Overdreven luxe camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door Wim Corduwener »

Bob Diesel schreef:
wo 15 sep 2021, 20:16
Mooi ,maar er moet gestuurd worden
…gestuurd moet in een bestelbus ook. :eh:
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door Bob Diesel »

Maar dan is het hobby :shh:
Waar ik nu af en toe rijd
Mag je en kan je met zo,n joekel niet komen
Het is mooi , en dat is het
Al had ik het geld ,kocht ik hem nog niet
Betaalt gekregen had ik er graag mee rond gereden
Vrijwillig niet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door Wim Corduwener »

Ik wil er geen wellus nietus van maken.
Wim Corduwener schreef:
wo 15 sep 2021, 19:54
Wat me wel aanstaat aan deze luxe kampeerauto’s is dat de motor achterin zit en dat-ie luchtvering heeft. Kortom, hij zal rijden als een toerbus en dat rijdt heel wat meer comfortabel dan een omgebouwde bestelwagen.
Dat betekent niet dat ik deze zou willen kopen omdat ik ’m te groot vindt en een tikkie te overdreven. Dat de motor achterin zit betekent vooral minder kabaal en dat lijkt me wel een plezierige optie voor een camper.
Ik denk dat er wel een paar (ex)touringcarchauffeurs zijn die begrijpen wat ik bedoel.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door 1934 »

Ach wat is overdreven luxe,z,on hok met enkelglas schuifraampjes aan de voorkant,een zelfbouw chassie omdat die uitvinding van de eigenaar eronder moet ? Dit alles beperkt tot een stomme supersnelle bolide omdat er gezien de beschikbare hoogte geen normaal autotje onder/in past ?
Nee kan mij niet bekoren en is absoluut veel te veel geld,wat ik overigens ook vind van vele witte dozen,waardeloze kwaliteit en als ik het zo hier lees lekken ze allemaal of gaan lekken naar enkele jaren ? Gesleep met een cassete toilet,stinkend slechte afdichtingsrubbertjes etc etc .
Toch blijkt er een enorme markt te zijn voor veel te dure campers !!

Ach wij gelukkig met onze zelfbouw camper,pas 1,4 miljoen gelopen 1800 liter water 500 ltr zwart afvalwater en 500 ltr grijs water,1800 watt aan solar en 1100 ampere agm accu,s etc etc plaats in de garage voor een smart of iets anders en twee electrische fietsen (heb geen idee of die ook in die hele dure camper passen ?
En dit alles voor een fractie vd prijs van de bovenstaande campe.

Wat me het meest tegenvalt is dat vaak mensen die het geld hebben om z,on camper te betalen er vaak slecht mee kunnen sturen,gezien het feit dat het geen ex beroepschauffeurs of buschauffeurs zijn.
En dan vaak met het zweet in hun handen in Klussenrath aan komen en zelfs daar bij het achteruit rijden hun ega achter de camper hebben lopen (meestal precies aan de verkeerde kant) en er een berg met veeeell te dure onzinnige camera,s aanhangen.
En voor de kritische onder ons zo groot is hij niet ? Een beetje chauffeur rijd ook met zoiets overal naar toe,die van ons is 10,50 lang stuuras en liftas achter,rondom compleet luchtgeveerd.
En het belangrijkse is de wielbasis en die is absoluut niet veel langen dan bij een gemiddelde camper.

Ach wie weet komen we hem nog wel eens tegen o derweg en ik hoop met die afgebeelde bolide eronder,ik ga hem dan zeker eens goed bekijken !


Allemaal veel camperplezier,klein groot maakt ons niet uit als we maar kunnen genieten en met volop respect voor een ieder die ook onze camperhobby uitvoert !
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door Marco Polo »

Heb nou in een kleine 8 jaar camperen eigenlijk maar 1 keer zo’n ding in het wild gezien.
Een Fransoos die bij Skarvag op de Noordkaap een Smart achteruit de wagen liet rollen.
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door Bert.H »

Of doe deze maar is van 2004 en heeft maar 185000km.
Is maar kleingeld 459000€

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 30a50d3b76


groetjes bert
MarcoG
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 0:10
Locatie: Enschede

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door MarcoG »

Ik denk dat je met zo'n camper nog flink aan het plannen komt.
Campings in het bos moet je eerst bellen of het eerste plekje vooraan beschikbaar is en op google maps gaan kijken of je bij de ingang kan komen want je komt echt niet door die smalle bospaadjes.
Camper plekken in Europa zijn zelden groot genoeg voor zo'n gevaarte.
Ik denk dat je vaker dan je denk op de truckstops aan de autobaan staat (is dat toegestaan met een camper in Europa ?).

In America heb je veel grote RV parken waar je met zulke campers terecht kunt voor een overnachting maar hier in Europa kun je er denk ik niet zoveel mee als je zou denken.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door de Jonckheer »

Als eigenaar van een 12 meter camper beweer ik dat je geen idee hebt waar je over praat, met alle respect. Wij gaan elk jaar minimaal 4 maanden op reis en staan nooit op een truckstop te overnachten, altijd op een cp (geen campings), zelfs in Nederland. Ja, je moet wat meer zoeken naar geschikte plaatsen en die zijn er ook, wij zoeken en vinden ze. En ik wil jou nog wel eens met je voorwiel aangedreven Fiat een modderig bospaadje zien nemen of rijd er een trekker mee om je zo nodig vlot te trekken? Ik snap echt niet waarom het altijd over bos- en andere paadjes gaat als argument om maar vooral geen grote camper te willen bezitten, alsof ik de geringste behoefte zou hebben om met wat voor voertuig dan ook zo'n paadje op te zoeken!
Je gaat volkomen voorbij aan de positieve kanten van een dergelijke grote camper maar dat heb ik al zo vaak genoemd, dat ga ik niet weer herhalen.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door Zijspan »

Toen wij nog met motor zijspan reden kwamen we in Duitsland op campings waar je met gemak terecht kunt met die lengte, wij kampeerde dan op het gras en voor de grote campers was er een asfalt plein met de nodige voorzieningen.
En dat stond vol in de avond met de meest luxe enorme mobile huizen.
Dat was toen aan de Titisee en campings er omheen.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door isoplus »

Ik ben het zomaar een keer met Nico eens, die mensen met grote en grotere campers vermaken zich er prima mee, een kwestie van kunnen, willen en de beperkingen kennen.
Met onze grote Knaus op een Fiat waagde ik mij niet eens op een nat grasveldje, dat ding had vol beladen nog maar weinig grip op de voorwielen, in feite was de wegligging belabberd.
We redden ons er prima mee, ruimte en er kon veel mee.
De opvolger, een Hymer, die deed het wat beter omdat er een Alko-chassis onder zat en het gewicht en de spoorbreedte aangepast waren.
Maar toch moest ik met parkeren hier in het weiland een paar keer de trekker uit de schuur halen om op de weg te geraken.
Nu met de Ducato-bus en all seasonbanden kan ik eindelijk ook modderige bospaden bereiken, met als gevolg krassen op de kunststof ramen en krassen in de verf.
Maar we hebben er schik mee.
Als we de middelen hadden en wat jonger waren kwam er een mooie grote Amerikaanse camper :cheers:
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door beatrix18 »

Je kan genieten van het vinden van mooie oplossingen voor sommige nadelen.
Zo kan je ook genieten van de voordelen die het niet hebben van sommige nadelen met zich meebrengt.

Dat kan een ieder voor zichzelf (of naar zichzelf toe pratende) invullen.

Zelf ben ik, door omstandigheden bij de T6 uitgekomen. Voor sommigen een (natte)droom maar voor anderen, zeker vergeleken met de camper van dit topic, iets volkomen belachelijks.

Maar ik moet bekennen dat ik regelmatig geniet van wat wij spontaan, zonder nadenken, kunnen doen dankzij onze "beperkingen".

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door Wim Corduwener »

isoplus schreef:
zo 19 sep 2021, 10:20
Ik ben het zomaar een keer met Nico eens, die mensen met grote en grotere campers vermaken zich er prima mee, een kwestie van kunnen, willen en de beperkingen kennen.
Elke beperking heeft ook zo z’n voordelen; een kwestie van afwegingen maken.
Als we per se een personenauto hadden willen meenemen dan had ik onze caravan niet moeten inruilen voor een camper. 😀
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door Atoz »

Hebben we niet allemaal een camper omwille van onze vrijheid?
Waarom hebben we dan zoveel moeite met anderen hun vrijheid?

En die grote dikke dure camper....
Pfff
Ik heb de helft van zijn zonnepanelen en een derde van zijn huishoudaccu
Voor een pak euro's minder
Hehe!
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Overdreven luxe camper



Bericht door Marco Polo »

Elke jodokus met 2 rechterhanden kan veel goedkoper zo’n buscampertje maken.
Da’s niet zo moeilijk,
Vraag maar aan Nico ;-)

Maar je moet er maar net tijd, zin en die rechterhanden voor hebben.
Tijd is geld.
Plaats reactie