Zand in de vuilwatertank?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
fhvdlinde
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 11:11

Zand in de vuilwatertank?



Bericht door fhvdlinde »

Ik kan me voorstellen hoe voorzichtig je ook bent dat er toch per ongeluk zand en bijvoorbeeld koffiedrab in je vuilwatertank komt. Dat krijg je toch niet weg met de gewone reiniging tips (steradent etc). Hoe verwijderen jullie dit "vastere" vuil uit de vuilwatertank. PS wij wachten met smart op onze Pössl Roadcamp R die 2022 geleverd gaat worden. Deze vraag valt onder de voorbereiding😉
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door tomdejong »

Als je rijdt met een tank en (vui) water er in dan klotst het lekker en gaat het er vanzelf allemaal uit. Soms een schoonmaakmiddel er in met vetoplosmiddel om de vetresten te verwijderen, die zijn veel hardnekkiger.

Thetford heeft een tankcleaner in het assortiment.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door FrankJC »

Het zal wel lekker klotsen maar de tank zit dicht, dat zand ga je niet kwijtraken. De service dop verwijderen en handmatig het zand e.d. verwijderen, je moet dan wel onder de auto.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51304
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door Kroppie »

het is toch een VUILwater tank, dus wat is het probleem?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door metatoon »

Misschien houdt het je tank wel vrij van aankoeking van vuil.
Een schurend effect als het waren.

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
fhvdlinde
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 11:11

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door fhvdlinde »

Kroppie schreef:
za 04 sep 2021, 12:45
het is toch een VUILwater tank, dus wat is het probleem?

jos
Verstopte afvoer? Ik weet het ook niet, ik vraag het maar. Wist niet dat je boos zou worden😉
Gebruikersavatar
fhvdlinde
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 11:11

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door fhvdlinde »

:-B
metatoon schreef:
za 04 sep 2021, 12:50
Misschien houdt het je tank wel vrij van aankoeking van vuil.
Een schurend effect als het waren.

Gr. Toon.
:-B
Gebruikersavatar
fhvdlinde
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 11:11

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door fhvdlinde »

FrankJC schreef:
za 04 sep 2021, 12:33
Het zal wel lekker klotsen maar de tank zit dicht, dat zand ga je niet kwijtraken. De service dop verwijderen en handmatig het zand e.d. verwijderen, je moet dan wel onder de auto.
Geen probleem, thnxs!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51304
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door Kroppie »

fhvdlinde schreef:
za 04 sep 2021, 13:13
Kroppie schreef:
za 04 sep 2021, 12:45
het is toch een VUILwater tank, dus wat is het probleem?

jos
Verstopte afvoer? Ik weet het ook niet, ik vraag het maar. Wist niet dat je boos zou worden😉
ik was niet boos, enkel verbaasd, dat vuil/zand in een vuilwatertank een probleem was.!

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op za 04 sep 2021, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door iSonic »

Ik zet hem soms ff open en dan laat ik alle kranen even open staan. Ff door spoelen. Daarnaast laat ik hem na het legen en als hij in de stalling staat altijd open staan. Tijdens het rijden komen dan de laatste restjes er ook uit.

Ben wel benieuwd als ik het service leuk openmaakt of er veel drab in zit!
roma
Berichten: 4575
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door roma »

Via de wateruitlaat (dus de afvoeropening) een slang naar binnen steken en even voluit water in die tank spuiten.
isoplus
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door isoplus »

Ik zou mij er niet druk over maken, er komen wel andere problemen op je af met een nieuwe camper :-B :wink:
Binnen de garantieperiode ff goed gebruiken en dan ook alles, ook als de oplevering in de winter is.
De meeste campers maken hun garantieperiode stilstaande op of hooguit met een paar weken gebruik, lees vooral de garantievoorwaarden, camperfabrikanten en dealers houden niet erg van garantie en coulance enkele goede uitzonderingen daar gelaten.
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door tomdejong »

FrankJC schreef:
za 04 sep 2021, 12:33
Het zal wel lekker klotsen maar de tank zit dicht, dat zand ga je niet kwijtraken. De service dop verwijderen en handmatig het zand e.d. verwijderen, je moet dan wel onder de auto.
Bij mij wel hoor, alle pruttel komt eruit als ik de vuilwatertank leeg laat lopen na een ritje. Zeker als ik hem ook nog wat schuiner zet..
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
fhvdlinde
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 11:11

Re: Zand in vuilwatertank



Bericht door fhvdlinde »

isoplus schreef:
za 04 sep 2021, 14:12
Binnen de garantieperiode ff goed gebruiken en dan ook alles, ook als de oplevering in de winter is.
De meeste campers maken hun garantieperiode stilstaande op of hooguit met een paar weken gebruik, lees vooral de garantievoorwaarden, camperfabrikanten en dealers houden niet erg van garantie en coulance enkele goede uitzonderingen daar gelaten.
Bedankt voor het advies, gaan we doen!
Plaats reactie