Nieuwe (starters) camper onder de 30.000...
Re: Nieuwe (starters) camper onder de 30.000...
De Clever van ts kost in Duitsland 30.000 euro. Plus 15.000 is 45.00. Dus die is goedkoper.
Re: nieuwe (starters) camper onder de 30d...
Dat is geen enkel probleem, zo lang als die Nederlanders met die camper niet in Nederland rijden. Doen ze dat wel, dan dient alsnog de BPM afgerekend te worden. Voor verhuur en kortstondig gebruik in NL is een uitzonderingsregel van toepassing.Atoz schreef: ↑di 14 sep 2021, 17:31Meen je dat?
Da's een halve camper!
Daarom dat ik een hevige tegenstander ben van ''orangisten''!
Autotaks.... Rekening lag deze week in de bus... 132€ per jaar.
Kunnen we geen Belgisch bedrijf oprichten om enerzijds campers aan te kopen en deze anderzijds aan Nederlanders te ''verhuren''.
Maar dat ontduiken is dan waarschijnlijk weer iets typisch voor een Belg
Daar moet toch een enorme markt voor zijn?
Maken we ook nieuwe stickers.... ''met de steun van camperforum''
-
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45
Re: nieuwe (starters) camper onder de 30d...
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe (starters) camper onder de 30.000...
Mooi Jan,maar het item refereerde aan de Bpm en wegenbelasting,en dat zit ( nog steeds) niet op een paard met wagen,ofschoon dat paard ook veel uitstoot heeft, maar dat mag schijnbaar gewoon op de weg
Hans
-
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45
Re: Nieuwe (starters) camper onder de 30.000...
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45
Re: Nieuwe (starters) camper onder de 30.000...
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe (starters) camper onder de 30.000...
Volgens de prijslijst CITROEN L2H2 - 3300 KG Control (nog zonder airco):
27.050, Met BTW: 32.731, BPM: 10.471, Totaal: 43.201, Rijklaar: 44.141
Ik zou verwachten dat als je deze importeert, je het verschil tussen de Duitse BTW (19%) en de Nederlandse BTW (21%) en BPM moet bijbetalen. Dus dat is 11.000 extra. Met extra's en importeer kosten zal er nog wel iets bijkomen. De vanaf prijs van de Clever wordt dan 41.000. Dat is dus minder dan de adviesprijs van een kale bestelbus! Dus Clever kan blijkbaar in deze tijd nog onderhandelen over de inkoopprijs van de bus.
27.050, Met BTW: 32.731, BPM: 10.471, Totaal: 43.201, Rijklaar: 44.141
Ik zou verwachten dat als je deze importeert, je het verschil tussen de Duitse BTW (19%) en de Nederlandse BTW (21%) en BPM moet bijbetalen. Dus dat is 11.000 extra. Met extra's en importeer kosten zal er nog wel iets bijkomen. De vanaf prijs van de Clever wordt dan 41.000. Dat is dus minder dan de adviesprijs van een kale bestelbus! Dus Clever kan blijkbaar in deze tijd nog onderhandelen over de inkoopprijs van de bus.
- Mickel Moen
- Berichten: 5261
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
- Locatie: Súdwest Fryslân
- Contacteer:
Re: Nieuwe (starters) camper onder de 30.000...
Dat is toch leuk. Voor de zelfbouwers die een andere inrichting willen zou het dan zeker de moeite waard zijn om wat je niet bevalt eruit te slopen en om te bouwen. Dat meubilair is toch geplastificeerd meubelplaat zoals in de meeste fabriekscampers.
Ik zou het wel aandurven.
Ik zou het wel aandurven.
Re: Nieuwe (starters) camper onder de 30.000...
Over de smaak van geplastificeerd meubelplaat valt te twisten. Het is in een camper wel praktisch, omdat de basis dan van licht hout (populier) gemaakt kan worden wat niet meteen beschadigd. Hoe zou jij een camper dan bouwen?
Wat mij wel opvalt is dat je de laatste tijd weer meer ziet dat de douche weer helemaal geplastificeerd worden zodat je geen gordijn meer nodig hebt als je wilt douchen.
Toch ben ik bang dat het niet lukt om hem op een redelijke termijn hier op kenteken te hebben voor rond de €43.000
Het volgende model is in Duitsland €7000 duurder. Zal o.a. zitten in 2 extra gordelplaatsen en draaibare stoelen. Deze is toch al compleet met airco, cruisecontrol, hordeur en dieselverwarming. Maar volgens mij mist er nog een warmwatervoorziening, want als optie heb je voor €500 een warm water boiler. Die zal dan wel elektrisch zijn.
Wat mij wel opvalt is dat je de laatste tijd weer meer ziet dat de douche weer helemaal geplastificeerd worden zodat je geen gordijn meer nodig hebt als je wilt douchen.
Toch ben ik bang dat het niet lukt om hem op een redelijke termijn hier op kenteken te hebben voor rond de €43.000
Het volgende model is in Duitsland €7000 duurder. Zal o.a. zitten in 2 extra gordelplaatsen en draaibare stoelen. Deze is toch al compleet met airco, cruisecontrol, hordeur en dieselverwarming. Maar volgens mij mist er nog een warmwatervoorziening, want als optie heb je voor €500 een warm water boiler. Die zal dan wel elektrisch zijn.
- Bijlagen
-
- Screenshot 2021-09-24 at 11-42-54 OT-Clever-Layout-2022 indd - OT-Clever-Layout-2022_SMALL pdf.png (152.98 KiB) 243 keer bekeken