Verzekering tijdens schorsen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
metatoon
Berichten: 9686
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Verzekering tijdens schorsen?



Bericht door metatoon »

Heb hem altijd tijdens schorsen ook uit verzekering geschorst.
Puur voordeel.

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Verzekering tijdens schorsen?



Bericht door GeMa »

Wat hier al gesteld wordt door anderen, zonder verzekering ben je niet verzekerd! Dus als de stalling affikt ben je alles kwijt.

Brand en diefstal is toch wel het minimale wat je nodig hebt, tenzij je een onbeperkt budget hebt.

En als je dan gaat kijken wat een flex verzekering kost, moet je een goede kosten baten analyse maken, want misschien ben je uiteindelijk dan wel duurder uit.
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Verzekering tijdens schorsen?



Bericht door Will »

Voor de goede orde als de camper in de stalling staat ATIJD in de verzekering. Bij sommige verzekeringen moet je appart verzekeren voor in de stalling.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
metatoon
Berichten: 9686
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Verzekering tijdens schorsen?



Bericht door metatoon »

Het kan zijn dat je stallinghouder zelf een verzekering heeft lopen voor brand en stormschade tevens voor schade die in de stalling gebeurt .
Ik mocht dan ook zelf niet in de stalling komen.

Gr.Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6335
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Verzekering



Bericht door rongreven »

Kees_S schreef:
do 21 okt 2021, 9:43
Loeki schreef:
do 21 okt 2021, 6:58
Minstens de WA verzekering, zodat je verzekerd blijft tegenover derden.
Casco en mini-casco etc dekken enkel je eigen schade en niet de schade die je mobi eventueel veroorzaakt aan anderen.
Hoe kan jouw Mobi schade aan anderen veroorzaken indien hij stil staat (je mag immers niet geschorst rijden)?
Dus geen WA nodig. Wel beperkt casco voor als ze hem stelen of als hij affikt.

En wat nu als jouw mobi als eerste affikt?
En daardoor schade toebrengt aan de andere campers in de stalling en aan de stalling zelf.
Dan ben jij dus Wettelijk Aansprakelijk.
Groet, Ron Greven
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Verzekering tijdens schorsen?



Bericht door jurgenc »

En kunnen al die andere eigenaars hun schade op jouw verhalen.
Een ver van je bed show?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171127_03211833
H20
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Verzekering tijdens schorsen?



Bericht door Kees_S »

Helaas, of beter gezegd gelukkig, klopt dit niet. Ik spaar bij de NKC maandelijks 45,- euro premie tijdens de schorsing omdat ik niemand kan aanrijden en dus geen derden schade en geen eigen schade kan maken.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6759
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Verzekering tijdens schorsen?



Bericht door evdoetelaar+larana »

Op basis van onderstaande informatie, zou ik toch minimaal WA met beperkt casco nemen.

https://www.nkc.nl/blog/campertips/camp ... an-denken/

camperverzekeringsvormen-by-nomads.jpg
camperverzekeringsvormen-by-nomads.jpg (63.09 KiB) 384 keer bekeken
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Re: Verzekering tijdens schorsen?



Bericht door Tec »

Ik moet even terug komen op mijn eerdere opmerking over schorsen of doorlopend.
Enkele jaren geleden had ik het uitgezocht en kon de (NKC) verzekering niet gestopt worden. Kennelijk is het beleid veranderd en kan het nu wel tegen geringe kosten. En aangezien de camper onder de carport bij huis staat loop ik weinig risico als het om derden gaat en doe ik hem geheel uit de verzekering. En het risico van brand of storm wil ik wel nemen.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2141
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Verzekering tijdens schorsen?



Bericht door jaap van duijn »

@TEC,

en diefstal?

Jaap
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2633
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Verzekering tijdens schorsen?



Bericht door jan- »

Weet je het zeker?

https://www.nkc.nl/contact/veelgestelde ... rzekering/

Kan ik mijn camperverzekering tijdelijk schorsen?

Nee, tijdelijk schorsen van de verzekering is niet mogelijk. Zodra sprake is van bijvoorbeeld verkoop, een totallossverklaring of vertrek naar het buitenland wordt de verzekering beëindigd. Je ontvangt dan direct naar rato de eventueel vooruit betaalde premie terug.

Wel is het mogelijk de dekking van de verzekering aan te passen als je het kenteken van de camper schorst bij de RDW omdat de camper de stalling in gaat. Of dit verstandig is, is o.a. afhankelijk van waar je de camper stalt.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Re: Verzekering tijdens schorsen?



Bericht door Tec »

De camper is vanaf de weg niet zichtbaar. Staat met 4 wielen van de grond opgebokt en de accu is uitgeschakeld. Alles is mogelijk maar diefstal ligt niet voor de hand en mocht dat onverhoeds gebeuren hebben we geen camper meer maar nog wel brood.

Camper schorsen cq beeindigen had ik naar geïnformeerd en kreeg het volgende bericht van de NKC.


"Wanneer u uw camper schorst bij de RDW is het mogelijk de dekking te verlagen naar WA met beperkt casco. Met een WA + beperkt casco dekking bent u nog wel verzekerd voor brand, storm, diefstal en ruitbreuk. Voor uw camper wordt de premie dan Euro 39,16 per maand inclusief assurantiebelasting.
U heeft ook de mogelijkheid om de verzekering beëindigen. Het voertuig is dan niet verzekerd. De verzekering dient opnieuw aangevraagd te worden als u de camper weer uit de stalling haalt.
Per keer dat u de verzekering wijzigt, opzegt of aanvraagt betaald u poliskosten. De poliskosten zijn E11,13.
Meer informatie over de verzekeringen van de NKC vindt u op www.nkc.nl/verzekeringen."

Wel wordt om een schorsings bewijs gevraagd en zijn eventuele nieuwe polis voorwaarde van toepassen.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Verzekering tijdens schorsen?



Bericht door Kees_S »

Tec schreef:
do 21 okt 2021, 15:48
Ik moet even terug komen op mijn eerdere opmerking over schorsen of doorlopend.
Enkele jaren geleden had ik het uitgezocht en kon de (NKC) verzekering niet gestopt worden. Kennelijk is het beleid veranderd en kan het nu wel tegen geringe kosten. En aangezien de camper onder de carport bij huis staat loop ik weinig risico als het om derden gaat en doe ik hem geheel uit de verzekering. En het risico van brand of storm wil ik wel nemen.
Ik doe dit reeds vanaf najaar 2016, dus zo lang maakt de NKC daar geen enkel punt van.
En met beperkt casco loop ik geen enkel risico.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Verzekering



Bericht door MonRoe »

Kees_S schreef:
do 21 okt 2021, 9:41
gjvonk schreef:
do 21 okt 2021, 2:17
Bedoel je te zeggen dat je 2x per jaar de dekking van je polis aan past? Van volledig naar beperkt casco en weer terug? Kan dat bij verzekeraars?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Ja, dat bedoel ik te zeggen en dat is heel normaal bij NKC-verzekeringen.
Hebben wij in het verleden ook gedaan via de NKC, kost je 10 euro per keer dat je het wijzigt. Dat was voor ons toentertijd één van de redenen om over te stappen van Aveco naar NKC. Nu zitten we bij SafeTrip en zijn we op jaarbasis goedkoper uit volledig verzekerd als bij de NKC met 9 maanden AR en 3 maanden WAplus.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie