NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door jheeck »

Die zijn dan waarschijnlijk een behoorlijke tijd geleden besteld want het artikel zegt niet dat er niks geleverd wordt maar dat de levertijden oplopen. Mijn dealer had vorig jaar al problemen om zijn huurvloot en showroom-/handelsvoorraad op tijd binnen te krijgen dus ik denk dat hij die nu ook eerder heeft besteld.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Meine »

kampertjes schreef:
wo 20 okt 2021, 21:26
@Wil; een camper kopen (of een auto) is nooit een verstandige investering maar wel een leuke.
Een camper is een van de meest overbodige investeringen. Als je verstandelijk redeneert zul je nooit zo'n ding kopen. Maar lijkt het je heel erg leuk en heb je het geld er voor dan moet je zoiets gewoon doen. Helaas is voor een prettige impulsaankoop de levertijd te lang nu.

Vorig jaar heb ik een nieuwe benzineauto gekocht met veel te veel pk's. Omdat het nog kan hier in Duitsland. Ook niet wijs natuurlijk in dit e-tijdperk maar wel heel erg leuk.
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Will »

kampertjes schreef:
wo 20 okt 2021, 21:26
@Wil; een camper kopen (of een auto) is nooit een verstandige investering maar wel een leuke.

Met die gedachte was het altijd een leuke aankoop en werd je camper alleen maar meer waard want de diesel problematiek speelde geen rol.
Maar als je nu een camper koop van 100.000 euro dan word de restwaarde toch wel een dingetje. De dealers en fabrikanten zwijgen hier over want die moeten de handel kwijt terwijl men toch al bezig is de diesel voertuigen aan het afbouwen omdat ze er geen brood meer inzien voor de toekomst.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Huub56 »

Hoorde van een dealer dat hymer een terrein heeft gehuurd van 40ha waar duizenden onafgebouwde campers gestald worden. Het grote problemen schijnt de elektronica te zijn die niet geleverd wordt, van schakelaars om de ramen elektrische te maken tot alle mogelijke andere elektronische onderdelen. Staat je nieuwe camper maanden te wachten om afgebouwd te worden.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door hathi »

Dat is niet zo,n ramp Huub,het is allemaal overbodige luxe,…en die Campers,kunnen,best afgebouwd worden,zonder die luxe,maar dat is voor Hymer,terug in de tijd,………een zekering kast ipv een EBL,of een zwengel ipv een elektromotor,een sleutel,omdraaien om te sluiten,eigenlijk overbodig…,maar word dit toegepast,dan klopt hun,veel te hoge prijs niet meer,met de argumenten,waarom deze zo hoog is …..bv koop de allerduurste Caravan,met de allerduurste Fiat besteller,voeg het samen,en je kan nooit aan een prijs van over de 100.000 komen,maar ze vragen het wel ,en niet enkel,bij Hymer ,alle merken, …dus een beetje pas op de plaats,kan geen kwaad,al past het niet,in een maatschappij,van steeds meer,en meer,…nog niet gesproken,over de Diesel problematiek,want dat schijnt bij de Camper geen hot item te zijn ,en wijselijk doodgezwegen,..dat je mss na enkele jaren,je diesel camper geen waarde meer heeft,intresseerd,ze niet,je kunt zeggen,ik leef nu,maar ook de jongeren,rijden camper :?:
Hans
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door jaap van duijn »

Heren,

Wat ik zag samen met echtgenote, is ergerlijk en vervelend, maar laten onze vrije tijd er niet door verpesten.
Als je er wat van zou zeggen - ik lees te veel dat mensen aangevallen worden die iets zeggen - dan ben je een ouwe zeur.
Dus neen we zien het, en kwam hier ter sprake over "nieuwe" en "oude" camperaars, en dat vond ik waard om hier te melden.

Fijne - winderige dag nog Jaap
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Meine »

@jaap van duyn, Het was een reactie op mijn stellingname wat je gaf, maar ik heb geen enkel waardeoordeel gegeven over oude of nieuwe camperaars.

Alleen de enorme groei van de aantallen campers en de daarbij behorende regulering overal rondom campers geeft mij het idee dat camperen in een hoog tempo minder leuk wordt.

Maar dit is slechts een persoonlijke beleving, iedereen mag het anders zien wat mij betreft. Ik ben ook in de Eifel gaan wonen omdat ik Nederland benauwend vol vind. Beleef dat soort dingen gerust anders.
Laatst gewijzigd door Meine op do 21 okt 2021, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door jaap van duijn »

@Meine,

En we leefden nog lang en gelukkig (hoop ik).

Jaap
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Meine »

Ja toch :cheers: (vanuit de Eifel waar het leven goed is)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door gjvonk »

Klinkt bijna als een 'oud geld - nieuw geld' discussie . Maar serieus: ik heb ook al de eerste impuls corona camper aankopen al weer opnieuw te koop aangeboden zien worden. Zou me niets verbazen als de helft van wat er nu nieuw besteld is en in '23 geleverd gaat worden, tegen die tijd in ieder geval aan een andere klant wordt geleverd omdat de besteller er uiteindelijk toch niet op wilde wachten. De vliegvakanties en treinreizen worden ook opeens weer mateloos populair.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Marco Polo »

Klinkt wel decadent,
Impulsaankopen van zeg 70 tot 150000 a 200000 euro.
Misschien zijn we wel wanstaltig rijk geworden als dat al impulsaankopen genoemd mogen worden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Kroppie »

berouw komt na de zonde

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Kees_S »

Marco Polo schreef:
do 21 okt 2021, 16:29
Klinkt wel decadent,
Impulsaankopen van zeg 70 tot 150000 a 200000 euro.
Misschien zijn we wel wanstaltig rijk geworden als dat al impulsaankopen genoemd mogen worden.
Bij de banken hebben ze geld genoeg en met de huidige prijzen van de vaste land huizen heb je zo overwaarde die ze graag financieren. Dan heb je een bulk geld om een camper te kopen.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Marco Polo »

Als impulsaankoop……..
Plaats reactie