Overwinteren leuk?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Overwinteren



Bericht door javanes »

Dan ga je waarschijnlijk de komende jaren niet overwinteren :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Overwinteren



Bericht door Maranopreis »

Gewoon doen en genieten. Gaat het niet dan keer je (tijdelijk) huiswaarts. Vwb het Covidvirus , wij zijn ingeënt en blijven voorzichtig, maar we gaan na 3 weken thuiszitten, toch weer op pad as zondag naar Spanje/Portugal. Eind oktober moeten we thuis zijn en daarna zien we wel weer. Zijn van eind juni tot begin augustus ook op pad geweest en het was in Spanje, Frankrijk relatief rustig.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Overwinteren



Bericht door isoplus »

Als je moet wachten tot Covid geen probleem meer vormt moet je waarschijnlijk lang wachten.
Ingeënt en normaal gezond dan ben je in je camper waarschijnlijk veiliger dan in een stampvolle trein of bus hier, bovendien ben je in Portugal meestal buiten omdat het mooi weer is.
Maar daar is je eerste probleem al, als manlief niet mee wil dan moet je niet gaan.
Zodra er dan iets tegenzit heb je een twistpunt en dat in zo'n klein busje :thumbdown:
De eerste keer dat ik bedacht had een camper te kopen en in de winter naar Portugal te gaan wilde mijn directrice niet mee.
Toen ik met een camper thuis kwam en reisvoorbereidingen maakte werd het even heel spannend, grappig is dat zij nu aankondigde dat wij wel voldoende veilig zijn om naar Portugal af te reizen over 2 maanden. Dus het is een soort verslavend :thumbup:
Maar ik wil niet stoken in een gelukkig huwelijk hoor. :wink:
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Overwinteren



Bericht door appellover »

Je moet toch nog ff wachten de DANA is langs geweest ,alles staat blank en mensen moesten gered worden uit hun auto.
230 mm water in 24 uur.
Met corona gaat het de goede kant op ,9 oktober zijn alle beperkingen opgeheven en is het leven weer normaal in de regio Valencia.
Althans dat is de planning,eerst zien en dan geloven ,wordt een feestdag.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Overwinteren



Bericht door travelscout »

Eindelijk een verslaving waar je eens niet vanaf hoeft.
Vrees dat het nog even duurt voordat wij er helemaal aan toe kunnen gaan geven...
Paul.
Beroepsreiziger

Re: Overwinteren



Bericht door Beroepsreiziger »

Zadowolony schreef:
wo 01 sep 2021, 9:44
Ook lijkt het mij moeilijk zo lang uit je sociale omgeving weg te gaan. Ook de sportschool enzo. Vermaak je je wel in den vreemde?
Hoe vermaken jullie je in de winter elders en hebben jullie tips?
Mij lijk het beter als je gewoon thuis blijft.
Lekker vertrouwt.
De sportschool vind je blijkbaar ook wel een belangrijk dingetje.
En je vraag andere hoe die zich vermaken. Kan ik daaruit opmaken dat je je zelf niet kan vermaken?

Naar mijn idee. Als je van het huisje boompje beestje ben, moet je niet een avonturier gaan willen worden, omdat andere mensen dat wel doen/zijn.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Overwinteren



Bericht door hurktoilet »

Lambiek schreef:
wo 01 sep 2021, 12:28
Je bent toch zo terug als het moet ?

Vliegtuig

Camper is maar een ding, en kun desnoods terug laten brengen
Klopt, maar bij ons deed de reisverzekering moeilijk. Was gelukkig 'maar' 550 km enkele reis, familie heeft het opgelost.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door Zadowolony »

Beroepsreiziger schreef:
Zadowolony schreef:
wo 01 sep 2021, 9:44
Ook lijkt het mij moeilijk zo lang uit je sociale omgeving weg te gaan. Ook de sportschool enzo. Vermaak je je wel in den vreemde?
Hoe vermaken jullie je in de winter elders en hebben jullie tips?
Mij lijk het beter als je gewoon thuis blijft.
Lekker vertrouwt.
De sportschool vind je blijkbaar ook wel een belangrijk dingetje.
En je vraag andere hoe die zich vermaken. Kan ik daaruit opmaken dat je je zelf niet kan vermaken?

Naar mijn idee. Als je van het huisje boompje beestje ben, moet je niet een avonturier gaan willen worden, omdat andere mensen dat wel doen/zijn.
Daar ben ik dus nog niet uit. Vroeger hebben we veel gereisd, toen we met zijn tweeën waren. Ook heel ver. Heb ook jaren in buitenland gewoond.
Door onze VG dochter waren we verplicht in Nederland te blijven, anders was ze van de leg. Later 8 jaar de zorg voor mijn moeder. Nu de COVID. Daarnaast groot huis/tuin in buitengebied, moet ook niet te lang alleen laten. (Gaan pas verhuizen als we zeker weten dat we reizen leuker vinden dan het woongenot de rest van het jaar).
Dat maakt mij inderdaad aan het twijfelen. Ik zoek goede argumenten om manlief, en een beetje mijzelf, toch te overtuigen om de wijde wereld weer in te trekken.
Sporten is inderdaad belangrijk omdat ik anders overal pijn krijg, dus ik moet kunnen bewegen. Heb begrepen dat je in SPANJE en Portugal gewoon daar naar de sportschool kan.
Dus ja, je hoort iemand gigantisch twijfelen.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door willemzon »

Het geluk hangt niet af van een mooi huis. Mooie momenten sparen dat telt.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3248
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door Going »

Sporten tijdens overwinteren doe ik steeds, alhoewel met wat mindere mate. Bij pijn probleem ging ik naar een dokters kantoor met fisiotherapy. Goede massage voor €20,00 welke direct door Achmea werden vergoed. Zonder in de eigen bijdrage te hoeven tappen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door Camperic »

De twijfel kun je volgens mij alleen wegnemen door het een keer zelf te proberen. Met camper ben je flexibel toch? Als het je niet bevalt dan reis je rustig en comfortabel weer naar huis. Huis verkopen zou ik zeker nog niet doen, maar een keer proberen kan ook prima zonder dat neem ik aan :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door iSonic »

En de meeste mensen hebben het hier over 5 - 6 maanden. Mijn ouders gingen zo rond begin maart voor ongeveer 12 weken. Je kan rondtrekken maar er zijn er zat die een aantal weken of de volle tijd op een camping staan. Sporten weet ik niet hoe het werkt maar als je een abonnement moet nemen sta je denk ik wel lang op dezelfde plek?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door appellover »

In het grote zwembad van Silves is een sportschool op de eerste verdieping met zicht op het zwembad.
Wij gingen 2 x per week een ochtend ,dacht voor 21 € per maand.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Overwinteren leuk?



Bericht door isoplus »

Wij wonen in het buitengebied en hebben o,5 ha grond met fruitbomen en een moestuin. Daarom gaan wij in de winter naar Portugal en 1 maart zijn er terug als de bolletjes gaan bloeien.
Wij hebben een oppas voor de dieren en dat gaat helemaal goed.
In de zomer gaan we met het bootje naar Friesland.
Nou ja ons huis is niet altijd glanzend schoon maar dat hoeft in het buitengebied ook niet.
Ga eens mee met een voorjaarsreis van Acsi of ANWB dan gaat alles haast vanzelf en weet je of het iets voor je is.
Overwinteren is niet goedkoop omdat bij ons thuis alles gewoon door gaat.
Door op zo'n reis in te schrijven krijg je ook een idee van de kosten.
En,,, van uitstel komt afstel.
Plaats reactie