Respect

Algemene campervragen en -opmerkingen.
metatoon
Berichten: 9691
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Respect



Bericht door metatoon »

Marco.
:lol3:

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Respect



Bericht door seth_space »

Interessant om te zien dat sommigen hier best veel moeite hebben met een onderbouwde mening en weinig respect tonen voor de argumenten en gevoelens die daar achter zitten.
:cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Respect



Bericht door amigob2 »

En nu weet de Topic starter zeker dat hij de juist beslissing heeft genomen.
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Respect



Bericht door B1gcheese »

Tja als je je vertrek zo aankondigt dan moet je niet raar op kijken als iedereen daar een mening over gaat ventileren. Dat is nu het hele concept van een forum :-B

Ik neem ook af en toe pauze hier, niks mis mee. Als mensen me zoeken sturen ze wel een PB.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Respect



Bericht door PaulBng »

isoplus schreef:soms blijkt uit de vraagstelling dat men geen enkele maar dan ook geen enkele poging ondernomen heeft om zelfs de vraag maar vergezeld te laten gaan van informatie, zoals bijvoorbeeld types van de apparaten waarbij men assistentie nodig heeft.
Dat ben ik uiteraard met je eens.
Maar vergeet daarnaast niet, dat de desbetreffende, wellicht a-technische persoon, geen idee heeft wat voor informatie aan te leveren....

Dus soms moet je in herhaling vallen en er om vragen. Meestal komt het, met een beetje geduld, wel weer goed.


Paul
Gerard.Smolders
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:23
Locatie: Hillegom

Re: Respect



Bericht door Gerard.Smolders »

Empathie
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Respect



Bericht door thole »

Ik wil even de Corona-topic in het geheugen terugroepen, waar de opgeheven vingertjes van een klein groepje niet van de lucht waren. Degene die iets afweek van hun standpunt, die het waagde om het huis te verlaten of die opperde om er met de camper op uit te trekken, werd respectloos onderuit geschoffeld, voor wappie uitgemaakt. Er werden straffen bedacht variërend van naar een eenzaam eiland, lijfstraffen en opsluiten tot zelfs het toepassen van punt 50.

En dat zelfde groepje COVID-hardliners met al hun onderbouwingen van wat niet goed was en niet mocht, toert nu zelf probleemloos door oranje en rood gekleurde landen en doet er op het forum uitgebreid verslag van.
Aangezien ik een van diegenen ben die zich in het Corona-topic een uitgesproken mening ventileerde tav van antivaxxers moet ik toch even reageren. Er was geen groepje , er waren individuen die vanuit een onderbouwde mening argumenten naar voren brachten die niet gebaseerd waren op onderbuikgevoelens maar op die van de wetenschap.
Ik kan me voorstellen, ik spreek louter voor mezelf, dat mensen zich soms ergerden aan mijn uitingen die volgens mij niet op de man gespeeld waren. Slechts 1x heb ik een pb'tje van iemand ontvangen die kritiek op mij had, daar heb ik dan respect voor.
En die laatste zin is een doorzichtige debating truc om het ' groepje' in diskrediet te brengen: punt 50 werd niet gebruikt door iemand van het 'groepje' maar door iemand die altijd op de jeugd afgeeft, het was dit keer op de reljeugd in Eindhoven nav de avondklok. Over lijfstraffen kan ik me niets herinneren dus de zoekfunctie gebruikt. Laten die genoemde m.i. abjecte ideeen nu net niet van het 'groepje' komen maar allemaal gebezigd werden n.a.v.de plunderingen in Eindhoven. En ik heb mijn afkeer toen over deze opmerkingen uitgesproken.
Verder genieten we van onze Spanje reis waar de 1,5 afstand nog geldt evenals het mondkapje in veel situaties en het aantal besmettingen lager is dan in Nederland.
Soms ben ik het niet eens met iets wat hier geponeerd wordt, soms reageer ik dan zoals nu, andere keren voldoet een schouderophalen.
De zon schijnt, het is 28º, toen we noodgedwongen thuis zaten leek het wel eens of er alleen Corona bestond hoewel we toen veel gefietst hebben in de Achterhoek.
En van techniek, waar de TS kennelijk op doelt heb ik geen verstand. :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Respect



Bericht door doov »

Weet je, het is net het echte leven.
1/3 vindt jou een eikel, 1/3 vindt jou aardig en 1/3 heeft geen mening.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4174
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Respect



Bericht door beatrix18 »

Is dat bij iedereen??? :lol3:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Respect



Bericht door Kroppie »

bij 1/3 wel :)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Respect



Bericht door gsm »

Kreeg een pb binnen en die wilde ik beantwoorden vandaar dat ik even online ben en omdat ik nu online ben gelijk maar even een reactie van mijn kant.

Jammer dat mijn berichtje zoveel los heeft gemaakt en blijkbaar verkeerd is over gekomen.
De intentie was niet op iets op te ruien maar om meer begrip te hebben voor leden die het anders doen dan geadviseerd wordt en dat de mening van anderen niet wordt door geramd. En als iemand het anders heeft gedaan wat achteraf toch fout was dan alsnog wordt nagetrapt.
Vandaar mijn opmerking : Ik hoop met dit berichtje dat de mentaliteit gaat veranderen.
Het was in ieder geval geen bericht om mijn vertrek aan te kondigen maar juist om meer begrip te kweken, in de maatschappij is het respect soms al ver te zoek wat bij kinderen moordneigingen veroorzaakt zoals 4 jaar gelden bij onze kleindochter.
Niet dat dat de oorzaak is van dit bericht maar ik heb daar grote moeite mee en ik weet zeker velen met mij.
De maatschappij veranderd in het ikke-ikke en de rest kan stikke mentaliteit
Zo ben ik niet en dat bleek wel toen ik een wild vreemde Zweed in Noorwegen kon helpen met zijn drinkwater voorziening, pomp bleek defect te zijn en die hebben we met mijn camper in de buurt gekocht en op de camping vervangen.

De moderators doen geweldig werk maar zolang er niet gescholden wordt of zichtbaar op de man/vrouw wordt gespeeld valt er voor de moderator weinig te doen.

Ik, ja ik, vind dat de leden raad en daad mogen geven maar niet hun oplossing moeten doorrammen. Nogmaals laat ieder in z´n waarde en heeft respect voor elkaar ook al doen ze het anders of fout. Van fouten leer je en het kost de adviseur geen geld.
Oeps val in herhaling, zal wel komen omdat het mij hoog zit.

Reageer je dan kan je een discussie verwachten en die mag je voorbaat niet afkappen, dan toon je geen respect en dat maakt mij kwaad.
Elke mening respecteer ik en ik hoop dat mijn mening ook gerespecteerd wordt maar ik zal nooit mijn mening/oplossing doorrammen.

Afscheid nemen is vaak niet voor altijd dat heeft Hoofdnoorman bewezen en ik schreef al : Tot die tijd ga ik na jaren van plezier weg, misschien kom ik weer terug als mij dat niet kwalijk wordt genomen maar zolang deze mentaliteit blijft zie ik dat niet zitten.
Daar sta ik nog volledig achter.

Nogmaals ik wilde totaal geen discussie uit te lokken maar meer begrip en respect teweeg te brengen, dat het toch zo is gebeurd heb ik spijt van en bied ik mijn excuses voor aan.
Verder blijf ik bij mijn mening en volg het forum voorlopig als gast.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Respect



Bericht door Marco Polo »

Het forum , met meer dan 40000 leden, waarvan een stuk of 100 schrijvend en feedback gevend, “naar je hand zetten”.

“Ik hoop dat hiermee de mentaliteit gaat veranderen”

Zou werkelijk een mirakel zijn GSM :-)
Met alle respect natuurlijk ;-)

Je haalt er gewoon uit wat erin zit en probeert mensen zo goed mogelijk te helpen als je wat kennis te delen hebt.
Willen ze het weten is het mooi; willen ze het niet weten kom je met betere argumenten of je laat het gaan.
En de rest dat neem je voor kennisgeving aan.
Tenminste in mijn forumbelevingswereld ;-)

En komt het te dichtbij, zoals ik nu bij jou zie gebeuren (dat je er kwaad om wordt) dan wordt het hoog tijd om afstand te nemen.
En dat doe je dus prima Afbeelding

Behalve deze laatste reactie dan, weer een beetje jammer maar goed, afkicken kost tijd AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Respect



Bericht door Atoz »

Naar aanleiding van dit topic : viewtopic.php?f=10&t=8477769
Kan ik alleen maar bevestigen dat ik niet van idee zal en wil veranderen mochten morgen of later dezelfde vragen gesteld worden.

Jongen!
Het is techniek, niets anders, pure wetenschap!
Al dat psychologisch gewauwel is aan mij niet besteed.
En als ik schreef ''Einde discussie'' dan is dat voor mij gewoon de melding dat als die andere partij bij zijn standpunt wil blijven, dan is dat maar zo, ik stop met tegenargumenten te blijven spuien.
Voor jou is dat blijkbaar ongewenst gedrag, jij wil blijven argumenteren en verwacht dat van je tegenpartij. Rare gedachten kronkel.

Dit topic gaat niet over:
- nieuwe leden hun vragen en onze antwoorden
- Corona en hoe een ander lid zich gedroeg

Dit topic gaat over ''het respect'' dat iemand wil krijgen om zijn technische creatie goedgekeurd te krijgen door de andere forumleden.
Einde discussie, toch voor even ;-)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Respect



Bericht door Veebee »

Er blijven teveel dingen op het buffet liggen, op den duur smaakt het niet meer, tijd om op te ruimen...vers spul dus.
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Plaats reactie