Blubber

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Blubber



Bericht door zwaailicht »




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Blubber



Bericht door myway »

Om in een dergelijke situatie nog weg te kunnen heb ik altijd sneeuwkettingen bij mij.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Blubber



Bericht door zwaailicht »

Even opscheppen ……. Echte blubber in de Karpata in Roemenië.

En toen twee dagen laten het ongeluk Afbeelding
Maar geweldige periode Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Blubber



Bericht door Zijspan »

Een paar jaar terug ben ik er in Portugal een keer door de gele modder gesleept met de camper.
De achteras schoof alle prut vooruit en dat verzamelde zich onder de camper, de tractor kon niet meer toen en een sterkere tractor was nodig met goede banden!
Dat duurde een week voordat die tractor kwam, gemeente werken kwam er mee en na uren graven en trekken was onze camper vrij. Ondertussen regende het gewoon verder, zelfs de lokale Portugese bevolking keek er vreemd van dat het in mei nog zoveel water viel.
Kosten waren gratis, in de avond bij lokale café met de mannen een biertje gedaan.
Al bij al waren we een week later thuis en kon ik de volgende dag direct aan het werk.
Dat sleepoog wat je in de bumper schroeft aan de voorzijde, ik wist niet dat het zo veel kracht kon hebben, ik zag de bumper er al compleet af vliegen, maar het hield stand.
Deze camper hebben we niet meer, maar als je er onder gaat zoeken dan zal er zeker hier of daar nog wel wat gele Portugese modder ergens tussen zitten
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Blubber



Bericht door TestCase »

@zwaailicht: Was wel 4WD. Jammer dat je dit niet meer kunt.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Blubber



Bericht door zwaailicht »

Zijspan schreef:Een paar jaar terug ben ik er in Portugal een keer door de gele modder gesleept met de camper.
De achteras schoof alle prut vooruit en dat verzamelde zich onder de camper, de tractor kon niet meer toen en een sterkere tractor was nodig met goede banden!
Dat duurde een week voordat die tractor kwam, gemeente werken kwam er mee en na uren graven en trekken was onze camper vrij. Ondertussen regende het gewoon verder, zelfs de lokale Portugese bevolking keek er vreemd van dat het in mei nog zoveel water viel.
Kosten waren gratis, in de avond bij lokale café met de mannen een biertje gedaan.
Al bij al waren we een week later thuis en kon ik de volgende dag direct aan het werk.
Dat sleepoog wat je in de bumper schroeft aan de voorzijde, ik wist niet dat het zo veel kracht kon hebben, ik zag de bumper er al compleet af vliegen, maar het hield stand.
Deze camper hebben we niet meer, maar als je er onder gaat zoeken dan zal er zeker hier of daar nog wel wat gele Portugese modder ergens tussen zitten
Super mooi stukje van je Afbeelding


Greetz Hans ( aka Zwaailicht )

Herseninfarct, maar ik probeer te lezen en spreken AfbeeldingAfbeelding
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Blubber



Bericht door zwaailicht »

TestCase schreef:@zwaailicht: Was wel 4WDAfbeelding. Jammer dat je dit niet meer kunt.

//Kees
@Kees. Klopt niet meer Enduro en Trophy’s maar wel nog rijden met de camper en Motor………Afbeelding


Greetz Hans ( aka Zwaailicht )

Herseninfarct, maar ik probeer te lezen en spreken AfbeeldingAfbeelding
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Blubber



Bericht door Zijspan »

Hallo Zwaailicht, ja dat een mooi verhaal wat ik daar schreef.
Is werkelijk zo gegaan, de kleine tractor van de camping had geen voldoende vermogen om de camper los te krijgen en een zwaardere was er niet, dus afwachten, uiteindelijk is die door gemeenten werken los getrokken.
En die mens kwamen we tegen tijdens de lunch in het lokale café en hij had gehoord dat er hulp nodig was, hij stuurde die middag een sterke 4 wiel aandrijving tractor met een die er mee om kon gaan en toen stonden we zo weer op de straat! Bij de lokale brandweer mochten we schoonmaken en toen snel naar huis 2100km want m’n verlof zat er op.
Het is een leuk verhaal en een herinnering en we letten nu beter op als je ergens stopt.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Blubber



Bericht door zwaailicht »

🦾


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Blubber



Bericht door Lambiek »


TestCase schreef:Wij campingeigenaar. In zulke gevallen helpt tractioncontrol echt geen zier.

//Kees
Kees

Beter in extreme situaties Tractioncontrol. UIT zetten !

( klink raar, maar toch ook weer logisch)
.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Blubber



Bericht door hurktoilet »

Je kunt de dingen ook nemen zoals ze komen. Kwamen ooit in Drente op een camperplaats, waar de eigenaar keurig verharde rijstroken had aangelegd, stond toch leuker dan alles steen of asfalt. Had ie gelijk in, alleen waren de stroken zo smal, dat de bocht niet te nemen was zonder weg te zakken in de grond er om heen. En de beste man was niet thuis. Even gebeld, zou een uurtje rijden zijn, dan kon hij ons er uit trekken. Nou beste man, doe gewoon wat je moet doen en trek ons er morgen weer uit.
Dus ja, we stonden wat scheef die nacht, rolden wat vaak tegen elkaar aan, maar in een goed huwelijk is dat geen straf :cheers:. De volgende ochtend heeft hij ons nadat we uitgeslapen waren met een stevige 4x4 uit de blubber getrokken en hebben we er samen om gelachen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Blubber



Bericht door Marco Polo »

Vorige week op de camping op de Peloponnesos kon een Duitser er niet helemaal om lachen geloof ik.
Stond tot aan zijn vooras weggezakt in de zanderige ondergrond.
Op een of andere manier paste de traktor er niet achter.
Toen maar over op het edele handwerk.
Een grote krik/dommekracht en oprijplaten.
Uurtje of wat zweten en ze waren weer los.

Zelf de wagen ook al eens uit het zand gelepeld zonder tractor of 4x4 in de buurt
(En ooit een zware heftruck)
Kijk tegenwoordig wel uit waar ik inrij :mrgreen:

Gras en strand zijn leuk.
Steen en asfalt zijn beter :wink:
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Blubber



Bericht door Camperic »

We stonden zo in oktober 2019. Er waren alleen onverharde plaatsen en bewust met aangedreven voorwielen dicht bij verharding neer gezet. Na een paar regenbuien kwamen we er zonder hulp toch niet meer weg. We waren ook niet de enige. Het loopt iets op naar de verharding en dat was al teveel om niet genoeg grip te hebben om er op te rijden.

IMG_7429.JPG
IMG_7429.JPG (186.36 KiB) 190 keer bekeken
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Blubber



Bericht door zwaailicht »

hurktoilet schreef:Je kunt de dingen ook nemen zoals ze komen. Kwamen ooit in Drente op een camperplaats, waar de eigenaar keurig verharde rijstroken had aangelegd, stond toch leuker dan alles steen of asfalt. Had ie gelijk in, alleen waren de stroken zo smal, dat de bocht niet te nemen was zonder weg te zakken in de grond er om heen. En de beste man was niet thuis. Even gebeld, zou een uurtje rijden zijn, dan kon hij ons er uit trekken. Nou beste man, doe gewoon wat je moet doen en trek ons er morgen weer uit.
Dus ja, we stonden wat scheef die nacht, rolden wat vaak tegen elkaar aan, maar in een goed huwelijk is dat geen straf :cheers:. De volgende ochtend heeft hij ons nadat we uitgeslapen waren met een stevige 4x4 uit de blubber getrokken en hebben we er samen om gelachen.
Je zult wel gelachen hebben met het rolden met je ega. Das pas leuk Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Plaats reactie