Camper kopen en verhuren

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Camper kopen en verhuren



Bericht door Zadowolony »

Misschien nog een argument voor het type camper: wij verhuren onze huizen bewust alleen aan stellen zonder kinderen. Die stellen maken minder intensief gebruik van de spullen en alles blijft daardoor netter. Lees: minder werk, minder kosten, meer opbrengst . En de vraag naar woonruimte is groot, dus kan je eisen stellen.
Ken de vraag naar soort campers niet.
buddo
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 24 apr 2011, 12:34
Locatie: Eelde

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door buddo »

MattR83 schreef:
ma 06 sep 2021, 20:40
Aangezien ik beide wil aanspreken en vanuit ga met 2 kinderen gemiddeld is.lijkt me een 6 persoons meest ideaal. Zodat je niet continu moet ombouwen. Zelf heb ik 2 kinderen en zou niet elke dag zin hebben om elke keer te moeten ompakken.
Een zespersoons camper binnen de 3.500 kilo om met B rijbewijs te rijden?
Op papier worden die veel verhuurd. Echter, de verhuurder zegt er dan niet bij dat je niets meer mee kunt/mag nemen (bij gebruik door 6 personen) om te voorkomen dat je overladen bent. De huurder is daarvoor verantwoordelijk en krijgt de boete... maar dat zegt de verhuurder er niet bij.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Dafluc »

De huurder heeft een B rijbewijs en zou moeten weten dat dat tot 3500 kilo geldig is. Niet alles is de verantwoording van een ander.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door FrankdB »

Als een verhuurder een camper verhuurt voor 6 personen die niet of niet redelijkerwijs als zodanig gebruikt kan worden door de huurder, dan vermoed ik dat een beroep op onrechtmatige daad zeker een kans maakt. Zeker als de verhuurder voorafgaand geen duidelijke informatie hieromtrent heeft gegeven.

Ongeacht de juridische aspecten blijft het feit dat de keuze voor een camper die niet redelijkerwijs onder de 3500 kg gereden kan worden, een beperking van de potentiele huurdersmarkt inhoudt. Dat maakt een dergelijke camper wellicht minder ideaal voor een verhuur. Zeker als het je enige is.

Voor campers voor 6 personen waar het gewicht geen enkel probleem is, speelt dit natuurlijk helemaal niet. Het beperkt je wel weer in de keuze van campers.

Frank
Laatst gewijzigd door FrankdB op wo 08 sep 2021, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door rhomodel »

Ik zou wel verhuren, maar geen 6 persoons camper, 3 of max 4 persoons..
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door Will »

[quote=MattR83 post_id=2089750 Wat ik zelf ook wel veel zie is. Gezinnen met kinderen en stellen die het willen proberen. Aangezien ik beide wil aanspreken en vanuit ga met 2 kinderen gemiddeld is.lijkt me een 6 persoons meest ideaal.
[/quote]

Dan is dit je doelgroep en die vind je niet op het Camperforum deze mensen verhuren over het algemeen hun spaarpotje niet. Je zal eens contact op moeten nemen met Goboony die hebben ervaring met verhuur. Slechte campers zijn er niet meer want alles is plastic en komt uit dezelfde keuken.

Mvrg.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door FrankdB »

MattR83 schreef:
ma 06 sep 2021, 20:40
Gezinnen met kinderen en stellen die het willen proberen. Aangezien ik beide wil aanspreken en vanuit ga met 2 kinderen gemiddeld is.lijkt me een 6 persoons meest ideaal.
Als een gezin met 2 kinderen het gemiddelde is, zou ik daarvoor gaan en niet voor de grotere gezinsgrootte. Voor de laatste kun je eventueel het aanbod doen om een tweepersoonstentje mee te geven.

Het lijkt mij aantrekkelijker voor stellen zonder kinderen om met een 4 persoonscamper op stap te gaan dan met een 6 persoons. Persoonlijk huurden wij twee persoonscampers. Waarom zou je een camper huren met 4 extra slaapplekken die je niet nodig hebt?

Frank
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door iSonic »

Een camper met een stapelbed is vaak 6 persoons. De eethoek/tafel kan dan vaak tot bed omgetoverd worden. Tenzij de stoelen in de cabine omgedraaid kunnen worden.
MattR83
Berichten: 16
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 15:07

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door MattR83 »

Iemand ervaring met een xgo 27 of vergelijkbare serie?
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Camper kopen en verhuren



Bericht door DucatoDolf »

Mijn inbreng van die pensionado's en 6 persoons gezinnen had betrekking op het feit dat een gezin met 4 kids vrijwel nooit een gezin is met 4 kids die NIET naar school gaan. MAW, je verhuurt aan die doelgroep alleen in het hoogseizoen. Als je daar een businessmodel van weet te bakken, prima. Alles kan :-B

De tip was meer bedoeld om dus ook die andere weken in het jaar de camper te verhuren. En zoals anderen ook aangeven zullen dat vrijwel altijd mensen zijn die geen 6 persoons nodig hebben en die dus eerder links laten liggen om tal van redenen wel of niet redelijk in onzer ogen. Een 4 persoons is daarom juist misschien een gulden middenweg. Maar uiteraard kun je je op een niche richten en juist voor een 2 of juist 6 persoons gaan. Maar pas je businessmodel daar dan wel goed op aan, want zo'n camper verhuur je wellicht minder vaak.

Succes, :cheers:
Plaats reactie