Duitse camper in Nederland verkopen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Paul123
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 31 mei 2020, 11:08

Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Paul123 »

Zijn er eigenlijk opkopers van campers in Nederland die ik zou kunnen benaderen om onze Duitse camper te kopen?

Omdat ik in Duitsland woon en het liefst niet particulier wil verkopen heb ik wat Duitse handelaren benaderd. Maar misschien zijn er ook wel serieuze partijen in Nederland die ik kan benaderen?
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1593
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Duitse camper verkopen



Bericht door DiffRental »

Tuurlijk zijn er die, er zijn veel handelaren die zelf in Duitsland kopen.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1787
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door doov »

Zo’n beetje elke handelaar in NL importeert zelf zijn handel.
Je ziet zelden origineel geleverde NL occassions.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5580
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Camperic »

Als je hem op MP zet dan zoeken en vinden ze jou :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door stobbie »

Maar denk dan natuurlijk niet dat je een Nederlandse prijs gaat krijgen. De handelaar moet nog een flink BPM bedrag afdragen bij invoer, en nog iets betalen voor de invoer zelf, en is een aantal manuren er aan kwijt. Er worden vooral campers in Duitsland ingekocht omdat ze daar zó veel goedkoper zijn dat er zelfs met al deze extra kosten nog steeds wat op te verdienen is door de hoge NL prijzen.
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Kees_S »

Ik zou toch gewoon op https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =Motorhome adverteren. Daar komen de Hollanders momenteel als vliegen op een hoop .... op af. Biedt ze goede begeleiding aan bij de import van een deskundige organisatie en je hoeft je nergens druk om te maken. Als particulier uit Duitsland verkoop je namelijk geheel volgens de Wet met "“Der guten Ordnung halber sei angemerkt, dass es sich um einen Privatverkauf unter Ausschluss von Gewährleistung und Sachmängelhaftung handelt., dus garantie tot aan de deur.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
lassche
Berichten: 972
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door lassche »

stobbie schreef:Maar denk dan natuurlijk niet dat je een Nederlandse prijs gaat krijgen. De handelaar moet nog een flink BPM bedrag afdragen bij invoer, en nog iets betalen voor de invoer zelf, en is een aantal manuren er aan kwijt. Er worden vooral campers in Duitsland ingekocht omdat ze daar zó veel goedkoper zijn dat er zelfs met al deze extra kosten nog steeds wat op te verdienen is door de hoge NL prijzen.
Tot een paar jaar terug waren gebruikte campers in Duitsland inderdaad goedkoper dan in Nederland. Maar dat is niet meer zo. De laatste anderhalf jaar is de markt daar helemaal leeggeveegd met als gevolg dat de prijzen daar nog harder gestegen zijn dan hier. Zeker de wat oudere campers zijn daar nu duurder dan hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Kees_S »

Maar die zijn hier ook sterk gestegen en vooral de z.g. ex-Mietfahrzeuge zijn in Duitsland nog steeds zeer gunstig te scoren (met fabrieksgarantie) en die worden momenteel in grote hoeveelheden aangeboden op https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =Motorhome.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6199
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Bas vd laar »

Wat voor een camper heb je te koop?
Zet hem anders hier te koop op het forum.
Misschien is het ook wel iets voor mij.
Paul123
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 31 mei 2020, 11:08

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Paul123 »

Ik heb de camper inmiddels ook op mobile.de staan sinds vanmorgen. Omdat de prijzen die de Duitse handelaren me boden me allemaal net iets te laag zijn. Soortgelijke campers kosten in Nederland ± 55 tot 60k, hier wordt me nu iets meer dan de helft daarvan geboden. Daar is nog wel wat marge na BPM en import kosten.

Wil bij voorkeur snel en zonder er teveel tijd en energie in te steken de camper verkopen. Vandaar mijn voorkeur om het niet aan particulieren te verkopen.

Maar heb nu ook op marktplaats een rubriek inkoop van campers gevonden. Zal daar morgen ook nog eens een paar bedrijven van benaderen.
Paul123
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 31 mei 2020, 11:08

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Paul123 »

Bas vd laar schreef:
di 19 okt 2021, 19:56
Wat voor een camper heb je te koop?
Zet hem anders hier te koop op het forum.
Misschien is het ook wel iets voor mij.
Heb je even een PB gestuurd.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2107
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door jaap van duijn »

@Paul123,

Je denkt misschien als je titel 123, maar aan bedrijf verkopen is altijd minder als particulier.
Bedrijven nemen een risico en willen nog wat verdienen, normaal toch, dat stukje heb je met particulier niet.

Jaap
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door Kees_S »

Paul123 schreef:
di 19 okt 2021, 20:11
Ik heb de camper inmiddels ook op mobile.de staan sinds vanmorgen. Omdat de prijzen die de Duitse handelaren me boden me allemaal net iets te laag zijn. Soortgelijke campers kosten in Nederland ± 55 tot 60k, hier wordt me nu iets meer dan de helft daarvan geboden. Daar is nog wel wat marge na BPM en import kosten.

Maar heb nu ook op marktplaats een rubriek inkoop van campers gevonden. Zal daar morgen ook nog eens een paar bedrijven van benaderen.
Daar is zeker veel ruimte tussen de naar ik aanneem 30k die in Duitsland geboden worden en de ± 55 tot 60k hier.
De 100% BPM zal ergens tussen de 11 en 13k liggen schat ik, na zes maanden gaat hier reeds 23,5% vanaf.
De importkosten bij de RDW zijn ± 135,-, plus 30,- voor nieuwe kentekenplaten, plus de kosten van de deskundige voor de BPM-aangifte. Dus alles bij elkaar nog geen 250,- euro.

Een camper aanbieden op Marktplaats.nl kost 25,- euro en levert vaak weinig rendement op. Dan kun je beter kiezen voor www.autoscout.nl
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2590
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Duitse camper in Nederland verkopen?



Bericht door jan- »

Ik kijk nooit op autoscout.nl Aanbod is daar veel minder dan op marktplaats. Dan kan je maar beter 25 euro investeren, zodat je meer potentiele kopers hebt. Het is dan beter om de nederlandse prijs te vermelden na import, en dat je nederlander bent, anders haken denk ik ook veel mensen af.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Plaats reactie