Fietsenrek voor het kenteken

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door jaap van duijn »

Oha,

Die lift is dus ook elektrisch te leveren - niet goed gekeken dus zelf.
En om de juiste prijs van de Bikelift te geven de onze werd voor 1400.= Euro gemonteerd klaar afgeleverd.
Scheelt toch 400.= euro's.
als je alles ook weer niet 10x controleert en navraagd, maar goed we hebben eten en drinken dus :)

Jaap
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door seth_space »

Als je een lift nodig hebt ivm tilproblemen dan snap ik dat. In andere gevallen is een witte kentekenplaat van pakweg een tientje wel veel goedkoper :bow:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
tonic
Berichten: 2438
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door tonic »

En veel campers rijden rond met een witte kenteken plaat terwijl het een gele moet zijn.

Is de fietsendrager zonder gereedschap te verwijderen dan wordt het gezien als lading. En dan volstaat een witte plaat. Ook mag dan de verlichting op deze drager verder naar binnen zitten.

Als hij niet zonder gereedschap te verwijderen is. Wordt het gezien als voertuig verlenging en moet de gele plaat van de camper op de drager. Ook moet de verlichting aangepast worden. Zodat de verlichting niet verder dan 50cm naar binnen zit. Gerekend vanaf het breedste punt van de camper.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door seth_space »

Vooruit dan een gele in die gevallen.
Ipv 10 euro ben je dan 30 euro kwijt.
(hoewel je dan de kenteken verlichting niet moet vergeten)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door jheeck »

Scheelt dan toch juist geld? Je kan de gele plaat van je camper halen en op de drager schroeven, hoef je geen losse plaat voor te kopen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door seth_space »

Klopt, dan is de oplossing ipv 1600 euro geheel gratis :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door marjasjaak »

Waar ik soms mijn bedenkingen over heb, is de montage van een rek op de achterwand van de camper. Je ziet ze weleens gebruik maken van het regengootje. Als je weet dat zo'n gootje met een paar 4 mm parkers en kit vast zit.
De meeste rekjes mogen max 50 kg dragen. Een gemiddelde electrische fiets weegt al bijna 30 kg..
Sjaak.
Zou dan eerder kiezen voor een chassis montage of trekhaak met fietsdrager.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door jaap van duijn »

Ja Halloooo,

De vraag ging over kenteken zichtbaar met verlichting en zo.
Dan kwam Jan Sloos met op tillen van de fietsen om de boel zichtbaar te houdne.
En dan ik met de fietsen lift.

Wat je nu aangeeft met de gele plaat is wel juist bij "niet demontabele drager" dan de plaat van de auto.
Kan je eigenlijk een extra gele plaat kopen - dacht het niet - dus dat word los schroeven en overzetten.

Demontabel dan de witte en die kost bij ons in de buurt 12,50 Euro en heb je nog een fietsen drager van de auto en heb je een trekhaak ja dan is dat een oplossing hoef je niet veel te kopen.

En Set_space, soms wil je een lift voor "gemak" ?

grtn Jaap
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door seth_space »

Jaap.goed gelezen van je. Altijd goed om de zaak weer eens te herhalen.
:thumbup:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door jaap van duijn »

@MarjaSjaak,

Hebben jullie al gelezen, gehoord en of meegemaakt dat van een camper het fietsen rek met of zonder fietsen er afgevallen is.
Ik persoonlijk niet maar heb vele jaren op zee rond gevaren/gewerkt en dan mis je wel eens iets.
De montage was op caravan zo (hebben we in begin gebruikt later nooit weer), maar ook op de camper op achter wand.
Binnen in zijn flinke versteviging platen gebruikt voor montage.

Ik heb totaal geen angst, wel over die tassen en mandjes en kratten en kinderstoeltjes, maar dat is ander topic

Grtn Jaap
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door The Scorpios »

Wij hebben het wel meegemaakt dat het fietsenrek ongewild omklapte omdat deze los kwam van achterkant.
Ging mis bij een verkeersdrempel.


Bleek bevestigingsfout maar omdat het 3 jaar na aanschaf camper was, was niemand aansprakelijk. De schade was een gat zo groot als een kleine kinderhand.

Ter info
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door AadenAnke »

tonic schreef:
di 24 aug 2021, 13:34
En veel campers rijden rond met een witte kenteken plaat terwijl het een gele moet zijn.

Is de fietsendrager zonder gereedschap te verwijderen dan wordt het gezien als lading. En dan volstaat een witte plaat. Ook mag dan de verlichting op deze drager verder naar binnen zitten.

Als hij niet zonder gereedschap te verwijderen is. Wordt het gezien als voertuig verlenging en moet de gele plaat van de camper op de drager. Ook moet de verlichting aangepast worden. Zodat de verlichting niet verder dan 50cm naar binnen zit. Gerekend vanaf het breedste punt van de camper.
Bij mijn camper is dat dus zo. De drager zit met bouten en moeren vast met een witte plaat. Een paar maanden terug zijn eerste apk ik nog tegen de garage die haal ik er nog ff af, nee jo laat maar zitten is geen probleem. Dus laat ik zitten werd natuurlijk goed gekeurd maar een steekproef rdw keurmeester is prima hoor dat ding kan er af dus geen probleem. Zet ik de gele plaat op de drager krijg je gegarandeerd een diender die het niet snapt en je dan aanhoud. Waarom moeilijker maken dan nodig is?

Gr Aad
tonic
Berichten: 2438
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door tonic »

Ik leg alleen uit hoe de regels officieel zijn. Ik rijd ook wel eens te hard en krijg dan niet altijd een bekeuring.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Fietsenrek voor het kenteken



Bericht door PaulBng »

Ik heb de stelling van tonic van de RDW bevestigd gekregen.
Indien een diender het niet begrijpt, is dat niet mijn probleem.
Die email van de RDW vind ik zo weer terug....


Paul
Plaats reactie