Repatriëring Frankrijk NKC

Algemene campervragen en -opmerkingen.
HoopOnTour
Berichten: 29
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door HoopOnTour »

Heeft iemand ervaring met repatriëring vanuit Frankrijk? Onze distributie riem is kapot gegaan en dus kleppen ook volgens de garage en het geluid wat de motor nu geeft.
NKC ingeschakeld en zij zorgen dat onze camper naar NL komt, MAAR dat kan 1-3 weken duren! Is dat normaal? Het voelt niet goed dat de camper zolang bij de garage in Frankrijk moet blijven staan.
O ja, wat kost een (ruil) motor?🥴
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door macfocus »

Ja dat is best normaal, het ligt er maar net aan wanneer het transportbedrijf een auto in de buurt heeft. Dat wordt zo economisch mogelijk gepland.
En er hoeft geen ruilmotor in, gewoon het blok laten repareren. En dat kan natuurlijk ook prima in FR.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
kowa
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 17 okt 2004, 12:46

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door kowa »

Ligt eraan wat voor motor maar het loopt aardig in de papieren.
1 tot 3 weken is normaal meestal gaan er meerder auto's of campers op repatriëring ze rijden niet voor 1 camper.
Is het een Fiat ducato, mercedes, iveco
Onderweg naar (t)huis
tonic
Berichten: 2444
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door tonic »

Ja hoor dat is vrij normaal dat het zolang duurt.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door pwhooftman »

Ik ben verzekerd bij Aveco. Enkele weken geleden ging maandagmiddag bij Val 'd Isere de koppeling kapot (pedaal bleef onderin staan, drukcilinder in de versnellingsbak kapot). Woensdagmiddag was de vervangende camper er, vrijdagmiddag was mijn camper in Nederland. In 4 dagen dus. Ik sprak Aveco op de kampeer- en caravanbeurs, zij hebben 5 speciale vrachtwagens rijden voor het repatriëren van campers en caravans.

NB reparatiekosten in Nederland waren de helft van die in Frankrijk.
Repatriëring.jpeg
Repatriëring.jpeg (149.45 KiB) 1283 keer bekeken
Laatst gewijzigd door pwhooftman op za 23 okt 2021, 23:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door Karelkaywa »

Wij zijn 2 juni 2017 op de Etna gestrand met een in de soep gelopen motor. Op 5 juni besluit genomen om terug te vliegen en de camper te repatriëren. Een kleine 3 weken later stond de camper bij onze garage. Er was een drijfstanglagerschaal uitgelopen en in het carter aan de wandel gegaan. Gereviseerde motor laten plaatsen en dat was niet goedkoop. Ik meen zo’n 10K. Volgens een aantal forumleden veel te duur, kon veel goedkoper. Maar ja, ik ben een leek op motorgebied en vertrouw op de Fiat Professional garage. Overigens daarna diverse probleempjes met deze camper gehad waardoor ik hem spuugzat was en hem verkocht heb. Daarna nieuwe Ducato bus gekocht en laten ombouwen naar camper naar eigen ontwerp. Alweer een kleine 3 jaar heel gelukkig mee.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door AadenAnke »

4 jaar geleden brak de swits-box van onze MB307D uit 85 op vrijdagmiddag in Marseilian met een hulpvaardige Dortenaar naar de MB dealer in Beziers helaas niet meer te koop. Op zaterdag werd de camper weg gevoerd door de lokale sleepdienst. Werd naar Sete gebracht vandaar ging hij met een andere sleepdienst naar Macon en toen was ik het spoor bijster. 2 maandagen later werd hij door een Nederlands transport bedrijf afgeleverd op het door mij opgegeven adres. Prima geregeld alleen de aangebroken bib rode wijn was verdwenen :thumbdown: ergens heeft er dus iemand een stevige slok genomen. Geeft een minder prettig gevoel dat iemand dus door je spullen heeft zitten zoeken. Had hier al gezocht naar een andere swits-box niet te vinden ook niet via de onderdelenlijn. Dus laten lassen via via bij de MB dealer alles wat er los op en aan zat aangeschaft. Op dinsdag alles weer gemonteerd en woensdag weer op pad zaterdagochtend reden we de camping weer op waar hij precies 15 dagen eerder was weg gesleept. Zelf waren we met een BMW3 naar Nederland gekomen we kregen deze op zaterdag met de mededeling woensdag in Rotterdam inleveren. Al met al prima geregeld door de reisverzekering. 3 maanden later kregen we een brief van de rkc omdat zij dit ook dekte (dubbel verzekerd) wilde de reisverzekering de kosten delen de vraag van de rkc was of het klopte. Beter dubbel verzekerd dan niet ik weet wat het gekost heeft daar schrik je echt van

Gr Aad
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door noneku »

HoopOnTour schreef:
za 23 okt 2021, 22:02
Onze distributie riem is kapot gegaan
Gewoon benieuwd, hoelang zat die erin??
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door hurktoilet »

Zelfde ervaring met Camper Verzekerd. Ik zou met de ambulance teruggebracht worden, vrouw en camper moesten apart gerepatrieerd. Dat kon wel, maar men kon niet zeggen wanneer dat zou gebeuren. Lastig, om te beginnen omdat ik me zelf thuis nog niet kon redden. Dan had mijn vrouw evt met OV terug moeten gaan.
Maar we stonden op een camperplaats waar je eens in de paar dagen muntjes in een parkeerautomaat moest stoppen en geen receptie was om de sleutels van de camper achter te laten. Je zou toch denken dat een camperverzekeraar weet hoe die dat soort dingen aan moet pakken, maar nee dus.
Uiteindelijk hebben we maar familie gecharterd. Gelukkig stonden we 'slechts' 500 km van huis...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
HoopOnTour
Berichten: 29
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door HoopOnTour »

Het is een Fiat Ducato 2.8jtd met 86000km uit 2004.

Hij heeft waarschijnlijk verwarmd binnen gestaan want we kwamen erachter dat ook de kit was uitgedroogd.

Van binnen is de camper piekfijn.

Aan de reisverzekering heb ik nog niet eens gedacht, gelukkig komt mijn broer ons ophalen, want ik krijg maar 1 dag een huurauto vergoed, en het is zaterdag.
HoopOnTour
Berichten: 29
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door HoopOnTour »

noneku schreef:
za 23 okt 2021, 23:32
HoopOnTour schreef:
za 23 okt 2021, 22:02
Onze distributie riem is kapot gegaan
Gewoon benieuwd, hoelang zat die erin??
Moet ik nakijken, papieren/binnen liggen thuis.
86000km uit 2004 Fiat Ducato 2.8jtd
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door myway »

Ff een tip.
Maak foto’s van de wagen aan alle kanten.
Het komt nog al eens voor dat de wagen terug komt met schade.
Als die er van te voren niet op zat heb je daar een bewijs van
HoopOnTour
Berichten: 29
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door HoopOnTour »

TOP! Dankjewel voor de tip!
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 24 okt 2021, 9:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door Peter12 »

Mijn ervaring met NKC en pech in Frankrijk: toen we bij een camping in de Jura vertrokken bleek ik ineens veel remdruk te hebben achter. Had nog niets in de gaten. Net bergop komt er ineens rook binnen door de ventilator. Ik kon nog net stoppen op een parkeerplek. Bleek 1 van de voorste remleidingen te zijn geknapt, net boven het motorblok. Meteen gebeld, stonden in the middle of nowhere, op zaterdag, en er zou een sleepwagen komen om de camper af te voeren naar de garage en voor ons vieren een taxi. Dit was om half elf s morgens. Vanwege de lengte van de camper was er inmiddels 1 sleepwagen al weg gereden en na veel telefoneren met zowel de sos centrale als de garage en het taxibedrijf, zijn we eindelijk om half 4 s middags vertrokken. De camper op de ambulance en wij met de taxi. Allemaal goed geregeld dus. Komen we bij het garagebedrijf, worden we toch weer gedirigeerd naar een camping in de buurt, waar wij niks meer van snapten. Daar aangekomen legde de campingeigenaar uit dat de camper daar naartoe zou worden gebracht en dat we daar dan konden overnachten. Op maandag zou er dan een monteur komen om de gesprongen remleiding te vervangen. Op maandag is de monteur daadwerkelijk gekomen en is de camper naar volle tevredenheid gerepareerd. Alle kosten, behalve de reparatie werden vergoed door de NKC verzekering. Al metal perfect verlopen zonder al te veel gedoe.
Pleasure is the path of joy
Plaats reactie