NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
Ja, daar krab ik me ook nog regelmatig over op de kop. Bij ons is er toch echt een meerjarenproces met eerst huren overheen gegaan. Hoezo kiep je zo'n bak geld impulsief over de balk?
Groet!
Jurjen
ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Jurjen
ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
Vraag ik me ook af.
Maar dat wordt hier - door sommigen - wel geconcludeerd blijkbaar
Of het waar is is een 2e natuurlijk
Maar dat wordt hier - door sommigen - wel geconcludeerd blijkbaar
Of het waar is is een 2e natuurlijk
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
Omdat je ook langdurig huren (en daarna kopen) als geld over de bank smijten kunt zien.
Niet iedereen is even (on)zeker.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
Haha! Dan heb je weer het andere uiterste te pakken. Huren tot je ongeveer de aankoopprijs aan huur kwijt bent lijkt me ook niet zo handig. Voor ons waren twee drieweekse vakanties genoeg om de knoop door te hakken. Nog geen seconde spijt vsn.
Groet!
Jurjen
ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Jurjen
ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
Nee serieus, was rond de tijd van de camperbeurs in Hardenberg dit jaar uit een advertentietekst bij Bruggink af te lezen: een splinternieuwe integraal met alles er op en eraan, tot en met een complete safariroom aan toe met 485 km op de teller, "teruggebracht, want niet bevallen" van € 110K nu voor 99,9... was ook snel verkochtMarco Polo schreef:Klinkt wel decadent,
Impulsaankopen van zeg 70 tot 150000 a 200000 euro.
Misschien zijn we wel wanstaltig rijk geworden als dat al impulsaankopen genoemd mogen worden.
En ja, ik denk dat sommige mensen zo 'wanstaltig rijk' zijn: er worden immers ook vakanties verkocht waar een jacht chartersom van minimaal xK per dag betaald moet worden, of wat te denken van een buitenhut op de bovenste dekken van een cruiseschip? En de enkelen die zich een nieuwe Liner aanschaffen van 500K? Ik gun het iedereen van harte.
Mijn punt is dat ik verwacht dat de camperhausse wel.weer kleiner zal gaan worden...
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
-
- Berichten: 2574
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
Die aankopen is voor alle niet noodzakelijk “speeltjes” sommige kopen camper of boot of ? en verkopen die weer zonder daar echt gebruik van te maken, het is om hun euro’s beetje te laten rollen denk ik?
Kennis van ons heeft een boot, kost een veelvoud van onze campers en vaart af en toe er mee, heeft dan alweer een andere gezien!
Gaat met campers net zo, als er maar voldoende op de bank zit of gewoon cash.
Dan kunnen wij de gebruikte camper weer kopen ?
Kennis van ons heeft een boot, kost een veelvoud van onze campers en vaart af en toe er mee, heeft dan alweer een andere gezien!
Gaat met campers net zo, als er maar voldoende op de bank zit of gewoon cash.
Dan kunnen wij de gebruikte camper weer kopen ?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
Varen met een boot kost sowieso een veelvoud van rijden met een camper: ik heb me door een door de wol geverfde boot bezittende collega laten vertellen dat een diesel motorjacht vol gas varend per pk motorvermogen 1 liter diesel per uur verstookt. Hij heeft een 12 meter snelvarend motorjacht (ongeveer 45 km/U max) met 2x200 pk motoren...
Zelfs een Concorde liner van 11 meter lang met een 525pk dieselmotor gebruikt dat niet op kruissnelheid van 80 km/U...
En ook op de boot in NL verplicht witte diesel met accijns tanken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Zelfs een Concorde liner van 11 meter lang met een 525pk dieselmotor gebruikt dat niet op kruissnelheid van 80 km/U...
En ook op de boot in NL verplicht witte diesel met accijns tanken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
-
- Berichten: 2574
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
Wij varen ook eens mee dan staat er 2x 470 pk aan de schroeven te draaien, op de verstookte liters die dag rijdt ik zowat naar Zuid Frankrijk, ik hoef dat niet te betalen de man in kwestie kijkt er niet vanop en laat de tanks gewoon weer voldoen.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
Zouden die bootjes nu ook leveringsproblemen kennen?
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
L.S,
Mijn hele leven al met dieselmotoren gereden en gevaren . Om wat inzicht te geven: de gemiddelde dieselmotor gebruikt per pk 125 gram dieselolie. Met een beetje rekenen, bij 100 km op de snelweg en de auto rijdt 1:10 dan kom je uit op 66 ingezette pk's. Een simpele vuistregel is dat je +/- 1,5 liter verbruikt per 10 pk effectief. Die 125 gr/pk is bijna een vast verbruik , het gaat om de warmte die in die olie zit. Die warmte wordt omgezet in vermogen. De ene motor is beter in het omzetten van die warmte in vermogen dan de ander maar die verschillen zijn gering. Van belang is dus de verbrandingswaarde van de olie, die is in een spec vastgelegd en overal gelijk. De toevoegingen kunnen verschillen.
Het genoemde motorjacht met 940 pk zal overigens vol gas varend ong. 145 ltr per uur gebruiken.
groeten,
Nidelv
ps Als u nauwkeurig uw dieselverbruik bijhoudt zal u merken dat de auto meer verbruikt dan uw boordcomputer aangeeft, die jokt van overheidswege al tussen de 7 en 10% op de km's
Mijn hele leven al met dieselmotoren gereden en gevaren . Om wat inzicht te geven: de gemiddelde dieselmotor gebruikt per pk 125 gram dieselolie. Met een beetje rekenen, bij 100 km op de snelweg en de auto rijdt 1:10 dan kom je uit op 66 ingezette pk's. Een simpele vuistregel is dat je +/- 1,5 liter verbruikt per 10 pk effectief. Die 125 gr/pk is bijna een vast verbruik , het gaat om de warmte die in die olie zit. Die warmte wordt omgezet in vermogen. De ene motor is beter in het omzetten van die warmte in vermogen dan de ander maar die verschillen zijn gering. Van belang is dus de verbrandingswaarde van de olie, die is in een spec vastgelegd en overal gelijk. De toevoegingen kunnen verschillen.
Het genoemde motorjacht met 940 pk zal overigens vol gas varend ong. 145 ltr per uur gebruiken.
groeten,
Nidelv
ps Als u nauwkeurig uw dieselverbruik bijhoudt zal u merken dat de auto meer verbruikt dan uw boordcomputer aangeeft, die jokt van overheidswege al tussen de 7 en 10% op de km's
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
En zo zitten we van leveringsproblemen bij camperfabrikanten via glazen bol voorspellingen over het einde van de hausse in de verkoop van campers op het specifiek brandstofverbruik van een dieselmotor
Het kan raar lopen in een camperforumtopic
Het kan raar lopen in een camperforumtopic
- Atoz
- Berichten: 5451
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
Is toch niets mis mee, zo leren we nog wat bij
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
De automobiel industrie heeft heel veel last van leveringsproblemen van de computerchip fabrikanten, zo ontstaat het domino effect. Onderlaatst was weer in het nieuws dat een autofabriek om deze reden helemaal stil gelegd werd.
Overigens is het met bestelwagens voor bedrijven al niet beter: als je niet kunt gebruiken wat de dealer op voorraad heeft gelden ook lange levertijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Overigens is het met bestelwagens voor bedrijven al niet beter: als je niet kunt gebruiken wat de dealer op voorraad heeft gelden ook lange levertijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen
men zoekt het maar uit , dat soort dingen kunnen me niet boeien.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything