Camper kopen en verhuren

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door jaap van duijn »

Even terug gezocht en wij hebben bij elkaar sinds 1987 jawel 19 maal een camper gehuurd.
En 1 maal in Canada is onder dashbord een brandje geweest, moesten camper achter laten en gingen met huur auto en hotels onze reis afmaken.
En alles vergoed ook het eten en drinken.

Dus dat valt allemaal wel mee.
Ik vraag mij af hoeveel er nu echt kapot gaat bij campers tot 3-4 jaar, langer gaan ze zeker niet in verhuur (bij bedrijven) heb ik gehoord maar kan je ook zien aan nummer borden toch.

Als ik mag zeggen ik ben daar zeer positief in, want bedenk ook er staan in die huur contracten ook veel regeltjes (ook kleine), die je beter lezen zal.

grtn Jaap
thijs85
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 15:36

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door thijs85 »

Of er wordt gewoon antwoord gegeven op de vraag die er gesteld wordt.
Er werd niet gevraagd over welke zeldzame doemscenario's er zich voor kunnen doen en alle nadelen van het verhuren van een camper.
Ook verhalen van een bekende van een bekende van een bekende....en vervolgens zelf geen ervaring er mee te hebben .Daar heeft niemand wat aan in dit geval..of iemand in de buurt is gestopt met verhuren dus zal wel niks zijn...zonder ook maar te weten wat de echte reden is slaat natuurlijk nergens op.
TS vraagt om advies voor een camper voor zijn "onderneming," en geen advies over de "onderneming" zelf.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door DucatoDolf »

Geen kenner hier, maar om te verhuren lijkt me iets wat je het hele jaar door kan verhuren het meest lucratief. Kom je toch sneller bij pensionado's uit. Zijn vaak met z'n 2en. Of stellen zonder schoolgaande kinderen. Zijn er vaak max 4, totaal gezin.

Verder, mijn ouders hebben ook paar keer gehuurd en zijn wild enthousiast over langsbedden. Nu dus ook een gekocht. Is schijnbaar best een hype onder ouderen die niet over elkaar heen willen kruipen, maar een queensbed teveel ruimte in vinden nemen.

Verder zou ik m'n licht op steken bij collega's. Ff checken wat de meest populaire huurbakken bij hen zijn.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Lambiek »

doov schreef:Wat doet Lambiek als zijn eigen koelkast kapot gaat onderweg?
Zelf maken. Want ik kan iets ...
eigen camper.

En gebruik tijdelijk alleen
mijn 2e koelkast, (grote compressor koelbox)

En indien noodzakelijk kan ik zelf gewoon een nieuwe kopen en plaatsen, als ik terug in Nederland ben.


Als ik zou moeten huren. Dan bij professionele organisatie

Met backup en ervaring en diverse campers in verhuur heeft.


Koelkast is nog maar een klein probleempje...bij echt groot probleem
Rest boekingen afzeggen.....?

Andere kant, moet natuurlijk ergens beginnen als je iets op wilt bouwen. €€€

Gr




.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door iSonic »

Ja zo werkt dat. Denk niet dat een professioneel verhuur bedrijf 'reserve' campers heeft. Veel te duur en zeker in het hoog seizoen is alles vaak verhuurd. Als er daar een motor in de soep loopt moet je ook maar afwachten hoe het afloopt. Maar hoe vaak gebeurt dat nu?
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Atoz »

Al die doemsenario's gelden toch ook voor de trotse bezitters van een eigen, door zichzelf gebruikte camper.
Want ook dat kan gebeuren, wil je vertrekken en plots doet er iets het niet, of ben je onderweg en valt er iets uit....

En neen ook op dit ogenblik is er niemand aan onze camper aan het werken, ondanks dat we morgenvroeg wilden vertrekken.
Het zal een paar dagen later zijn.

Dus een camper zelf bezitten? Da's voor gekken :bang:
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Lambiek »

Klopt

Maar dan is het je hobby probleem

Zou de problemen niet willen hebben als verhuurder, van 1 camper
.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Atoz »

Je kunt natuurlijk altijd blijven herhalen wat al geschreven werd.
Let it be!
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Lambiek »

Gewoon niet lezen
.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door iSonic »

Lambiek schreef:
zo 05 sep 2021, 21:54
Klopt

Maar dan is het je hobby probleem

Zou de problemen niet willen hebben als verhuurder, van 1 camper
En aan deze informatie, en je andere posts in dit topic, heeft TS dus precies niks.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Dafluc »

Heren. Lambiek je punt is duidelijk. Jij zou het niet doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Lambiek »

Klopt,
Maar ik reageerde alleen weer als de vraag naar mij op een ? Eindigde

Sorry,

.
MattR83
Berichten: 16
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 15:07

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door MattR83 »

Ben wel benieuwd naar Lambiek.. maar enige wat ik nu veel wijzer ben is dat de hymer van 2007 een slecht jaar was. En dat iemand zegt dat 6 persoons te veel is omdat pensionada veel gebruik maken van de camper. Wat ik zelf ook wel veel zie is. Gezinnen met kinderen en stellen die het willen proberen. Aangezien ik beide wil aanspreken en vanuit ga met 2 kinderen gemiddeld is.lijkt me een 6 persoons meest ideaal. Zodat je niet continu moet ombouwen. Zelf heb ik 2 kinderen en zou niet elke dag zin hebben om elke keer te moeten ompakken.
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door lassche »

Ik denk dat de meeste "pensionada" zelf een camper kopen. Ze hebben meestal de financiële middelen, de tijd en gaan vaak met de camper op pad. Voor de verhuur zou ik mij meer richten op de incidentele camperaar. Dan denk ik meer aan de jonge gezinnen. Onze dochter en schoonzoon hebben het geluk dat ze onze camper kunnen gebruiken. Maar als dat niet het geval.zou zijn, dan zouden ze af en toe huren. Voor een (jong) gezin lijkt mij een alkoof camper met bijv. stapelbedden of vast bed achterin het meest geschikt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Plaats reactie