NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Dafluc »

Fijn dat we het weten Jos.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door rongreven »

Het "afdwaalforum". :mrgreen:
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Kees_S »

Tijd voor een "slotje" nu misschien :wave:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door willemzon »

Wat ik mij wel afvraag, als de klad er weer in komt en de zg Hause is voorbij
Waar blijven al die campers dan. Alles staat op kenteken

Trouwens een kennis moest ook zo nodig begin dit jaar een camper kopen voor 68 k.
Ik vroeg waarom ze niet eerst huurden, nou dat was toch allemaal weggegooid geld

Ze zijn er 1 keer drie weken mee weggeweest naar een camping in zuid Frankrijk, om daar drie weken op een camping te staan. zij reed er met de personenauto achteraan, want het leek hun wel makkelijk om er een auto bij te hebben.
Die hebben het totaal niet begrepen.
Daarna weer verkocht, was toch niet wat, 6000 k op toegelegd.

Zo zullen er nog wel veel meer zijn.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Meine »

Lees maar in bovenstaande historie hoe ik met pek en veren besmeurd ben omdat ik campers en impulsaankopen in 1 zin genoemd heb. :cry: :cry:
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Marianjacques »

Het is toch wat hè...
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door jheeck »

willemzon schreef:
vr 22 okt 2021, 11:08
zij reed er met de personenauto achteraan, want het leek hun wel makkelijk om er een auto bij te hebben.
Ik ben na het lezen van deze eventjes onder het bureau gedoken om mijn onderkaak weer van de vloer te vissen :wtf:
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door metatoon »

Volk word steeds gekker .
Geweldige helaas noodzakelijke opmerking Jurjen.


Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Kees_S »

willemzon schreef:
vr 22 okt 2021, 11:08
Wat ik mij wel afvraag, als de klad er weer in komt en de zg Hause is voorbij
Waar blijven al die campers dan. Alles staat op kenteken

Trouwens een kennis moest ook zo nodig begin dit jaar een camper kopen voor 68 k.
Ik vroeg waarom ze niet eerst huurden, nou dat was toch allemaal weggegooid geld

Daarna weer verkocht, was toch niet wat, 6000 k op toegelegd.
Tja, voor €.6.000 had je hem ook wel drie weken kunnen huren, een zeer luxe ook nog :hug:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door gjvonk »

Troost je: gebeurt ook met super luxe caravans: van de zomer mogen aanschouwen. Een NL stel met luxe SUV met nog luxueuzer spiksplinternieuwe Hobby design caravan. Bij het opstellen vloog het ding zowat door het gaas van het buitenhek van de camping want de mover bedienen vraagt toch wel enige oefening, vooral wat nu vooruit, achteruit, links en rechts is met de AB...

Daarna stonden ze verdwaasd voor het toilethuis: wat zijn nu de mannendouches en wat de vrouwendouches? Bij de receptie staat in 4 talen vermeld dat de sanitaire voorzieningen om praktische en emancipatorische redenen gender neutraal zijn.

De dag er op vertrok het stel, luidkeels brallend dat er toch wel erg veel tokkies op een camping staan. En lastig wegrijden hoor, met de mover nog op de caravan banden.

Ik denk dat die mensen volgend jaar weer een rondreis Thailand boeken, of een andere dure exotische vliegbestemming uitzoeken. Doen ze vast van de prijs die ze voor hun caravan terug hebben gekregen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door Marco Polo »

Alle begin is moeilijk.
Behalve voor camperaars natuurlijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door gjvonk »

Nou ik zou me ook zeker kunnen vergissen met het besturen van een mover, alleen ervaren rc model bestuurders zullen er geen problemen mee hebben. Wat ik bedoel: als je voor de dissel van de caravan staat met je gezicht naar de caravan toe en je wil dat de camper met de voorkant richting je linkerhand beweegt, zul je op de AB het commando [rechts of 》] moeten geven, van je af is dan achteruit en naar je toe is vooruit, maar dat kan op de AB dan voor je gevoel tegenstrijdig zijn...



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
RobenDo
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 14:00
Locatie: Breda

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door RobenDo »

Ik heb met interesse dit artikel gelezen.
Echter hebben de heren verkopers wel boter op hun hoofd want ze blijven levertijden (bouwslots) beloven!
Ik heb tijdens dusseldorf een camper gekocht met als vermelding in koopcontract te leveren voor 15 January 2022 met twee weken bedenktijd. Een Duitse dealer waarschuwde mij daar, had campers verkocht tijdens vorige camper beurs die nog steeds niet geleverd waren!
Deze camper I s gecanceled door verkoper. Toen hebben we er een besteld (ander merk) met dezelfde vermerking in het koopcontract en jawel ook weer gecanceled.
Uiteindelijk hebben we een showroom model weten te kopen 3 weken terug met als voorwaarde onmiddellijke levering en..dit is uiteindelijk gelukt.
Navraag leerde mij dat ze de campers toch wel verkopen en dus het liefst aan mensen waarvan ze denken dat die niet te moeilijk doen als die camper een half jaar later komt..want ze weten dat die dingen te laat en veel te laat komen.
Ook staan de showrooms vol met verkochte campers die als demo gebruikt worden en pas in maart volgend jaar geleverd gaan worden. Daar snap ik nou niets van, zou M dan liever verhuren.

Ik heb nog wel het oude model fiat en de camper is redelijk kaal. echter voor dezelfde camper gaat de prijs ook met 7 k omhoog! Nu hebben we dus weer een camper. (En de oude was al verkocht).
Echter nu is het stad en land afzoeken naar de accessoires (luifel, schotel, airco, Navi).
Ook dit is een sport, bijna niets leverbaar en sommige items worden met de week duurder.
Bijvoorbeeld zenec is pas leverbaar volgen jaar april! Echter na 10 belletjes toch nog een set gevonden.
Hetzelfde geld voor de luifel, stijf uitverkocht maar toch nog eentje vandaag gevonden.
Tv beugels zijn qwa prijs over de kop..

Maar goed we rijden weer en eind november is de camper weer opgepimpt

Veel camperplezier
Rob
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: NKC: Camperdealers kampen met leveringsproblemen



Bericht door kampertjes »

Waar we nu al weer 8 jaar met plezier in rondrijden was ook zo’n spijt aankoop van een Duitser (hotemetoot bij Audi). Waren er 1x mee weg geweest in 1,5 jaar. Scheelde ons bijna 25 mille op een nieuwe…. Voordeel is ook, net als hierboven geschetst met die caravan, dat deze mensen kopen met alles dr op en dr aan. In ons geval was ook de complete optielijst aan gekruist.
Vandaag op pad geweest om een paar nieuwe te bekijken maar dat wordt m voorlopig niet. Vraag me vaak wel af of degene die de interieurs ontwerpen er ooit zelf mee op pad gaan….
Nou ja, mooi, kan de portemonnee dicht blijven.
Plaats reactie