Camper kopen en verhuren

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Zadowolony »

Beter is nog de (vakantie-)woning als 1 pitter te verhuren, maar wel btw plichtig zijn. Bezit komt gewoon in box 3, huurinkomsten onbelast, maar wel afschrijven van investeringen.
Zo doen wij het.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door iSonic »

Zoals ts schrijft doet mij denken dat hij de camper puur koopt om te verhuren.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door iSonic »

Lambiek schreef:
za 04 sep 2021, 19:10
Als je zelf 1 camper gaat verhuren.
En huurder belt na 1 dag op met bijvoorbeeld;
koelkast defect,

De huurder staat op ca
300 km van je zelf
(hij wil uiteindelijk naar zuid Italië)

( koelkast bijvoorbeeld printplaat kapot) aan camper kunnen natuurlijk ook nog grotere dingen kapot gaan


Wat zeg en doe je dan als VERHUURDER tje ?

Oja
Zaterdagmiddag 17.uur
Vervelend maar hoe vaak gaat er een koelkast kapot?
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Atoz »

iSonic schreef:
za 04 sep 2021, 19:45
Zoals ts schrijft doet mij denken dat hij de camper puur koopt om te verhuren.
TS heeft nog andere activiteiten
viewtopic.php?p=2044806#p2044806

Dus gewoon een uitbreiding van zijn commerciële activiteiten.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
MattR83
Berichten: 16
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 15:07

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door MattR83 »

Ben inderdaad net gestart met een camperplaats heb dus een kvk nummer. Heb zelf een caravan en ga daar mee op vakantie. Sluit niet uit dat ik hem indien ik behoefte heb hem zelf niet gebruik. Maar wil hem met name voor de verhuur gaan aanschaffen. Mooie is dat de mensen die hem willen huren.er een nachtje in kunnen proefdraaien bij ons.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Lambiek »

iSonic schreef:
Lambiek schreef:
za 04 sep 2021, 19:10
Als je zelf 1 camper gaat verhuren.
En huurder belt na 1 dag op met bijvoorbeeld;
koelkast defect,

De huurder staat op ca
300 km van je zelf
(hij wil uiteindelijk naar zuid Italië)

( koelkast bijvoorbeeld printplaat kapot) aan camper kunnen natuurlijk ook nog grotere dingen kapot gaan


Wat zeg en doe je dan als VERHUURDER tje ?

Oja
Zaterdagmiddag 17.uur
Vervelend maar hoe vaak gaat er een koelkast kapot?
Wat doe je dan..... dat was de vraag.....
.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door willemzon »

Ik zou zeggen breng hem naar de dichts bijzijnde reparateur, stuur mij de rekening, dan betaal ik hem.
En eventueel naar hoe lang de reparatie duurt, breng ik in mindering op de huurprijs.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
pwhooftman
Berichten: 1823
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door pwhooftman »

Vragen over het verhuren van je camper roept op een of andere manier altijd heftige reacties op, inclusief 'zou ik nooit doen!', met vervolgens doemscrenario's die men nagenoeg nooit zelf heeft meegemaakt. Na meer dan 50 keer verhuren in de afgelopen jaren, verdeeld over meerdere opeenvolgende campers, kan ik wel zeggen dat dit artikel e.e.a. behoorlijk goed en genuanceerd weergeeft: https://www.nkc.nl/advies/ori%C3%ABnter ... -verhuren/. Als het artikel of het idee je desondanks nerveus maakt moet je het gewoon niet doen.

En over dat kwarttarief wegenbelasting, dat wordt alleen een halftarief als je bedrijfsmatig verhuurt. Particulier aan particulier verhuur valt daar niet onder. Ook vallen huuropbrengsten voor de belasting niet onder inkomsten. Daar zit ook wel weer een grens aan natuurlijk, de diverse bemiddelingsplatforms geven aan dat je je tot zo'n 5000-6000 euro aan huuropbrengsten geen zorgen hoeft te maken.

En mijn camper krijgt van mij meer aandacht dan mijn personenwagen, en staat er na twee en een half jaar nog net zo mooi bij, met alleen wat meer kilometers :-). De opbrengsten die mijn camperkosten dekken is natuurlijk leuk, maar net zo leuk zijn de enthousiaste verhalen van huurders, je 'moet' het ook leuk vinden om het mensen naar hun zin te maken.

NB het is wel mijn camper, die ik ook verhuur. Niet een verhuurcamper die ik zelf toevallig ook wel eens gebruik.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door hathi »

Hier in mijn omgeving,heb ik tot nu toe al 3 z.g. Verhuurders met enkele Campers ,zien beginnen,maar na verloop v tijd,ook weer alles verkocht,dus zal het wel meer nadelen hebben,dan voordelen,zeker om iets te kunnen verdienen,anders waren ze er nu nog wel
Hans
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Lambiek »

willemzon schreef:Ik zou zeggen breng hem naar de dichts bijzijnde reparateur, stuur mij de rekening, dan betaal ik hem.
En eventueel naar hoe lang de reparatie duurt, breng ik in mindering op de huurprijs.
Gr willem
Midden in de zomer, reparateur ? Heeft veel te druk

En geen zin in een vreemde klant......uit Nederland.

Denk dat de huurder zegt, tis jou probleem vriend, kom het maar oplossen . Of regel een monteur
( midden in vakantie periode....)

Of breng effe andere camper
.....

Specifieke defecten in een camper , zijn niet zo makkelijk op te lossen. Forum staat er vol mee

Bijvoorbeeld, motor gedeelte, kun je gewoon naar een gewone garage, en is ook al klote



.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Will »

Maar wil hem met name voor de verhuur gaan aanschaffen. Mooie is dat de mensen die hem willen huren.er een nachtje in kunnen proefdraaien bij ons.
Dit bestaat al in Brabant een camperplaats waar je een nachtje kan proefdraaien in een camper volgens mij maar ik weet het niet zeker waar wij nu staan camping Wetland in Asten. Anders moet je even Googlen op camperplaats met camper verhuur het is ook in Brabant dat weet ik zeker.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door iSonic »

@Lambiek:
Dat is gewoon een slecht scenario bedenken en dan zeggen dat je het niet moet doen. Je kan uitzoeken wat je in zo'n scenario kan doen en wat geaccepteerd is. Contact opnemen met andere verhuurders.

Er worden toch echt honderden zo niet duizenden campers zonder (of met) problemen verhuurd dus het kan echt wel.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door doov »

Wat doet Lambiek als zijn eigen koelkast kapot gaat onderweg?
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door jaap van duijn »

Even terug gezocht en wij hebben bij elkaar sinds 1987 jawel 19 maal een camper gehuurd.
En 1 maal in Canada is onder dashbord een brandje geweest, moesten camper achter laten en gingen met huur auto en hotels onze reis afmaken.
En alles vergoed ook het eten en drinken.

Dus dat valt allemaal wel mee.
Ik vraag mij af hoeveel er nu echt kapot gaat bij campers tot 3-4 jaar, langer gaan ze zeker niet in verhuur (bij bedrijven) heb ik gehoord maar kan je ook zien aan nummer borden toch.

Als ik mag zeggen ik ben daar zeer positief in, want bedenk ook er staan in die huur contracten ook veel regeltjes (ook kleine), die je beter lezen zal.

grtn Jaap
Plaats reactie