Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door gjvonk »

Ik zoek me wezenloos naar gebruikerservaringen met Challenger half integralen op Ford 2,0 liter diesel 170 pk met automaat.

Heb ondertussen wel informatie gevonden dat het een volautomatische 6 bak met koppel omvormer is die een koppel heeft van 403 Nm, maar verder kom ik niet... Ik kan b.v. ook niet vinden of de motor ook al aan de Euro 6d norm voldoet, kortom veel vragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
kasper1
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door kasper1 »

Gekeken op Mobile.de vanaf bj 2020 allemaal Euro6 norm.

Groet Kasper
VanNicholas Zephyr Titanium
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door hathi »

Ik heb hier nog een pro Mobil van 2020,waar een vergelijk test in staat,tussen 4 Campers,en daar staat bij dat er 3 Ad blue hebben,behalve de Fiat Ducato,………dus de Ford ( Titanium Chausson) schijnt up to date te zijn SCR-Systeem met Ad Blue.. Zie foto.
7F650300-D1C2-466A-8804-AA56B4F8953D.jpeg
7F650300-D1C2-466A-8804-AA56B4F8953D.jpeg (114.86 KiB) 847 keer bekeken
Hans
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door gjvonk »

Een test gevonden op een Duitse website:

https://www.autobild.de/artikel/challen ... 08585.html

Wat ik lees komt niet onverdienstelijk over...


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door lassche »

Maar het belangrijkste punt, althans dat zou het voor mij zijn, hoe de opbouw geconstrueerd is ontbreekt in deze test.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door gjvonk »

Staan wel opmerkingen over in hoor; 7 jaar dichtheidsgarantie. Dezelfde info over het zusje Chausson in NL:

https://www.campingtrend.nl/chausson-titanium-758-eb/

Daar staat ook iets in over de constructie.



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door lassche »

In dat Autobild-artikel lees ik alleen dat je 5 jaar Ford-garantie hebt.

Maar het ziet er mooi uit. En een houtvrije opbouw met rondom GFK zou voor mij een grote plus zijn.

Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat is je overweging om niet weer een buscamper te kopen?



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door macfocus »

Vraag het de dealer? Die verkoopt dat ding. Dan zal ie ook wel toegang hebben tot de specificaties.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door gjvonk »

Voorlopig zijn we ons aan het oriënteren. In deze fase ga ik nog geen gesprekken aan met dealers. Ik heb zelf een hekel aan kijken zonder doel om tot kopen over te gaan.

Daarnaast hebben we 2 belangrijke eisen, die meteen zorgen voor een wat kleiner aanbod en hogere prijzen: eis 1 is Euro 6d (dus met ad blue en niet op basis van gesjoemel met algoritmes) zodat we we ook na 2027 nog niet al teveel last van milieu zones krijgen en eis 2 is een volautomaat met koppelomvormer. Daarbij vinden we de campers op Mercedes basis of te zwaar (>3.5 ton) en/of te duur. Blijven Ford en Fiat over en de Fiats met de 9 gang ZF transmissie zijn nu net ruim een jaar op de campermarkt.

Nieuw vinden we te duur.

We hebben en ruim 8 jaar Pössl buscampers gehad en zijn in totaal 10 jaar met buscampers op vakantie geweest.

Nu geen buscamper meer: we willen meer ruimte, zodat verblijf bij slechter / kouder weer ook wat comfortabeler wordt en we niet steeds bezig zijn met het verplaatsen van spullen van de ene naar de andere kant.


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Camper_01

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door Camper_01 »

Ga maar vast sparen voor een C rijbewijs dan kunt u altijd uit de weg.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door hathi »

,overbodige. Opmerking,……Gerard?……. ,maar mss is hier iets van uw gading https://www.viabovag.nl/kamperen/merk-chausson
Hans
Camper_01

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door Camper_01 »

Beste Hans, de meeste campers zijn te zwaar. 2 personen, schotel antenne, zonnepanelen, 2 accu's, stoelen, tafel, water, brandstof etc. zie de reacties na weging van de camper. Overigens ben zelf in bezit van alle rijbewijzen, dus voor mij is het geen probleem als hij zwaarder is dan 3500 kg.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door gjvonk »

Ik schreef al: we zijn al een jaartje of 12 met campers onderweg en weten qua gewicht wel wat we meenemen. En ons lukt het om met 2 personen in een camper met een eigen gewicht <3 ton ook onder de 3,5 ton max te blijven: 2 volwassenen is bij ons 85+95 kg, een hond van 35 kg, 2 gasflessen = 30kg, 2 elektrische vouwfietsen is 2x20 kg, 2 stoelen, tafel en 2 krukjes samen max 20 kg, 120 liter water, luifel 35kg, zonnepaneel 5 kg, 20 kg textiel (kleding, beddengoed, etc.), en 10 kg proviand maximaal. Dan is er ook nog ruimte voor tv en schotel.

Nee, er moeten dan niet nog 2 kinderen of een 3e volwassene mee, dan lukt het niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Gebruikers ervaringen gezocht: Challenger half-integraal



Bericht door Pilha »

Het gewicht van een automatische versnellingsbak mee gewogen in de overwegingen?
Plaats reactie