We hebben een eerste keuze gemaakt...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Rik_4x4
Berichten: 29
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 22:26

We hebben een eerste keuze gemaakt...



Bericht door Rik_4x4 »

Beste mensen,

Nu de finale beslissing voor onze camper dichterbij komt, heb ik nog twee opties in overweging als ik eerlijk ben...

Optie 1. 4x4 pick-up met (al dan niet vaste) opbouw waarschijnlijk van één van betere leveranciers (Bimobil, Burow, Dutch Campers). Volledig uitgerust, wintervast, Autark etc. Hilux of Ranger. Deze bedrijven ga ik ontmoeten in Düsseldorf volgende week.
Optie 2. 4x4 sprinter (eventueel Iveco), al dan niet via Iglhaut (eerst) laten opbouwen dan inbouw laten verzorgen door Custom Camp, of eventuele alternatieve bedrijven (ik heb tot nu toe contact met hen, fijn contact). Zelfde uitrusting, maar ik denk net iets meer comfort en de sfeer van de buscamper die op maat gemaakt wordt is natuurlijk onovertroffen...

Tot nu toe heb ik mijn gedachtes en opties goed kunnen uitdenken met jullie hulp :hug: , heb veel gelezen op dit forum. Wie denkt met me mee deze keer ? Ervaring met laten bouwen van de camper ? Ik heb de tijd en vaardigheid niet om dit zelf te doen.

Qua levertijd zijn beidde enigszins vergelijkbaar, 2023 / 2024 op zijn vroegst.... :crazy:

Groeten,
Rick
Laatst gewijzigd door Rik_4x4 op za 04 sep 2021, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door Dafluc »

Namen noemen op het forum mag. Een waarde-oordeel geven mag niet volgens onze forumregels. Het lijkt me onmogelijk je ervaring met een bedrijf te beschrijven zonder daarbij te vermelden of je wel of niet tevreden was. Daarom dus graag alleen reacties via pb.
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door seth_space »

Je hebt ook nog de vw crafter en Man tge als 4x4.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Hymerferry
Berichten: 712
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door Hymerferry »

Mijn alkoof casco is gebouwd door Camperbouw in Hoek van Holland, tegelijk met mijn opbouw werd er gewerkt aan een 4x4 Sprinter busombouw (interieur). Na het voltooien van mijn camper kwam er op mijn plek een Sprinter chassis uitvoering 4x4 die daar volledig is opgebouwd, dus zowel opbouw als interieur. Deze mensen hebben 40 jaar ervaring in camperbouw, alle interieur mallen voor de Sprinter ook aanwezig. Stuur maar PB mocht je gerichte vragen hebben.
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door rhomodel »

Wij kunnen toch niet zeggen wat het beste voor jou is Rick? 100 mensen, 100 meningen en de enige mening die telt is die van jou, tenzij je van plan bent een deelcamper te nemen. Kies waar je je goed bij voelt en levertijden zijn tegewoordig ook niet zaligmakend en bindend. Zou me niks verbazen als het zomaar een paar maanden uitloopt.
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Rik_4x4
Berichten: 29
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 22:26

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door Rik_4x4 »

Dank je wel allemaal, en excuus voor het (mogelijk) schenden van de forumregels. Ik ga contact zoeken met HvH, eens kijken wat zij voor ons zouden kunnen betekenen.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door beatrix18 »

Beste Rick (voorheen Rik),

Hier op het forum stel je op een, zo lijkt het, zeer onzekere wijze een aantal vragen.
Vaak krijg je daar zeer inhoudelijke en gepassioneerde antwoorden op. Soms dank je daarvoor maar vrijwel nooit ga je daar met ook maar enige interesse op in.
Je geeft aan geen enkele (camper/4x4)ervaring te hebben maar wil wel blijkbaar daarom een aantal zaken (vaak over bedrijven) hier opzuigen.
De moderator heeft, ik gok even, drie keer aan jou aangegeven dat hier geen bedrijven worden besproken.
In je vragen bespeur ik totaal geen lijn en herken ik geen camper- of 4x4 enthousiast.
Dat je ontwikkelingen doormaakt blijkt ook uit je naamswijziging, maar vertel ons wat meer over jouw richting die je op wilt.
Als je dat zelf (nog) niet weet of andere bedoelingen hebt, dan horen wij dat ook graag.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Rik_4x4
Berichten: 29
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 22:26

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door Rik_4x4 »

O nee... wat een pittige reactie, maar dank ervoor dan kan ik reageren.

Ik ben zeker wel dankbaar voor de reacties, ik volg ze met zeer veel plezier. Inhoudelijk kan ik (nog) weinig toevoegen want ben (nog) geen camper bezitter, laat staan -kenner. 4x4 wel, maar dan met personenauto's. Ik wil niet iedere keer reageren, want inhoudelijk heb ik zelden of nooit wat toe te voegen. Ik ga met alle tips aan de slag. De richting lijkt me overigens vrij helder uit mijn berichten : een Sprinter / Iveco 4x4 laten ombouwen tot expeditie/4x4 camper (daar zoek ik dus tips voor, die ik niet - op bedrijfsnaam - mag vragen) of een ' klant en klare' Bimobil / Burow / DutchCampers pickup op basis van een Hilux / Ranger kopen. Dat is de keuze die ik de komende 4 weken ga maken, en daarna een bestelling ga plaatsen (levering in 2023-2024 vermoed ik).

Ja, het klopt, ik ben (i.t.t. tot een aantal zeer overtuigde leden van dit forum) nog onzeker. Het is de eerste aankoop, die (ver) over de 1-2 ton zal gaan lopen dus ik wil graag een goed besluit nemen. Daarom ben ik nog wat ' zoekende ', een echte beginneling maar wellicht dat ik ooit het stadium bereik dat ik zeer overtuigd ben en precies weet wat goed en niet goed is, en hoe de regels van het forum zijn. Dat moeten we zien over een jaar of wat als ik de wereld heb over gereisd.

Ik heb denk ik niet goed opgelet dat ik geen bedrijven mag noemen. Ik wilde mijn bericht direct verwijderen omdat ik niemand tegen het hoofd wil stoten, maar dat gaat helaas niet. Mocht jij, of iemand anders, admin rechten hebben dan zou ik het waarderen als je dat per omgaande doet. Dan kan ik niet meer mensen tegen het hoofd stoten. Bij voorbaat dank.

Dit is de eerste keer dat ik een dergelijke reactie krijg op dit forum.

Veel wijsheid en plezier toegewenst, het is een informatief forum.

Ri(c)k.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door beatrix18 »

Dank voor je openhartige reactie.
Ik wens je vooral heel veel succes met het maken van een keuze binnen de komende vier weken.
Zeker als je "custom build" gaat, zal je nog aardig aan het werk moeten om de gewenste specificaties op een rijtje te krijgen.
Maar je hebt gezien dat hier veel mensen met ervaring en antwoorden aanwezig zijn.
Ik lees af en toe mee en de echte deskundigen zullen vast wel je vragen beantwoorden.
Veel voorpret!

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door Aloys »

Rik_4x4 schreef:
zo 22 aug 2021, 17:55
Ik heb denk ik niet goed opgelet dat ik geen bedrijven mag noemen.
Rick, je mag wél bedrijven noemen of om bedrijven vragen, maar als iemand een bedrijf wil aanprijzen of afraden dan moet dat via PB.
We hebben hier geprobeerd om dat zo goed mogelijk uit te leggen: viewtopic.php?f=1&t=8394039

We willen voorkomen dat iemand hier (onder pseudoniem) zijn eigen bedrijf gaat promoten. Ook willen we niet dat een forumlid door één slechte ervaring met een bedrijf, dat hij/zij dat bedrijf hier tot de grond gaat afbranden. Geen warme, dus ook geen koude douches. Daar komt het op neer.

Als jij een bedrijf zoekt en iemand geeft je een naam, dan mag je aannemen dat dit bedrijf bij betrokkene goed staat aangeschreven. Anders zou ie het hier niet schrijven maar je een PB sturen met zijn slechte ervaringen.

Nogmaals, lees dit nog eens door, ook het vervolg-stuk eronder: viewtopic.php?f=1&t=8394039
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door walda »

Beste Rick,

Waar wil je eigelijk naar toe? Wat moet je dus met een "expeditie camper", je kan van hier naar zuid africa over het asfalt tegenwoordig. Leg eens uit wat je gebruiks ideeën zijn.

Walter
Hajok
Berichten: 20
Lid geworden op: za 12 jun 2021, 20:07

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door Hajok »

Dag Rick, als redelijk vers forum lid en sinds twee jaar eigenaar van een pickup/afzetunit vraag ik me af wat je concrete plannen nu zijn? Uit de verschillende topics haal ik onder andere:
-je wilt een nieuwe 4x4 (expeditie-) camper
-je wilt een bus of een pickup
-je wilt enkele jaren op wereldreis
-je overweegt je nieuw aan te schaffen camper te verhuren
-je overweegt onduidelijke belastingtechnische constructies
-je hebt geen ervaring met campers
-je wilt maatwerk… maar hebt geen gebruikservaring
-je lijkt onzeker over je eigen visie op de besproken onderwerpen

Een aantal van de bovenstaande punten is lastig te combineren en geeft de indruk dat je twijfelt en wat zwalkende bent. Heb je voor jezelf als uitgangspunt wel eens een plan van aanpak uitgeschreven? Voor nu en de komende jaren? En misschien wel belangrijker, heb je al eens een kritisch Programma van Eisen opgesteld, zowel over de aan te schaffen camper als je doelen die je (met de camper) wilt bereiken? In neutrale bewoordingen, ‘kwantificeerbaar’ (smart: specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden…). We kijken hier op dit forum gelukkig niet bij elkaar in de portemonnee, maar voor je je committeert om 1-2 ton uit te geven aan een camper zou ik goed nadenken om teleurstellingen en frustraties na de aanschaf in de komende weken te voorkomen.

Mijn reactie in dit draadje is niet bedoeld om neerbuigend te doen, maar… vanuit mijn vorig beroep heb ik te vaak (professionele) ambities stuk zien lopen omdat werkelijkheid en verwachtingen niet bij elkaar te brengen waren. Dromen brengt beide niet bij elkaar. Spreek je verwachtingen uit, schrijf ze op, wees oprecht en eerlijk naar jezelf. Ik spreek hier voor mezelf maar je doet ons -als mede forumleden- waarschijnlijk een groot plezier als je niet alleen de vragen stelt maar ook je eigen inzichten en beweegredenen met ons deelt. Dat geeft ook meer betrokkenheid.

Sterkte met het maken van heel veel keuzes de komende tijd. En zo’n beurs… nog meer keuzestress! :wink:
Groet, Hajo
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door beatrix18 »

Hajo, dank voor het beter/netter/uitgebreider verwoorden. :thumbup:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Rik_4x4
Berichten: 29
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 22:26

Re: Ervaring met Custom Camp of vergelijkbare bedrijven?



Bericht door Rik_4x4 »

Hajok schreef:
ma 23 aug 2021, 0:18
Dag Rick, als redelijk vers forum lid en sinds twee jaar eigenaar van een pickup/afzetunit vraag ik me af wat je concrete plannen nu zijn? Uit de verschillende topics haal ik onder andere:
-je wilt een nieuwe 4x4 (expeditie-) camper
-je wilt een bus of een pickup
-je wilt enkele jaren op wereldreis
-je overweegt je nieuw aan te schaffen camper te verhuren
-je overweegt onduidelijke belastingtechnische constructies
-je hebt geen ervaring met campers
-je wilt maatwerk… maar hebt geen gebruikservaring
-je lijkt onzeker over je eigen visie op de besproken onderwerpen

Een aantal van de bovenstaande punten is lastig te combineren en geeft de indruk dat je twijfelt en wat zwalkende bent. Heb je voor jezelf als uitgangspunt wel eens een plan van aanpak uitgeschreven? Voor nu en de komende jaren? En misschien wel belangrijker, heb je al eens een kritisch Programma van Eisen opgesteld, zowel over de aan te schaffen camper als je doelen die je (met de camper) wilt bereiken? In neutrale bewoordingen, ‘kwantificeerbaar’ (smart: specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden…). We kijken hier op dit forum gelukkig niet bij elkaar in de portemonnee, maar voor je je committeert om 1-2 ton uit te geven aan een camper zou ik goed nadenken om teleurstellingen en frustraties na de aanschaf in de komende weken te voorkomen.

Mijn reactie in dit draadje is niet bedoeld om neerbuigend te doen, maar… vanuit mijn vorig beroep heb ik te vaak (professionele) ambities stuk zien lopen omdat werkelijkheid en verwachtingen niet bij elkaar te brengen waren. Dromen brengt beide niet bij elkaar. Spreek je verwachtingen uit, schrijf ze op, wees oprecht en eerlijk naar jezelf. Ik spreek hier voor mezelf maar je doet ons -als mede forumleden- waarschijnlijk een groot plezier als je niet alleen de vragen stelt maar ook je eigen inzichten en beweegredenen met ons deelt. Dat geeft ook meer betrokkenheid.

Sterkte met het maken van heel veel keuzes de komende tijd. En zo’n beurs… nog meer keuzestress! :wink:
Dank je wel Hajok en anderen,

Dit zijn constructieve suggesties, hier kan ik wat mee als 'onzekere of zoekende beginneling' (' zwalkend zou ik het niet wille noemen). Ik ga met dit ' programma van eisen ' aan de slag. Inmiddels denk ik dat ik zover wel ben, en op basis hiervan een standaard camper (bimobil, burow, dutchcampers etc.) kan aanschaffen of een bespoke camper kan laten bouwen voor onszelf.

Rik
Plaats reactie