Respect

Algemene campervragen en -opmerkingen.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Respect



Bericht door gsm »

Beste leden

De laatste tijd vind ik het niet meer zo prettig hier op het forum, toch ben ik elke dag wel regelmatig online geweest om de nieuwe berichten te lezen want er staan zo nu en dan best leuke leerzame posten op.
Wat ik niet prettig vind is dat enkele leden het leuk of belangrijk vinden om dingen op te dringen of de grond in te trappen en na te trappen, dat vind ik respectloos.
Ik merk dat dit steeds vaker voor komt en welk nut dat heeft weet ik niet.
Behandel elkaar met respect en laat ieder in z´n waarde.
Geef advies en laat het aan de vraagsteller over wat die er mee doet.
Heeft die het achteraf fout gedaan brand hem daar niet op af maar legt het respectvol uit
Dat kan een discussie veroorzaken maar ga dat dan niet uit de weg en blokt het niet af maar luistert naar de reden want de vraagsteller wil misschien wel verklaren waarom hij dat op zijn manier heeft gedaan.
We hebben namelijk niet allemaal de nodige kennis of een dikke bankrekening maar we willen wel allemaal ontspanning hebben in een met goed gevoel ontworpen en op maat gemaakte camper of in een mooie fabriekscamper.
Ik hoop met dit berichtje dat de mentaliteit gaat veranderen.
Tot die tijd ga ik na jaren van plezier weg, misschien kom ik weer terug als mij dat niet kwalijk wordt genomen maar zolang deze mentaliteit blijft zie ik dat niet zitten.
Het heeft niet lang geduurd om deze beslissing te nemen mede door het verloop in de afgelopen jaar.
Grootste bedenking was “kan ik zonder camperforum” en het antwoordt is : ja ik kan het.
In de afgelopen dagen ben ik nog wel eens als gast langs gekomen maar heb totaal geen drang meer om te reageren of wat te vragen want ik ben bang voor de negatieve reacties die ik zou veroorzaken en dan is het tijd om te gaan al vind ik het erg jammer dat het om deze reden moet.
Ik heb de afgelopen jaren reuze naar mijn zin gehad en veel profijt gehad van de aanwezige kennis en ik wil daarom iedereen, niet één uitgezonderd, daarvoor bedanken.

Groeten Nol
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Respect



Bericht door Antonis »

Ton
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Respect



Bericht door peter possl »

👍🏽
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Respect



Bericht door Oom Willie »

Goed gesproken, ik heb er ook moeite mee hoe er af en toe gereageerd wordt. :thumbup:
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Respect



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik vind het heel erg mee vallen, het kan soms wat hard overkomen, geschreven woord en zo, maar ik heb nog niet gezien dat we elkaar voor rotte vis uitmaken.
En Luc zit er meestal bovenop, om de gemoederen tot bedaren te brengen.
Met als gevolg dat ik vaak zie dat er excuses worden aangeboden.
Respect noem ik dat.
En mocht je vinden dat het over de schreef gaat, gebruik dan het uitroepteken bij elk topic om het te melden.
Niets doen en weggaan lost niets op.

Theo
isoplus
Berichten: 6377
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Respect



Bericht door isoplus »

Met Theo kan ik het wel eens zijn. Er is hier net als overal gein en ongein, beetje plagen moet ook kunnen. Veel mensen met problemen worden hier weer op weg geholpen, dat is belangrijk.
Soms is het irritant dat een vraagsteller niets meer van zich laat horen, en ja soms komt dat door de manier van antwoord geven.
Maar ja lange teentjes en korte lontjes, dat kom je overal tegen.
De moderatoren doen hun best en door dwarsliggers blijft het spoor recht moet je maar denken :wink:
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1728
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Respect



Bericht door Sandor Gora »

beste Nol,
jammer dat u weggaat, daarmee verliezen we dan iemand die niet van de botheid is.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1084
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Respect



Bericht door Don Esteban »

GSM, je bent bijna 16 jaar lid geweest. Zo te lezen kwam je graag op dit forum. En nu laat je je de pret bederven door te buigen voor een of meerdere onverlaten die geen fatsoen hebben? Zo lees ik het n.l. uit je bericht.
Dat gebrek aan respect is ZO forum-eigen. Dit is helaas niet uit te roeien, op geen enkel forum. Negeer dit soort mensen en laat je niet de kaas van het brood eten!
Ik weet de reden niet waarom en door wie je zo teleurgesteld bent geworden. Die hoef ik ook niet te weten. Maar vertrekken lijkt me een foute beslissing waar je later spijt van krijgt.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Respect



Bericht door Marco Polo »

Als het niet meer goed voelt moet je gaan.
Simpeler is het niet.
Niemand die je dwingt.
Niet meer inloggen en een ander tijdverdrijf zoeken.
Ook niemand die je dwingt weg te blijven als het negatieve gevoel bij je niet meer overheerst ;-)
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: Respect



Bericht door Frits U »

Mooi verwoord Nol !
Ik hoop toch dat je weer plezier vind in dit forum

Groetkes
Frits
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Respect



Bericht door hurktoilet »

Ben het eens met Marco, maar ook met Theo. Vergeleken met veel andere internetfora (om over FB maar te zwijgen) gaat het er hier heel netjes aan toe en worden veel mensen op weg geholpen. Dank daarvoor aan de moderatoren, want die doen het ondankbaarste werk van de wereld. Heb ooit al meegemaakt dat een druk bezocht Franrijkforum daardoor geheel ten gronde ging...
Laat onverlet dat ik in de samenleving in het algemeen een groeiende onverdraagzaamheid zie, waarmee ik zacht gezegd grote moeite heb. Dus een vriendelijk verzoek aan allen, in zijn algemeenheid: voor je een grote mond opzet, denk dan eerst even aan de hashtag #Doeslief :thumbup: :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Respect



Bericht door de Jonckheer »

Als je ziet wat er momenteel in de maatschappij gaande is, de grote verdeeldheid tussen wel en niet gevaccineerde, hele families die daardoor uit elkaar vallen, hoe wil je dan pais en vree op een forum creëren?
Nee, wat je nodig hebt is een beetje olifanten huid, dan deert je niks. Ik huldig de stelling dat niemand die mij niet na staat in staat is mij te beledigen of weg te doen gaan.
En wat denk je, niet iedereen komt uit dezelfde stad of regio. Iemand uit de grote stad denkt, voelt en reageert anders dan iemand uit een boeren gehucht, dat is nu eenmaal zo.
Zo is dat ook met campers, daarom bestaan er zoveel verschillende modellen.
Mensen die je niet liggen kun je negeren of eventueel blokkeren. Zelf doe ik daar niet aan maar ook dat is een keuze.
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Respect



Bericht door TonenJolanda »

Volledig eens met TS!
Groet, Ton
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Respect



Bericht door GeMa »

Jammer, maar herkenbaar. Gaat helaas om een kleine groep die het voor de rest verpest, net zoals in het "echt". :oops:

En nee, je moet dit niet accepteren of "gewoon" vinden, het gaat hier om een liefhebberij en je zit hier voor je lol (en om wat te leren van elkaar), als dat niet meer leuk is, sterker nog, ergernis oplevert, dan moet je weggaan.

En ja, er wordt hier gemodereerd, maar soms wel op een heel aparte manier, waarbij de goede onder de slechte moeten lijden.
Plaats reactie