Kennis van handelaar

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Kennis van handelaar



Bericht door doov »

Ik ben van de week bij een handelaar geweest die best veel campers in voorraad heeft en ook veel campers per jaar verkoopt. En ook al enige jaren aan de weg timmert. Ik zal geen namen noemen.

Je zou dan op zijn minst vakkennis verwachten.
Maar neen.
Dat er een zonnepaneel aanwezig is op de camper die mijn interesse heeft, dat wist ie nog wel te vertellen.
Op mijn vraag of de Truma is voorzien van het electropatroon ( dat vind ik een waardevolle optie) moest ie het antwoord schuldig blijven.
Dat kan nog, want in tegenstelling tot dat zonnepaneel zie je dat niet 1,2,3.

Maar hij wist helemaal niet wat het was. Had er nog zelfs nooit van gehoord.
Als klap op de vuurpijl was zijn conclusie dat het dan speficiek iets was voor het campermerk in kwestie.

Van dat gebrek aan kennis worden de te koop staande campers natuurlijk niet beter of slechter, maar een beetje passie voor de producten die je verkoopt verwacht ik eigenlijk wel van de partijen waarmee ik zaken wil doen.
De handige Harry´s laat ik liever links liggen. In een ander tijdperk verkochten zij net zo makkelijk 27mc bakkies, surfplanken, MP3 spelers of wat dan waar makkelijk geld mee te verdienen is.
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Kennis van handelaar



Bericht door jansloos »

En?
Als u dat weet kunt u toch zelf kijken?
Miss leert ie er wat van.

Kan hij bij de volgende indruk maken.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Kennis van handelaar



Bericht door de Jonckheer »

In vrijwel alle grotere zaken werken dozenschuivers, niet gehinderd door enige kennis. Kennis hebben van hetgeen je verkoopt kan nuttig zijn maar is geen must. Beter is het om als koper zelf te weten waar het over gaat.
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Kennis van handelaar



Bericht door jansloos »

Oneens.

Bij de ooit eens gevolgde cursus verkooptechniek, (ISW) was een van de steunpilaren
WARENKENNIS.
Als je dat niet hebt, kom je ongeloofwaardig over.

Zie het voorgaande.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Kennis van handelaar



Bericht door HJM »

Nou ik verdedig niets of niemand maar woordkeuze kan best een dingetje zijn.
Ik ben niet heel deskundig maar wel technisch en erg nieuwsgierig en googelde "electropatroon" en na aardig zoeken blijkt dat eigenlijk een elektrisch verwarmingselement te zijn, weer wat geleerd :wink:
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Kennis van handelaar



Bericht door veetee »

doov schreef:
do 09 sep 2021, 12:12
Op mijn vraag of de Truma is voorzien van het electropatoon ( dat vind ik een waardevolle optie) moest ie het antwoord schuldig blijven.
Ik wist ook niet wat een electropatoon is, zelfs google kon het niet vinden.... :angel:
of bedoel je een electropatroon? :mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Kennis van handelaar



Bericht door doov »

Ik heb wel een schrijfgebrek, maar geen spraakgebrek :lolno:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Kennis van handelaar



Bericht door Dafluc »

Nog sterker. Ik ken de Truma Combi 6E Heat Hybrid. En weet hoe die werkt. Maar ik ken het woord elektropatroon ook niet. Al zou ik de link naar de mogelijkheid om ook elektrisch te stoken nog wel gelegd hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Kennis van handelaar



Bericht door javanes »

En wat is het dan ??
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Kennis van handelaar



Bericht door doov »

Dafluc schreef:
do 09 sep 2021, 13:09
Nog sterker. Ik ken de Truma Combi 6E Heat Hybrid. En weet hoe die werkt. Maar ik ken het woord elektropatroon ook niet. Al zou ik de link naar de mogelijkheid om ook elektrisch te stoken nog wel gelegd hebben.
Ik heb de beste man ook uitgelegd wat de functie is.

En nog wist ie niet wat het was. Eigenlijk ontkende hij het bestaan in eerste instantie. Zie ook zijn opmerking dat het zeker iets specifiek was voor het merk.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Kennis van handelaar



Bericht door Dafluc »

javanes schreef:
do 09 sep 2021, 13:12
En wat is het dan ??
Ik zondig even tegen mijn eigen regels: klik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Kennis van handelaar



Bericht door Peter LMC »

Dafluc schreef:
do 09 sep 2021, 13:09
Nog sterker. Ik ken de Truma Combi 6E Heat Hybrid. En weet hoe die werkt. Maar ik ken het woord elektropatroon ook niet. Al zou ik de link naar de mogelijkheid om ook elektrisch te stoken nog wel gelegd hebben.
Ja die van Luc ken ik ook.
En dan nog de Ultra Heat.
Ligt er maar aan wel type Truma verwarming er ingebouwd is.

Maar van een electropatoon :?: :?:
Nog nooit gehoord.
En ik draai toch al wat jaartjes mee. :-B
Heb je een link naar dit product. :?:
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Kennis van handelaar



Bericht door doov »

https://carado.com/nl/nl/service/config ... technology


Het zal slecht vertaald Duits zijn.
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Kennis van handelaar



Bericht door isoplus »

Man, dat heeft toch helemaal maar dan ook helemaal niets te maken met de kennis betreffende campers in het algemeen van die handelaar.
Als je gewoon had gevraagd of de verwarming ook op 230 volt wisselspanning gestookt kon worden had je waarschijnlijk als antwoord gehad: "Dat kijk ik even voor u na ".
Als een handelaar 40 campers heeft staan hoeft hij van alle campers niet de details te weten om zijn handel draaiende te houden, hij weet wat de inkoopsprijs was, schat de klant in en kijkt hoeveel hij van zijn vooraf bepaalde marge moet laten vallen om het ding kwijt te raken.
Als je bij mij binnen was gestapt had ik gezegd nee, maar we kunnen u dat gratis leveren. Jij blij, ik blij en dat elektropatroon, wat in goed Nederlands een verwarmingselement is, was er wel gekomen en korting had je niet gehad :-B :wink:
Het heeft allemaal niet zoveel met de betrouwbaarheid en kennis van de handelaar te maken.
Wel met elkaar begrijpen en daar wederzijds je best voor willen doen, en daar ontbrak het nu net even aan schat ik zomaar in want ik was er niet bij.
Plaats reactie