je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen of de verzekeringsmaatschappij de repatriëring moet vergoeden, als blijkt dat een distributieriem bij een breuk niet volgens de geldende onderhoudsintervallen is vervangen. Je zou het ook kunnen zien als nalatigheid en dat is wat anders dan pech.
Hij zou vervangen zijn, km stand 86000 heeft de camper. Ik ga zeker op zoek naar de factuur.
Maar wij denken ook dat de camper lang in een warme stalling stond, want alle kit is uitgedroogd, daar hebben we een afspraak voor staan om alles opnieuw te kitten.
Camper 11 september j.l aangeschaft. Eerste rit gemaakt en zo eindigen is niet leuk.
Onze vorige hadden wij prima onderhouden bij een vakgarage.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door tonic »

Dan zou ik opzoek gaan naar die rekening. Als hij pas vervangen is zou ik me melden bij de verkoper/garage. Een riem breekt niet zomaar en zeker niet bij die kilometerstand.
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door isoplus »

Dat de kit uitgedroogd zou zijn is bij een camper uit 2007 niet bijzonder, zomers staan die dingen lang in de zon en vooral in Zuid-Europa kan het dan flink bakken.
Dus kitnaden regelmatig controleren hoort er bij, de camper moet bij levering natuurlijk wel waterdicht zijn.
Een verse tandriem kan wel wat warmte verdragen, het lijkt er eerder op dat de riem nooit vervangen is geweest en dat is dan wel kwalijk.
Op verhaal te kunnen halen zou ik je adviseren eerst goed je aankoopcontract door te lezen. Gebruikte campers worden vaak verkocht met beperkte garantie.
pwhooftman
Berichten: 1823
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door pwhooftman »

macfocus schreef:
zo 24 okt 2021, 10:15
pwhooftman schreef:
za 23 okt 2021, 22:44
Ik ben verzekerd bij Aveco. Enkele weken geleden ging maandagmiddag bij Val 'd Isere de koppeling kapot (pedaal bleef onderin staan, drukcilinder in de versnellingsbak kapot). Woensdagmiddag was de vervangende camper er, vrijdagmiddag was mijn camper in Nederland. In 4 dagen dus. Ik sprak Aveco op de kampeer- en caravanbeurs, zij hebben 5 speciale vrachtwagens rijden voor het repatriëren van campers en caravans.

NB reparatiekosten in Nederland waren de helft van die in Frankrijk.

Repatriëring.jpeg
Daar snap ik dus weinig van.
Er zijn denk ik 3 punten waarop de beslissing gemaakt wordt:
1. Is de auto binnen afzienbare tijd ter plekke te repareren
2. Wegen de kosten van repatriëring op tegen de lokale reparatiekosten? (En dat is dus inclusief de kosten van een vervangende camper)
3. Wat wil je zelf?

En je maakt mij niet wijs dat de kosten tussen een NL en FR garage idioot veel schelen.

Ding gewoon daar laten repareren als de planning dat toelaat en weer door.
Is goed te snappen hoor.

1. De Pechhulp+ van Aveco vergoed een vervangende camper als de camper niet binnen twee werkdagen gerepareerd kan worden. De opgave van de Franse garage op dinsdagmorgen was 'reparatie eind deze week, begin volgende week', dus 4-6 werkdagen. Dus kon een vervangende camper komen, en de defecte camper kon meteen retour (Aveco brengt vervangende campers en caravans uit Nederland).
2. Er is geen afweging. Ik was eenvoudigweg verzekerd voor repatriëring, repatriëring kost mij dus 0 euro. Dus ik had de keuze voor reparatie in FR of NL. (NB offerte Franse garage: 2241,85. Offerte NL garage: 1400. )
3. Wat de keuze extra makkelijk maakte: het was de keuze tussen na terugkeer in Nederland (met de vervangende camper) op eigen kosten de gerepareerde camper in Frankrijk terug gaan halen, of de camper verzekerd naar NL laten brengen en hier laten afleveren bij een garage naar keuze. Niet zo'n moeilijke keuze....

Dus gewoon de keuze gemaakt die voor mij het beste uitkomt.

NB Ik begreep dat de fa. Jan Zinger uit Beilen met de Aveco vrachtwagens rijdt.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door hurktoilet »

Tja, da's een ander verhaal dan het mijne. Ik heb al sinds jaar en dag een reisverzekering bij ING, en mijn camper is sinds ik die in 2012 kocht inclusief pechhulp verzekerd bij Camper Verzekerd. Daarin zit repatriëren als je problemen met het voertuig krijgt, dus dat leek prima aan te sluiten.
Nu brak ik mijn heup, dus klopten we aan bij ING. Alarmcentrale zag in eerste instantie geen probleem: ,,We sturen gewoon een chauffeur mee met de ambulance die u ophaalt.'' Prima idee. Maar daarna zagen ze dat onze camper daar niet verzekerd was en was het ineens een probleem. Raar, vind ik nog steeds, want het schadeveroorzakende incident was niet camper-gerelateerd. Enfin, alarmcentrale zocht toch maar contact met Camper Verzekerd. Dat bleek vervolgens de camper (en mijn vrouw) wel te willen repatriëren, maar niet te kunnen zeggen hoe en wanneer.
Eerst maar eens een nieuwe heup krijgen, revalideren, en dan kijken of ik ergens alle verzekeringen in ieder geval bij dezelfde verzekeraar onder kan brengen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door B1gcheese »

Ik heb mijn reisverzekering en camperverzekering ondergebracht bij dezelfde partij, juist om te voorkomen dat maatschappijen op elkaar gaan afschuiven. Dat risico is niet geheel ondenkbeeldig als ik het verhaal van Peter zo lees. Peter heel veel succes en beterschap gewenst...
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door Camperic »

pwhooftman schreef:
zo 24 okt 2021, 23:20
Er is geen afweging. Ik was eenvoudigweg verzekerd voor repatriëring, repatriëring kost mij dus 0 euro.
Er is wordt bij repatriëring wel een afweging gemaakt, namelijk of de kosten daarvan opwegen tegen de waarde van het voertuig dat moet worden gerepatrieerd. Speelt voornamelijk bij schade en je zult er niet snel mee te maken hebben, maar ondanks dat je er dan voor bent verzekerd wordt het voertuig dan niet gerepatrieerd.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door tonic »

Klopt een vriend van mij stond 3 weken geleden met een kapotte motor langs de weg in Duitsland. Een Volvo V70 diesel uit 2010 met ruim 300000km op de klok. De ANWB wilde de auto niet repatriëren omdat de auto heel 4000euro waard zou zijn en nu met kapotte motor 500.
We hebben de auto zelf opgehaald.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door marjasjaak »

Als die auto gerepareerd is (en weer meer waard is dan 500) , zou ik weer aankloppen bij de ANWB.
Om alsnog de repatriërings kosten te verhalen.
Sjaak
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door tonic »

Ik heb het vroeger zelf ook een keer gehad met een oude auto. Die hebben ze wel gerepatrieerd maar die moest ik binnen zoveel tijd laten zien bij de ANWB. Zodat ze konden controleren of dat hij gemaakt was. Zoniet dan zou ik alsnog de repatriëring rekening krijgen. Maar volgens zeggen bestaat die regeling niet meer.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door Aloys »

Familieleden reden in een 15 jaar oude Opel Kadett en bleven staan in Zweden.
De auto is door de ANWB omgeruild voor een nieuwe Volvo stationcar (gebracht door 2 studenten uit NL), de oude Opel ging op transport naar huis...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door tonic »

Toch vreemd dan! Is dat lang geleden? Misschien zijn de eisen aangescherpt?
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door AadenAnke »

Mijn oude MB307D was/is van 1985 en had ik 4 jaar eerder voor 5.000€ aangeschaft dat was ook het bedrag dat als waarde in de polis stond. Het naar huis brengen van de camper koste iets meer moet ik toegeven. Tijdens het hele proces was dit wel duidelijk ook omdat ik bij het eerste contact al aangaf dat het betreffende onderdeel niet meer door Mercedes geleverd kon worden. Er is echter nooit de vraag gesteld of de kosten de waarde te boven ging. We praten dan over 2017

Gr Aad
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door bupozaanstad »

In 2008 stonden wij met een een LT28D in Espinasses Frankrijk en repareren was niet mogelijk binnen een paar dagen, De wagen was degelijk onderhouden maar toch een lager van de krukas er uit gelopen en de distrie riem gebroken. De wagen kon na overleg gerepatrieerd worden en we kregen een vlamnieuwe Volvo V70 als vervangend vervoer. Omdat de vakantie nog maar net was begonnen konden we ook een hotel boeken voor 14 dagen wat we eigenlijk niet zo zagen zitten met 2 grote honden en we hebben gevraagd of de verzekering met het bedrijf wilde bellen om te kijken of we gewoon in de bus konden slapen en overdag lekker toeren met de Volvo. Was geen probleem en binnen 2 dagen werd de LT versleept naar een stukje grasland achter het garagebedrijf waar we nog 11 dagen hebben gestaan voordat de wagen werd opgehaald door Logix die de wagen naar Nederland heeft gebracht. De eigenaar van de garage wilde niets hebben voor deze goede service dus daar hebben we een grote bos bloemen gebracht. Verder waren de mensen die in het bedrijf werkte super behulpzaam en werd ons aangeboden te wassen voor ons en konden we de douch gebruiken in een gastenhuisje bij een van de woningen. Ook werden we uitgenodigd om een dorpsfeest bij te wonen en we hebben ons prima vermaakt met prima muziek en koud bier, waar we van alle kanten mee werden "bedolven"

Inmiddels al sinds 2006 bij de zelfde maatschappij de doorlopende reisverzekering en de rest van de verzekeringen, twee keer gebruik van moeten maken een keer voor bovenstaande en een keer voor een inbraak in de camper en beide zonder problemen afgehandeld.
Bijlagen
pech2_resize.JPG
pech2_resize.JPG (164.61 KiB) 416 keer bekeken
pech1_resize.JPG
pech1_resize.JPG (135.64 KiB) 416 keer bekeken
Logix_resize.jpg
Logix_resize.jpg (100.34 KiB) 416 keer bekeken
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Plaats reactie