Ervaring fietshoes

Algemene campervragen en -opmerkingen.
johnCamper
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 17:44

Ervaring fietshoes



Bericht door johnCamper »

Weet niet of dit de juiste plaats is maar stel toch maar de vraag.
Ben op zoek naar een degelijke fietshoes voor twee e bikes die op fietsdrager br systems staan.
Reeds veel ervaringen gelezen op gebruikersfora bij verschillende merken : steeds pro en contra.
Wie heeft ervaring met goede passende hoes voor twee e bikes. Dacht een thule hoes, wel niet goedkoop maar ook hier negatieve beoordelingen. Dacht nu aan eentje van DS covers. Voor alle duidelijkheid, wil er geen waar je eerst hoes moet plaatsen op drager en dan fietsen in plaatsen ,dit lijkt me te omslachtig.
Wie heeft ervaring met een goede hoes.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Hier een gebruiker (EX) want we kochten deze toen bij de caravan om de fietsen op de camping droog te houden bij regen.
Achter op wilde ik die flapper, wapper toestand niet, voorop bleek het een ramp met rijden.
Dus ding in de garage en bleef thuis.
Was trouwens niet eens echt water dicht, echtgenote nog met speciaal spul in de wasmachine, hielp ook niets.
Nu met de camper de fietsen weer achterop en "hoog" maar niet droog, geen gewapper, als we aan het fietsen zijn en het gaat regenen, regen pak aan, hoesje over fiets tas (totdat we een echte en goede kopen) en klaar er mee.
De accu en tassen gaan er toch al af - fietsen zo ligt mogelijk - en waar accu zit wel rubber afdicht plugje dat de contacten droog blijven.
die spuit ik af en toe met elektra clean in, beter mee als om verlegen.
Dus mijn verhaal en advies bedenk 2x voor ge aankoopt of het wel nodig is. En als je het toch doet zorg dan dat je 20 spanners mee hebt om het doek zo strak mogelijk om de fietsen te krijgen, want kijk eens met rijden voor je hoeveel zuiging er ontstaat.
En o ja heb pas 2x schade voor gehad door afgevallen kinderstoeltje en ander spul van caravan voor mij, die ontloop ik nu gelijk :).
Veel succes met Uw zoek tocht en mijn advies en bevindingen mee in Uw verhaal.

groeten Jaap

p.s. als ik achterin genoeg ruimte had ging ik over op vouw E-bikes wat ik van alles gelazer af.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door Metor »

We hebben een licht grijze fietsendragerhoes van Fiamma (?) of DS covers (?) van DeWit een drietal jaren gebruikt tot die helemaal vol gaten en scheuren zat. Materiaal bleek niet heel sterk na verloop van jaren en wordt steeds slechter onder invloed van zonlicht en hitte.
Daarna is mijn ega aan de slag gegaan en daarbij deze fietshoes als mal gebruikt en bindelastieken hergebruikt. Hier en daar wat aangepast zodat die nog strakker om onze fietsen zit. Wel gemaakt van veel sterkere stof, zodat die nu al weer 3 jaar meegaat, zonder gaten en scheuren. Was wel moeilijk om geschikte stof te vinden, die weinig vocht opneemt (water in flesje meenemen) en sterk is (scheurproef). Uiteindelijk geslaagd op hier de lokale markt bij de lappenstof kraam.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door Will »

Wij hadden er een maar dat gefladder achterop ging irriteren dus nu zonder hoes. De fietsen mogen nat worden en gezien worden dus prima zo hadden ze maar geen fiets moeten worden.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door hathi »

Ik heb geen gefladder,…..ik rits ,aan 2 zijden open,en pak de E bikes schoon en droog,je moet er wel iets meer voor uitgeven,door deze handmatig te laten maken, maar de Bikes kosten intussen ook €10.000, wat is dan 5%voor een hoes ?
DDD1A664-76F0-4722-A721-03DF7CD7EAD6.jpeg
DDD1A664-76F0-4722-A721-03DF7CD7EAD6.jpeg (72.44 KiB) 1341 keer bekeken
Hans
ooitmisschien
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 22:07

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door ooitmisschien »

Ik ben ook op zoek naar een.
Maar wat betreft een sterke hoes die aan het gewapper weerstaat: als er gewapper is, dan zijn er via de hoes erg sterke krachten op het ophangsysteem. Niet goed denk ik.
Ben ik mis of heb ik het goed voor?
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door Peter+Annie »

Flapperen doet mijn fietshoes niet ,ik heb er wat elastieken omheen gespannen en dat volstaat.
Echter heb ik m er van de week afgegooid en hij komt er niet meer op.
Wat is t geval : met de hoes om de fiets zie ik niks meer in mijn achteruitrijcamera,en dat vind ik erger dan een natte fiets.
Zodra ik thuis ben ga ik een hoes maken om het stuur en een om het zadel en de accuhouder.
Laatst gewijzigd door Aloys op vr 24 sep 2021, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
ooitmisschien
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 22:07

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door ooitmisschien »

Of de hoes nu flappert (omdat er niet genoeg elastieken rond zitten) of niet flappert: mijn bezorgdheid is dat er sterke wind op staat als je vb. 90 per uur rijdt.
Op een gewone auto met de fietsen op een fietsdraagstel op de trekhaak, wordt er afgeraden om een hoes te gebruiken. Wegens de krachten van die wind.
Misschien is dat anders als de fietsen op een mobilhome niet te hoog en niet te laag staan?

Initieel zat ik te denken aan een hoes, omdat wij ook zo rijden in de winter. En dan komt er een flinke lading zout op de fietsen, als je doorheen Frankrijk rijdt.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door Bob Diesel »

Vergeet die ,,FIETS,,hoezen
Koop een ,,MOTOR, :idea: ,hoes
Zijn niet duurder ,wel groter en beter
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door TestCase »

Hier al 5 jaar dezelfde hoes van DS covers. En zit er al 55.000km op. Koop elastiek koord, zgn. Trapezekoord, bij de watersportwinkel, in verschillende soorten en maten verkrijgbaar. Maak er haken aan en span dat goed en vaak om de hoes zowel horizontaal als verticaal. Ik gebruik 2 stukken van ieder +/- 2 meter, niet uitgerekt.
Met hoes is het ook niet zichtbaar wat er onder zit. En ja de achteruitrijcamera heb ik versteld.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door iSonic »

hathi schreef:
vr 24 sep 2021, 13:20
Ik heb geen gefladder,…..ik rits ,aan 2 zijden open,en pak de E bikes schoon en droog,je moet er wel iets meer voor uitgeven,door deze handmatig te laten maken, maar de Bikes kosten intussen ook €10.000, wat is dan 5%voor een hoes ? DDD1A664-76F0-4722-A721-03DF7CD7EAD6.jpeg
Dus jou e-bikes plus hoes zijn duurder dan je camper?
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door iSonic »

Wij hebben ook zon hoes gehad omdat de fietsen er bij ons in stalling ook op bleven. Is een aantal maanden gebruikt en toen in een kastje verdwenen. Veel te veel werk om er elke keer netjes op te maken en te weinig voordelen. Als de fietser van de drager af zijn staan ze ook buiten in de regen. En kan me niet herinneren dat ze met hoes noemenswaardig schoner waren.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door iSonic »

TestCase schreef:
vr 24 sep 2021, 22:15
Hier al 5 jaar dezelfde hoes van DS covers. En zit er al 55.000km op. Koop elastiek koord, zgn. Trapezekoord, bij de watersportwinkel, in verschillende soorten en maten verkrijgbaar. Maak er haken aan en span dat goed en vaak om de hoes zowel horizontaal als verticaal. Ik gebruik 2 stukken van ieder +/- 2 meter, niet uitgerekt.
Met hoes is het ook niet zichtbaar wat er onder zit. En ja de achteruitrijcamera heb ik versteld.

//Kees
Ik gok toch echt op fietsen!? En als het dieven gilde interesse hebben en op fietsen jacht is spieken ze wel even. Denk echt vaak dat we te vaak in 'films' denken en dat als je zo iemand betrapt er geweld volgt. Kans is veel groter dat hij een praatje begint, zelf een camper heeft en een fietsendrager zoekt en even wou kijken hoe het zit en jij nooit weet wat hij echt van plan is.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door hathi »

iSonic schreef:
za 25 sep 2021, 10:16
hathi schreef:
vr 24 sep 2021, 13:20
Ik heb geen gefladder,…..ik rits ,aan 2 zijden open,en pak de E bikes schoon en droog,je moet er wel iets meer voor uitgeven,door deze handmatig te laten maken, maar de Bikes kosten intussen ook €10.000, wat is dan 5%voor een hoes ? DDD1A664-76F0-4722-A721-03DF7CD7EAD6.jpeg
Dus jou e-bikes plus hoes zijn duurder dan je camper?
Nou bedankt I sonic,…….duidelijk dat je niet weet waarover je praat,…niet over de Camper,en niet over de Hoes,of dacht je dat ik €500,- uit geef voor een hoes welke jij bedoeld :-B …..Nu de Camper (7 stuks gebouwd )……afgelopen week,in Duitsland ,nog 2 eerste prijzen in de wacht gesleept,uit 140 Karmann Campers,ook de krant was aanwezig v Interview,en foto ). terloops nog een bod gekregen,van €50.000 dus ik weet niet wat jij bedoeld,….maar maakt niet uit,je zit duidelijk in een andere wereld :hug:
C3DBFDB7-6219-456F-8B26-CCB0F0F767AA.jpeg
C3DBFDB7-6219-456F-8B26-CCB0F0F767AA.jpeg (65.21 KiB) 1011 keer bekeken
Laatst gewijzigd door hathi op za 25 sep 2021, 12:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Hans
Plaats reactie