Kennis van handelaar

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Kennis van handelaar



Bericht door hathi »

En ik maar denken,dat het gaat,om de juiste Camper,voor de juiste persoon te vinden ?….wat op zich al moeilijk genoeg is,en je hebt geluk.als je de perfecte vind, naar jouw smaak !….als je dan ook nog zulke futiliteiten er bij haalt,zul je nooit een gebruikte Camper vinden,in de huidige tijd,
Hans
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Kennis van handelaar



Bericht door Bas vd laar »

Het gesprek kan zo gegaan zijn:

Klant komt camper bekijken en gaat de wijsneus uithangen door te vragen of er een elektropatroon op zit.
Hij weet dondersgoed dat 9 van de 10 mensen dit niet weten.
De verkoper zegt: "Nee nooit van gehoord"
Waarop meneer dan kan zeggen: "O nee, dat is raar, dat hoort u wel te weten u bent toch camperverkoper? "
Waarop de verkoper denkt: Ja daag, wijsneus, voor jou 10 anderen voor deze camper.

Jammer, einde.

Meneer is gewoon uit op een verkoper die ademloos naar hem wil luisteren hoeveel kennis hij wel niet heeft en hem daarom prijst.

Een verkoper die zegt: Nee nooit van gehoord, kunt u me uitleggen wat dat is?
En dan groeit meneer helemaal, nu kan hij vertellen hoeveel verstand hij heeft van campers.
Als verkoper kun je dit nog extra aanwakkeren met een grapje zoals, "Nou, u kunt hier beter komen werken, u heeft er meer verstand van dan ik hahaha"
Waarop meneer zich dan helemaal geweldig voelt en kan zeggen dat het niks uitmaakt, je kunt immers niet alles weten.

Bottomline bij dit soort lui is dat ze op een voetstuk gezet willen worden, mensen tegen hen opkijken.
Dit heb je vaak met controleurs, inspecteurs, sommige mensen met een bepaalde autoriteit.
Als ik ze nodig heb weet ik precies hoe ze aan te pakken, zo makkelijk.

Deze verkoper heeft echter helemaal geen zin in dat spelletje, voor jou 10 anderen in deze tijd, doei.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Kennis van handelaar



Bericht door Meine »

Zo is het. :thumbup: Dit soort klanten vraagt een bijzonder soort verbale behendigheid. Maar als je dat aanvoelt en ze voldoende veren in hun achterwerk steekt kun je ze alles verkopen. Als deze verkoper dat begrepen had, had hij geheid een camper verkocht.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Kennis van handelaar



Bericht door HJM »

Maar als er 10 anderen in de rij staan.....verkoop je toch niet aan een wijsneus die later komt zeuren?
Just my €0.02
Groeten,
HJM
Laatst gewijzigd door Aloys op wo 15 sep 2021, 9:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Kennis van handelaar



Bericht door Atoz »

De topic Starter kan ons daar op antwoorden ...
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Kennis van handelaar



Bericht door iSonic »

Aan de andere kant denk ik: zo'n electra patroon kost toch niet heel veel? Of zijn er kachels waar die niet naderhand ingebouwd kan worden?
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Kennis van handelaar



Bericht door Peter LMC »

Ik vind die €756.79 nog best een pittig prijsje.
En dan zit hij er nog niet in.
https://123kampeerwereld.nl/gastechniek ... mp-2772912
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Kennis van handelaar



Bericht door iSonic »

Als je een alde kachel hebt Die zijn vrij uitzonderlijk. Maar goed als je een camper van 30.000 euro koopt kun je het meenemen als hij er niet in zit. Dan kost hij 31.000 en neem je hem met die prijs mee in je vergelijk.
Plaats reactie