Dom of ouderdom?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
leomerymilles
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 14 mei 2017, 18:43
Locatie: Nieuw Lekkerland

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door leomerymilles »

Gisteren ook een lijst gemaakt ging teveel mis .laatste misser al het schoonwater 125 liter in de vuilwatertank. Oorzaak kraan open door verschuivende vaat in afwasbak .en vergeten 12 volt uit te zetten. Geluk dompelpomp nog heel
Gr leo

Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk

Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door jheeck »

En gelukkig de stop niet in het gootsteentje, anders had dat water niet in de vuilwatertank gezeten....
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
leomerymilles
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 14 mei 2017, 18:43
Locatie: Nieuw Lekkerland

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door leomerymilles »

Ja verdikkeme dat is geluk bij een ongeluk vriendelijke groet leo

Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door Hoofdnoorman »

hermanusb schreef:
ma 11 okt 2021, 21:42
Het kan nog erger.

Ik wil tanken met de motor en een stuk verderop stapt een dame haar auto in en rijd weg.
Een grote knal en ze sleept de slang vd Lpg mee.

Ik rij erachteraan,
Zet de motor bij het verkeerslicht er voor.
Doet ze het raam open en ik zeg netjes, u neemt de slang vd pomp mee.

Zegt ze….

Verdorie, dat is al de tweede keer deze week.

Ik vraag me af of je die kosten betalen moet?
Alle LPG afleverzuilen zijn voorzien van een breekkoppeling. Soms zitten ze vlak bij de pomp zelf, Zie je dan aan de staalkabel. Soms zitten ze vlak onder het vulpistool. Sinds een jaar of 20 zijn ze vrijwel allemaal weer makkelijk in elkaar te steken. Heel af en toe zie je nog een oude aansluiting/koppeling met breekpennen in de achterlanden bij units van Tokheim (geloof ik).
Dus vaak is de schade aan de auto veel groter. Het wordt natuurlijk anders als je er een paar honderd kilometer later achter komt dat er nog wat aan de auto bungelt, maar meestal is een vermanend woord van een tankstationhouder de enige schade.
https://milieuzorg.plusportservices.com ... lingen.htm
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door hathi »

dedruivenplukker schreef:
ma 11 okt 2021, 19:19
Ik ben niet "dom".
Ik gebruik deze:


draadloos_stroom-1.jpg
Niet dus, Druivenplukker , voor de goede orde,wel even vermelden,dat het dus een 1 April grap was :lol3: :bow: :bang:
Hans
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door Sandor Gora »

Eén keer gehad dat iemand, terwijl ik langzaam wegreed, kwam vragen hoe lang mijn snoer was... 😳

Sindsdien altijd linkerspiegel inklappen na aankomst. Bij wegrijden moet er dus nog wat: gasfles dicht, snoer uitnemen en wegbergen. Als alles op orde is: spiegel uitklappen en wegrijden.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door freddorr »

Is het bijzonder dat onze camper bij de combinatie starten van de motor en nog aan de paal hangen een alarm signaal geeft?
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door hurktoilet »

De mijne heeft dat niet en ik heb dat gelukkig ook nog nooit nodig gehad. Maar die is ook al uit 2003, ik sluit niet uit dat het tegenwoordig standaard is.
Rondje om de camper? Vroeger toen we met de tent kampeerden liepen we de stadplaats af omdat je overal wel wat had liggen. Met de camper nooit meer. Nooit een probleem, afgezien van dat we de dop van de drinkwatertank een paar keer te vaak hebben laten liggen. Heb er nu permanent een dop zonder slot, maar met gardena-aansluiting op zitten. Hoef ik 'm er nooit meer af te halen :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door Marco Polo »

Rondje rond de camper niet alleen goed voor spotten vergeten snoeren.
Paar jaar geleden kon ik - na een rondje om de camper - ook aan de bak om een band te wisselen.
1 van de banden veerde toch wel iets meer in dan de anderen.
Bleek nog maar op 2,5bar te staan. Van 5,5.

Heeft de betere camperaar natuurlijk een Tiremoni voor ;-)
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door isoplus »

Dom heeft niet zoveel met leeftijd te maken, meer vergeten waarschijnlijk wel.
Zelf maak ik de camper vertrek gereed, dus alleen. De chef doet de binnenboel en ook daar zeevasten en kastjes en deuren dicht en op slot.
Kan niet fout gaan denk je dan, maar toen ik nog jonger was had ik altijd haast en vergat nog wel eens iets, steunpoten bijvoorbeeld.
Die klapten dan keurig om en tegen de tijd dat ik iets hoorde was er al een mooi stuk van de voetplaatjes afgesleten.
Dat gebeurt nu allemaal niet meer, ik neem rustig de tijd en laat mij niet afleiden.
Ik ben eens met zo'n georganiseerde reis op pad geweest, wij waren altijd de laatste die van de camping vertrokken. Na een rondje over de camping had ik de garage vol met spullen die onze medereizigers vergeten waren.
Daar waren ook oprijblokken bij en verlengsnoeren met missende stekkers, dus het komt vaker voor :-B
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door neanderthaler »

Steen vast altijd me dakluiken :lol: moeders denk er altijd ik vergeet het meestal 1 keer 200 km open met de open daken gereden weliswaar niet op de hoogst stand .

Ging best goed achteraf -- loop altijd een rondje om de auto en kijk eronder om niets te vergeten en controle maar het dak ! toch wat meer naar boven kijken :mrgreen:

laatst op de camping kwam er een vrouw vlot aangelopen en wees naar boven snapte het meteen en stak mijn duim op :thumbup: dus dicht doen
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door TestCase »

freddorr schreef:Is het bijzonder dat onze camper bij de combinatie starten van de motor en nog aan de paal hangen een alarm signaal geeft?
Nee, bij ons gebeurt dat ook maar dan moet je wel weten waarom dat piepje af gaat. (Was de eerste keer met die camper.)

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
gebruikersnaam
Berichten: 80
Lid geworden op: za 02 okt 2021, 13:18
Locatie: Twente

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door gebruikersnaam »

isoplus schreef:
di 12 okt 2021, 9:36
wij waren altijd de laatste die van de camping vertrokken. Na een rondje over de camping had ik de garage vol met spullen die onze medereizigers vergeten waren.
Daar waren ook oprijblokken bij en verlengsnoeren met missende stekkers, dus het komt vaker voor :-B
Voor vertrek van de overnachtingsplaats ook altijd even een rondje over de plek.
De Gardena adapter aan de waterkraan is ook zo'n vergeetding.
kampo schreef:
ma 11 okt 2021, 21:43
Gaat duidelijk allemaal minder vanaf een bepaalde leeftijd.
Onbepaalde leeftijd.

Elk jaar trek ik er zo'n drie weken in m'n eentje er op uit met m'n fiets en m'n tentje.
Dat leert heel goed om de zaken op een rijtje te zetten.
Altijd even omkijken voordat je weg gaat (= altijd even om de camper lopen voor je weggaat)

Het omkijken wordt pas gevaarlijk als je alleen nog maar over het verleden weet te vertellen.
Vrijheid is niet wat je neemt, maar wat je de ander geeft.
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door Schovie »

Zal wel domheid zijn, want zo oud ben ik nog niet. Ik heb hetzelfde in Italië gehad. Even gauw naar de loosplaats rijden omdat deze net weer vrij was en de stekker er in gelaten. Niet bij nagedacht dat ik deze had aangesloten. Gevolg was dat ik de laadpaal achter me aan sleurde. Gelukkig zei het zoontje van de eigenaar van de camperplaats "Ach het is niet erg, dat maakt mijn vader wel". Met schaamrood excuses gemaakt.
Gister een Brit die voor ons met z'n auto wegreed en ineens knak. Bleek dat z'n elektrakabel vast zat om zijn trekhaak.
Plaats reactie