De handigste accessoires: uitrusting van je camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
pietervdvelden
Berichten: 3
Lid geworden op: do 19 aug 2021, 18:14

De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door pietervdvelden »

Een vraag voor iedereen met ruime camperervaring:

Wat is jou het meest gewaardeerde onderdeel van je camper die je nooit zou willen missen? Van welke optie of accesoires heb je absoluut geen spijt en zou je het iedereen willen adviseren?
...wij willen graag een camper gaan kopen en met jullie antwoorden kunnen we wellicht wat meer op weg geholpen worden en kunnen we de beste keuzes maken. Wij horen heel graag jullie beste tips!

Thx alvast!!
Pieter & Petra ( ..met een camperdroom )
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: de handigste accesoires, uitrusting van je Camper



Bericht door Marco Polo »

Elektrische vliegenmepper :D

Scheelt een hoop bloedspatten op de binnenbekleding ;-)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: de handigste accesoires, uitrusting van je Camper



Bericht door appellover »

Zijn wel aantal dingen die ik niet wil missen, bv navigatie (mijn vrouw is niet zo bedreven in kaartlezen).
De boiler, zonnepanelen, veel usb stopkontakten, de ipads, lpg gasfles, een fiets, een grote gieter ,goede klapstoelen (dukdalf hebben we al 17 jaar).
Vliegengordijn voor de deur.
Denk dat er hoop dingen vanzelfsprekend zijn.
Wat ik niet meer mee zou nemen is de schotel en decoder.
Gr.Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: de handigste accesoires, uitrusting van je Camper



Bericht door jheeck »

Ik ben zeer te spreken over onze hydraulische levelset, de optie van electrische bijverwarming in de kachel/boiler (Truma 4e) en de 4g internetrouter. Die electrische vliegenmepper hebben we ook, zeker meenemen!
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: de handigste accesoires, uitrusting van je Camper



Bericht door Don Esteban »

In tegenstelling tot hetgeen Ron/appellover niet mee wilt nemen, zouden wij geen avond zonder de televisie via schotel en decoder willen. Ik heb zelfs altijd een losse 65 cm reserveschotel bij me voor het geval we onder de bomen geen tv-ontvangst via de dakschotel zouden kunnen ontvangen.
Naast de gebruikelijke attributen die Ron al opsomt, willen wij ook niet reizen zonder ons weerstationnetje. Temperatuur, hygrometer en barometer zowel binnen als buiten. Hij geeft uiteraard ook de tijd aan.
Vanwege knieproblemen heb ik verspreid over de camper meerdere tuinknielkussentjes liggen. Weegt niks en spaart de knieen bij poten uitdraaien en verder bukwerk.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: de handigste accesoires, uitrusting van je Camper



Bericht door marjasjaak »

Televisie is heel persoonlijk. Wij moeten het 2 maanden stellen zonder TV ::S
Een kleine compacte 230 volt ventilator, voor als je mag slapen en het is buiten nog 30 graden.
Als je ook nog een omvormer hebt, dan kan je hem ook nog gebruiken als er geen stroompaal is.
En wat al genoemd is, heel veel USB stopcontacten.
Wij hebben er 9 ingebouwd, en grijpen nooit mis.
Sjaak.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

de handigste accesoires, uitrusting van je Camper



Bericht door Marco Polo »

Garage en achteras die een beetje leuk laadvermogen aan kan.
150kg heb je er zo in zitten als je 2 e-bikes en een reserveband met de rest van de standaardspullen meesleept.
Omvormer.
Voldoende vermogen qua accu’s
Zonnepanelen om ze met mooi weer ook goed gevuld te houden.
Hebben gewoon het meeste op 230V; zoals we het thuis ook gebruiken.
Inclusief een tafelventilator die de afgelopen maanden overuren heeft gedraaid, dag en nacht :D
Goede kwaliteit keukenspullen (RVS pannen bijvoorbeeld).
Ventilator in het dak (wij hebben een Omnivent maar da’s nogal een herrieschopper. Maxxfan is een wens voor de volgende).
Reservewiel.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: de handigste accesoires, uitrusting van je Camper



Bericht door Zadowolony »

Bustent voor koude avonden, 4G router voor contact met de buitenwereld en tv (niet afhankelijk van WiFi van de camping), hier ook de elektrische vliegenmepper, kluisje, buitenisolatie op ramen om warmte of kou buiten te houden, kruik als je in Nederland blijft, opvouwbare keukenspullen als ruimte winners,……etc
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door FrankdB »

Ik neem aan dat het gaat om camperopties die later niet of moeilijk te installeren zijn.

Het allerhoogst op onze lijst van eisen was de inrichting van de camper: langsbedden, gecombineerde douche/wc, en L-vormig keukentje. Andere inrichtingen hebben we geprobeerd in huurcampers en bevielen ons minder goed.

Hoog op onze eisenlijst stond ook een groot raam (“skylight”) boven de cabine. Dit brengt veel licht in de wagen.

Ik ben superblij met de automatische versnellingsbak, het was meer een wens dan een eis bij de aanschaf. Maar als beginnend camperrijder heb ik er veel plezier van.

Op onze derde trip ontdekte ik dat onze camper airco in de cabine heeft. Dat zou ik nu ook niet meer willen missen.


Frank
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door Marco Polo »

Feitelijk is het zo dat de eerste meestal niet de meest ideale is en je na een tijdje erachter komt wat precies bij je stijl van camperen past.
Landen die je bezoekt.
Lang op de zelfde plek of zwerven.
Campings of vrij staan
Alleen zomer of ook het koude seizoen erbij.
Dat is allemaal bepalend voor de basis.

Beste is een paar keer huren.
Of er rekening mee houden dat je na een paar jaar op zoek gaat naar een nog idealere camper ;-)
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door isoplus »

Reservewiel ipv zo'n dom compressortje met wat chemischebende om een gaatje te dichten! En een goede sleepkabel.
Verder zit meestal alle luxe gedoe al op een camper, te veel eigenlijk.
Houd het gewicht in de gaten van de lege reisklare camper, dit opdat je zelf ook nog mee kan.
De rest is hier allemaal te vinden of koop bij een betrouwbaar adres en beslis niet direct.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door jepebe »

Hmmm bij ons eigenlijk alles wat langer vrijstaan mogelijk maakt.

Drie zonnepanelen, dieselkachel, lpg flessen met buitenvuller, laadbooster, radio op hh accu ( niet echt een accessoire),

verder zaken die echt goed werken. Compressorkoelkast, maxxfan, bandencompressor, reservewiel, rubbermatten voor onder wielen bij vastzitten en ook voor de deur als het nat en of vuil is, om maar eens iets te noemen. En ik word blij van de nu draaaibare voorstoelen met leeslamp, prettig plekje om relaxed te zitten.

Oh ja, goede verduisteringsmatten/buitenisolatie. Perfect bij wintersport, en de raamambtenaar gebruiken we inde zomer nu ook.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door Zijspan »

Handige accessoires zijn voor ons alle hulpmiddelen die ons het leven in de camper aangenaam maken, dat is voor de een andere dingen dan voor de ander!
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door Camper-T »

Als geschreven moet een camper, buiten de wenselijke accessoires, primair een model zijn en inrichting hebben wat aan jullie wensen voldoet.
Zo wil de een een integraal, of de ander een halfintegraal, met hoekzit, anders een face-to-face zit en lengtebedden, of juist een queens bed.
Een hoge garage om de fietsen veilig(er) in op te bergen, of juist geen garage maar een dubbele sanitairgroep achterin zoals de Chaussons, etc.
Je komt er pas achter wat je in de basis een prettige camper vind door de verschillende modellen te huren/proberen en op beurzen te bekijken.

In de nieuwere campers zit eigenlijk al redelijk veel om in de basis prima te kunnen camperen, alles wat je hier aan toevoegt is vaak persoonlijk.
Wil je vaak vrij/off-grid staan zonder afhankelijkheid van faciliteiten dan kies je voor goede zonnepanelen met bijpassende accu en omvormer.
Ben je graag altijd online dan is een goede 4G router met externe antenne misschien een must, al dan niet omgeven door veel USB contactdozen.
Zijn de bestemmingen vaak in warme landen dan kun je een airco overwegen, of andersom een betere Alde verwarming, voor wat meer comfort.
Verder zijn een automatisch level-systeem i.p.v. oprijblokken, een inbouwoven, satelliet TV, GPS tracker/alarm, nog vaker besproken accessoires.
Veel zaken zijn heel persoonlijk en op jouw wensen en vakantie-situaties afgestemd, wat vanzelf duidelijk wordt naarmate je vaker zal camperen.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Plaats reactie