Halfintegraal met 6 zitplaatsen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
bdees
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 08 sep 2021, 13:55

Halfintegraal met 6 zitplaatsen?



Bericht door bdees »

Heeft er iemand ervaring met halfintegraal campers met 6 zitplaatsen (met gordel natuurlijk).
6 slaapplaatsen is niet nodig, minimaal 4.
We hebben enkele modellen gezien (Rimor Seal 12 P/Plus en een Sun Living S70DF), maar daar is moeilijk aan te komen.
We willen achterin geen stapelbed, gewoon een 2 persoonsbed.

Als iemand tips heeft, graag. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Halfintegraal met 6 zitplaatsen?



Bericht door DucatoDolf »

mijn ouders hadden een Hymer. met dubbele treinzit. 6 persoons met dwarsbed achterin. Type weet ik niet, maar googlen helpt vast.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Halfintegraal met 6 zitplaatsen?



Bericht door macfocus »

Dat klinkt alsof je met 6 man wilt rijden, 4 wilt slapen en 2 in een tentje oid?

Houdt er dan maar rekening mee dat als je er al eentje vindt met een dergelijk indeling, gewicht een (waarschijnlijk onoverkomelijk) probleem is op max. 3500kg. Heb je rijbewijs C1 of C, dan ligt dat natuurlijk anders.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: Halfintegraal met 6 zitplaatsen?



Bericht door leven »

Hoi, ik heb de rimor seal 12 plus nieuw gekocht.6 zitplaatsen en 6 slaapplaatsen. Mijn 4 kinderen gaan niet meer mee op vacantie, alleen de twee jongste nog. Toch zijn we in corona tijd nog wel eens met z'n zessen onderweg geweest, naar bijvoorbeeld familiefeest, huwlijk. Dat gaat, alleen slapen en rijden. Op vacantie met z'n vieren perfect, ruimte genoeg. Leeggewicht 2700 kg, nu gewogen met enige extra's 2900 kg. Gewicht gaat dus gewoon, geen probleem. Zeer tevreden ermee, toekomstgericht wanneer mijn vrouw en ik nog maar alleen reizen gaat het hefbed nooit meer naar beneden en is er helemaal ruimte te over. Kwaliteit redelijk goed, hoewel je het een en ander zelf moet verbeteren. Is bij elke camper zo. Al met al aan te raden
leven en laten leven
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Halfintegraal met 6 zitplaatsen?



Bericht door macfocus »

Uiteraard afhankelijk van hoe zwaar de personen zijn:
2 x 80 kg volwassenen
4 x 60 kg kinderen
90 liter diesel
100 liter water
Etenswaren (al heel gauw 25 kg+) als je de drank meerekent.
Kleding kg of 30 minimaal

Dat is als 645kg
En dan nog gas, bbw, stoelen, etc.

Gaat dus niet lijkt me.
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 21 sep 2021, 8:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: Halfintegraal met 6 zitplaatsen?



Bericht door leven »

Zucht. Lezen is ook lastig.
leven en laten leven
Plaats reactie