Repatriëring Frankrijk NKC

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door macfocus »

pwhooftman schreef:
za 23 okt 2021, 22:44
Ik ben verzekerd bij Aveco. Enkele weken geleden ging maandagmiddag bij Val 'd Isere de koppeling kapot (pedaal bleef onderin staan, drukcilinder in de versnellingsbak kapot). Woensdagmiddag was de vervangende camper er, vrijdagmiddag was mijn camper in Nederland. In 4 dagen dus. Ik sprak Aveco op de kampeer- en caravanbeurs, zij hebben 5 speciale vrachtwagens rijden voor het repatriëren van campers en caravans.

NB reparatiekosten in Nederland waren de helft van die in Frankrijk.

Repatriëring.jpeg
Daar snap ik dus weinig van.
Er zijn denk ik 3 punten waarop de beslissing gemaakt wordt:
1. Is de auto binnen afzienbare tijd ter plekke te repareren
2. Wegen de kosten van repatriëring op tegen de lokale reparatiekosten? (En dat is dus inclusief de kosten van een vervangende camper)
3. Wat wil je zelf?

En je maakt mij niet wijs dat de kosten tussen een NL en FR garage idioot veel schelen.

Ding gewoon daar laten repareren als de planning dat toelaat en weer door.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door tonic »

Je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen of de verzekeringsmaatschappij de repatriëring moet vergoeden, als blijkt dat een distributieriem bij een breuk niet volgens de geldende onderhoudsintervallen is vervangen. Je zou het ook kunnen zien als nalatigheid en dat is wat anders dan pech.
Peter+Annie
Berichten: 1345
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door Peter+Annie »

Met uw welnemen,maar dat vind ik onzin. :mrgreen:
Als thuis de slang van de wasmachine klapt en u hebt waterschade keert de verzekering toch ook uit.
Daarom heet t ook verzekering.
Het zou wat anders zijn als T.S zonder olie gereden heeft,en daardoor de boel in de soep heeft laten lopen.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door Vopper »

AadenAnke schreef:
za 23 okt 2021, 23:13
4 jaar geleden brak de swits-box van onze MB307D uit 85 op vrijdagmiddag in Marseilian met een hulpvaardige Dortenaar naar de MB dealer in Beziers helaas niet meer te koop. Op zaterdag werd de camper weg gevoerd door de lokale sleepdienst. Werd naar Sete gebracht vandaar ging hij met een andere sleepdienst naar Macon en toen was ik het spoor bijster. 2 maandagen later werd hij door een Nederlands transport bedrijf afgeleverd op het door mij opgegeven adres. Prima geregeld alleen de aangebroken bib rode wijn was verdwenen :thumbdown: ergens heeft er dus iemand een stevige slok genomen. Geeft een minder prettig gevoel dat iemand dus door je spullen heeft zitten zoeken. Had hier al gezocht naar een andere swits-box niet te vinden ook niet via de onderdelenlijn. Dus laten lassen via via bij de MB dealer alles wat er los op en aan zat aangeschaft. Op dinsdag alles weer gemonteerd en woensdag weer op pad zaterdagochtend reden we de camping weer op waar hij precies 15 dagen eerder was weg gesleept. Zelf waren we met een BMW3 naar Nederland gekomen we kregen deze op zaterdag met de mededeling woensdag in Rotterdam inleveren. Al met al prima geregeld door de reisverzekering. 3 maanden later kregen we een brief van de rkc omdat zij dit ook dekte (dubbel verzekerd) wilde de reisverzekering de kosten delen de vraag van de rkc was of het klopte. Beter dubbel verzekerd dan niet ik weet wat het gekost heeft daar schrik je echt van

Gr Aad
Wat is een switsbox bij een MB, kan het niet vinden vinden met Google.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door Meine »

Probeer het nog eens op switchbox. :-B Is Engels.
Laatst gewijzigd door Meine op zo 24 okt 2021, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door tonic »

Voor die slang in de wasmachine is geen vervangingstermijn gegeven door de fabrikant. En dat is wel het geval voor een distributieriem. Je weet dus dat je olie moet pijlen bij een motor anders gaat het niet goed. Maar ook die riem moet vervangen worden zoals beschreven.
AadenAnke
Berichten: 13243
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door AadenAnke »

Dat gedeelte waar de versnellingspook in gaat en de stangen van de versnellingsgaffels bediend. Een stuk gietaluminium waar wat kunststof delen in zitten en boven op de bak gemonteerd zit. Zoek op MB307D van 1985

Gr Aad
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door Vopper »

Oke, bedankt. Ik was wel de switchbox tegengekomen(Meine :lol: ), maar leek me raar dat daaraan gelast moest worden :lol:
Vandaar mijn nieuwsgierigheid :D , van vragen wordt je wijs is toch het gezegde?
(Dat wijs worden lukt niet altijd :lol3: :lol3: )

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door hurktoilet »

Mag ik de vraag iets breder trekken. Nu twee keer meegemaakt dat ik mijn verzekering nodig had. Beide keren kreeg ik het gevoel dat alarmcentrale niet begreep wat reizen met een camper nu eigenlijk is. Wist de eerste keer niet eens dat ik recht had op vervangende camper en toen ze dat wel snapten zou het een week duren voor die er was. Dacht dat dat kwam doordat ze allemaal werken met dezelfde alarmcentrale.
Klopt dat? Begrijp nu dat Aveco eigen takelauto's heeft om campers terug te halen. Werken ze daar dan anders? Dan overweeg ik over te stappen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Klaashbos
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 10:56

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door Klaashbos »

Nee Aveco heeft geen eigen takel/ berging wagens, maar heeft het uitbesteed aan een bedrijf in Beilen.
Deze zijn er ook snel bij, als je een probleem meld bij de alarmcentrale van Aveco, zelf al een keer ondervonden.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door willemzon »

Het lijkt mij sterk dat aveco een eigen alarmcentrale heeft. Alle verz mij ook de anwb zijn volgens mij aangesloten bij 1 alarmcentrale.

Ik vraag mij af hurktoilet, of het aan je verzekering ligt of toevallig iemand van de alarmcentrale hebt gesproken die er geen kaas van heeft gegeten.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
AadenAnke
Berichten: 13243
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door AadenAnke »

Er is 1 alarmcentrale een koepel van verz. Maatschappijen ook ik had recht op een vervangende camper echter het gebeurde op vrijdagmiddag en het plan was op zondag de terugreis aan te vangen. Vervangende camper zou 5 tot 8 dagen duren. Gaf aan dat we maar met 2 personen waren maar ook een rolstoel bij ons hadden. Zij gaven aan ons terug te bellen wat inderdaad binnen 30minuten gebeurde of de rolstoel in bmw 3 station zou passen zo ja dan werd deze direct op transport uit Spanje naar Beziers gezet waar ik deze zaterdagmorgen vanaf 8 uur kon ophalen. Dat een camper huren wat langer duurt lijk mij redelijk verklaarbaar. Eerlijk is eerlijk ik heb niets dan lof voor de hulp die ze boden. De dame waarmee ik de vrijdagmiddag tig keer gebeld en ge appt had stuurde rond 22.30 een appje waarin ze ons goede thuiskomst wenste en het directe nummer van haar collega gaf die het op zaterdag indien nodig alles voor ons zou regelen en inderdaad 2 maal moeten bellen 1 maal om te vertalen naar de Franse chauffeur van de bergingswagen en 1 keer bij het verhuurbedrijf waar ik de wagen kwam ophalen. Daar aan de balie wisten ze het om 8.15 uur nog niet dat er die nacht een wagen uit Spanje was aangevoerd. De dame die ik op zaterdag aan de lijn kreeg had duidelijk al het dossier doorgelezen. Hotel alles werd vergoed zelfs de taxi waar ik geen bon van had tolgeld alles. Petje af voor de mensen die daar werken

Gr Aad
HoopOnTour
Berichten: 30
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door HoopOnTour »

Dat is fijn! Bij ons zal het waarschijnlijk óf een nieuwe motor óf reparatie distributie riem en kleppen. Dat moeten we in NL laten onderzoeken door een garage.
Wij hebben ook geprobeerd een huurauto te regelen maar dat lukte niet op zaterdagavond en we hebben afspraken in het ziekenhuis maandag.
Dus nu op hoop van zegen dat alles zo spoedig mogelijk en ongeschonden in NL.
Onze fietsen en scooter in de garage van de camper extra op slot gezet.
Verder alles van waarde meegenomen.
Mijn broer is zo lief geweest om ons op te halen.
HoopOnTour
Berichten: 30
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Re: Repatriëring Frankrijk NKC



Bericht door HoopOnTour »

tonic schreef:
zo 24 okt 2021, 10:52
Je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen of de verzekeringsmaatschappij de repatriëring moet vergoeden, als blijkt dat een distributieriem bij een breuk niet volgens de geldende onderhoudsintervallen is vervangen. Je zou het ook kunnen zien als nalatigheid en dat is wat anders dan pech.
Plaats reactie