Ervaring fietshoes

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door TestCase »

Precies!

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Chrisb
Berichten: 224
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 18:54

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door Chrisb »

Hebben net bij obelink een fietshoes voor 2 elektrische fietsen gekocht! Gebruiken hem om ter plekke te gebruiken! Dus niet voor achterop!
Kosten 11,95 euro! Zijn erg benieuwd, voor dit geld kunnen we nog een keer!
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door Face »

Camperic schreef:
za 25 sep 2021, 15:43
Ik was niet tevreden over de hoes van DS Covers en heb nu een Hindermann Universal Zwoo fietsenhoes waar ik wel tevreden over ben.
Gaat ons net zo gebruik de DS covers hoes voor 2 lacros vouwfietsen is hier echter nog te klein voor,en heb het grootste exemplaar,weg er mee dus Hindermann wat duurder maar dan heb je kwaliteit,en dekt de fietsen prima af.
hans1954
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 11:13

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door hans1954 »

Ik heb in Oostenrijk bij een Italiaan een fietsbox gezien waar de fiets (en) in zitten. Geheel waterdicht en geen geklapper van hoezen
Ik weet niet of dit zelf haalt was of zo te koop
Zag er wel strak uit en in de kleur van de camper

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Arendo
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 24 jun 2015, 8:00

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door Arendo »

Wij hadden een dscovers voor onze electrische fietsen achterop de (reguliere) fietsendrager op de trekhaak van onze buscamper. Een heel gedoe om te bevestigen, bleef ook nog water op staan en binnen no time scheuren. Nu rijden we al een paar jaar rond met onze elektrische fietsen 'bloot' op de trekhaak en als buienradar kans op regen geeft, dan plaatsen we drie hoesjes, 1 voor de display, 1 voor de accu-aansluiting (accu leggen we altijd binnen wegens het gewicht) en 1 voor de motor, de belangrijkste wegens de kracht van het opspattende water. Gaat helemaal prima, binnen 3 minuten ingepakt en geen geklapper!
panda58
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door panda58 »

Kunnen de elektrische fietsen niet tegen water dan?
Onze e fietsen zijn negen jaar oud.
Gaan mee achter op de camper.
Of gaan mee achter op de auto.
Worden in de woonplaats gebruikt,staan buiten in de regen.
Doe ik iets verkeerd,heb ik geluk,of kan het gewoon.
Denk het laatste,want een fiets is toch een vervoermiddel voor buiten.
En Nederland is nu eenmaal een land met regen.

Gr jan.
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door stobbie »

Ik begrijp ook niet waar een fietshoes voor dient, niet om te zeuren, maar ik begrijp het gewoon niet. Ik heb al een gruwelijke hekel om de fietsen op het rek te zetten, doe er uit luiheid ook al geen extra sjorbandje meer om heen. Moet er niet aan denken dat ik er ook nog een hoes omheen moet frummelen. Of dat ik zo'n hoes tijdens of vlak na een regenbui er kletsnat af moet gaan halen en dan kletsnat in mijn garage moet opbergen.
Ik vergeet ook steeds een hoesje om mijn zadel te doen, dat is wel vervelend bij mij leren brooks zadel. In een regenbuitje spoelt mooi al het stof en zand van de zandweggetjes er weer een beetje van af. Ik smeer wel netjes mijn ketting om de paar dagen met een paar drupjes olie..
Ik heb een oude Koga met Rohloff naaf, 13 jaar geleden een topfiets, maar hij heeft geen hippe dikke ovale framebuizen in een mooi mat kleurtje. Hij wordt dus ook niet zo snel gestolen, want de meeste mensen hebben nog nooit van een Rohloff naaf gehoord en denken dat het gewoon een oud stadsfietsje is. Terwijl hij nog steeds een stuk beter is dan een nieuw fietsje van 2500 euro van tegenwoordig.
Mijn Chinese middenmotor heb ik de draden met een goed in het zicht zittende kroonsteen verbonden, zodat hij nog wat aftandser lijkt :-)
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door hathi »

En zo doet ieder,wat hem goed dunkt,is toch niks mis mee :-B.
4288AE9A-5C2F-4D6A-8DDD-7BD7CE1D8325.png
4288AE9A-5C2F-4D6A-8DDD-7BD7CE1D8325.png (556.93 KiB) 815 keer bekeken
Hans
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door Face »

De DS cover fietshoes is voor 2 elektrische vouwfietsen nog te klein.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door EasyBee »

Hier ook een DS cover gehad en een Obelink eigen merk, maar dat was 2 keer niets. Scheurt op de naden en de plekken waar het zadel of het stuur het doek raakt. Nu een Hindermann en dat gaat prima. Is ook veel steviger gemaakt.

Hathi : Mooi werk :bow:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door hathi »

Easy Bee, je hebt gelijk,ik ben door ervaring,ook wijzer geworden :-B , en dan maar ineens goed,…doet even pijn,maar dan is het ook over en voorbij
Hans
Miekemooike
Berichten: 3
Lid geworden op: di 03 mei 2022, 9:07

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door Miekemooike »

johnCamper schreef:
vr 24 sep 2021, 11:45
Weet niet of dit de juiste plaats is maar stel toch maar de vraag.
Ben op zoek naar een degelijke fietshoes voor twee e bikes die op fietsdrager br systems staan.
Reeds veel ervaringen gelezen op gebruikersfora bij verschillende merken : steeds pro en contra.
Wie heeft ervaring met goede passende hoes voor twee e bikes. Dacht een thule hoes, wel niet goedkoop maar ook hier negatieve beoordelingen. Dacht nu aan eentje van DS covers. Voor alle duidelijkheid, wil er geen waar je eerst hoes moet plaatsen op drager en dan fietsen in plaatsen ,dit lijkt me te omslachtig.
Wie heeft ervaring met een goede hoes.
Miekemooike
Berichten: 3
Lid geworden op: di 03 mei 2022, 9:07

Re: Ervaring fietshoes



Bericht door Miekemooike »

Voor een Br-system fietsdrager kun je blijkbaar de Hindermann hoezen gebruiken volgens Memo-Europe, de leverancier van deze fietsdrager.
Maar zelf ben ik daar niet zeker van omdat dit het systeem volledig omsluit en dat vermoed ik dat de lift niet meer naar boven kan.
Eerder kreeg ik van Br-systems zelf te horen dat ze zelf een fietshoes zouden ontwerpen tegen deze zomer. Afwachten dus…
Plaats reactie