Dom of ouderdom?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Dom of ouderdom?



Bericht door Going »

We staan op camperplaats met gratis stroom. Normaal gebruik ik het niet. Deze keer ingeplugd. Volgende dag rijd ik weg stapvoets langs de rij camperraars. Zie ik in de spiegel klein vrouwtje achter me aan rennen. Ik stop en krijg de boodschap dat mijn snoer achter me aan bungelt. Goh dat me dat moet overkomen. Is het domheid of vergetenheid door leeftijd. :mrgreen:
Goed ding hierbij dat de Engelse echtgenoot van het vrouwtje mij een compliment gaf. Hij had zijn vrouwtje in geen 40 jaar zien rennen. :lol3:
Volgende dag op een andere camperplaats zitten we buiten en mijn vrouw springt op en gaat rennend en schreeuwend achter een camper aan. De camper had zijn snoer achter zijn wagen bungelen. Ook mijn vrouw kreeg de Fransman te stoppen. En die beste man met Rode oortjes excuses geven.
Toch wel leuk dat ik ook weer mijn vrouw eens zag rennen. :lol3:
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door jheeck »

Ik zweer bij de geplastificeerde checklist die ik voor de camper heb gemaakt. Als we 'm er niet bij pakken voor het wegrijden gaat er vrijwel altijd iets niet helemaal naar wens.

Meer uit nieuwigheid dan ouderdommigheid hier.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7142
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door dedruivenplukker »

Ik ben niet "dom".
Ik gebruik deze:

draadloos_stroom-1.jpg
draadloos_stroom-1.jpg (122.66 KiB) 1396 keer bekeken
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
roma
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door roma »

Denk dat de prestatie van die Engelse dame groter is dan die van jouw echtgenote. Jij hebt een VROUW en die Engelsman een KLEIN vrouwTJE. Ik schat haar lengte met die omschrijving in op 140 cm. En dan zo te rennen met die korte beentjes, waarvoor hulde.

Veel vrouwen houden er niet van om als vrouwtje omschreven te worden. Vinden het kwetsend en denigrerend om zo door een mannetje te worden neergezet.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door PE1OPQ Theo »

je hebt je later verleiden om iets te doen wat ja anders niet zal doen, stroom afnemen.
En de verleiding was het woord gratis.
En omdat mensen gewoonte dieren zijn, denk je bij het weggaan overal aan, door de jaren heen gevormd.
En de kabel er niet uit gehaald, stond niet in je denkbeeldige lijstje van vertrek.
Heb je geen schade opgelopen? Met een CEE steker moet je zowat de paal er uit rukken :D
Of heb zo een lange kabel er aan dat je de eerste 50 meter kon overbruggen?
(50 meter is een aanname van me)

Theo
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door Going »

@Roma.
Blijde loop ik richting 80. In mijn verleden was het normaal dat een kleine vrouw als vrouwtje werd aangeduid. Dat "vrouwtje" was inderdaad 1,45 meter. Mijn vrouwtje is 1,50 meter en ja ik noem haar vaak mijn vrouwtje.
@ de druivenplukker, uw dingetje lijkt me ideaal voor mijn leeftijd domheid.
@ PE1OPQ Theo. Nee de klep van de stekker was al niet meer aanwezig. Dus het was er gewoon uitgetrokken zonder schade.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door hathi »

Going,als je geen kabel gebruikt,kun je deze ook niet vergeten,en jij hoeft niet persee,?……ik heb er geen bij me ( al heel lang geleden,vergeten :-B )
Hans
roma
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door roma »

Going, niks gezegd. Ouderen, met alle respect, vinden het normaal om het verkleinwoord te gebruiken. Maar de tijden zijn veranderd. Ik begrijp je en het is inderdaad een amusant verhaal. Jammer van de kleine schade. Have fun.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6052
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door TestCase »

Precies daarom heb ik mij 'aangeleerd' ALTIJD een rondje om de camper te lopen voordat we vertrekken. Heb precies dit thuis gehad met onze nieuwe camper, wist ik veel waar dat piepje voor was.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door Going »

@ Haithi, bijna zolang ik kan heugen heb ik de kabel 2x uitgeleend. Maat ja eens een keer een euro per dag uitsparen geeft waarheid tot het oude gezegde: Wie het oude niet ............
@Roma, taal en omgangsvormen worden steeds moeilijker naar leeftijd voorgaat. Denk er eens over na als u uw moderne vormen wilt uitdragen. U ook zal eens tegen alle veranderingen oplopen als u ouder wordt. En zeker u ook zal dan u minder prettig voelen als u op de veranderingen worden aangesproken.
@ Kees. Ja, we worden wat gemakkelijker of we vergeten het wat we zouden moeten doen door leeftijd.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Dom of ouderdom?



Bericht door Marco Polo »

Niets verkeerds aan om je campertje als een klein vrachtwagentje te zien.
Rondje is standaard bij een vrachtwagenrijopleiding en ook ik vergeet het soms nog wel eens :D
De kabel gelukkig niet.
De luiken niet goed sluiten - en niet meer controleren - is wel eens gebeurd.
Ligt dus niet aan de leeftijd Hank ;-)
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door KTManiac »

Idem hier, altijd.
Wasgoed wat nog op m'n laddertje hangt te drogen, oprijblokken die ik nog niet binnen gelegd heb, fietsen die nog niet met een slot vast liggen en noem maar op. Heb al van alles met dat rondje nog effe gezien.
230V kabel nog niet, maar die gebruik ik ook vrijwel nooit. Als ik 4 weken op vakantie ga en ik denk er 5km van huis aan dat die nog in de garage thuis ligt draai ik er niet eens voor om.
Maar, rondje lopen om je camper voor vertrek is een goed plan. :thumbup:
hermanusb
Berichten: 320
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door hermanusb »

Het kan nog erger.

Ik wil tanken met de motor en een stuk verderop stapt een dame haar auto in en rijd weg.
Een grote knal en ze sleept de slang vd Lpg mee.

Ik rij erachteraan,
Zet de motor bij het verkeerslicht er voor.
Doet ze het raam open en ik zeg netjes, u neemt de slang vd pomp mee.

Zegt ze….

Verdorie, dat is al de tweede keer deze week.

Ik vraag me af of je die kosten betalen moet?
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Dom of ouderdom?



Bericht door kampo »

Hetzelfde met hand schakelen.
En kijkhoek, reactiesnelheid, enz.
Gaat duidelijk allemaal minder vanaf een bepaalde leeftijd.
Maar thuisblijven is nog minder bevorderlijk.
Groeten Kampo
Plaats reactie