De handigste accessoires: uitrusting van je camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door Marco Polo »

Zelf op de kaart kijken en etappes min of meer uit je hoofd leren ? ;-)

Dit even terzijde natuurlijk :-)
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door Wim Corduwener »

Zonder navigatie haalde we vroeger bij de ANWB van die gratis routekaarten en maakte ik een lijst met afslagen. Maar ik zou niet meer weten wat ik zonder moest.
Verder zou ik in elk geval een meenemen:
Een reservewiel
2 schaar- of oliekrikken
Oprijblokken
Ik wil ook op vakantie op de hoogte blijven van wat er in de wereld gebeurt dus een automatische schotel op het dak. Ik las dat iemand een reserve schotel meeneemt voor als bomen het zicht belemmeren: prima idee.
DVD-speler en harde schijf met films.
Gereedschap en reserve-onderdelen:
Universeelmeter
Reserve waterpomp
Zekeringen en lampen
Slangklemmen en waterslang
Schroevendraaiers en tangen
Doos vol schroeven en ringetjes
Duct tape
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
MarcoG
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 0:10
Locatie: Enschede

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door MarcoG »

Let vooral ook op de opties van het auto gedeelte, je zit toch een redelijk deel van je vakantie achter het stuur.
Ik heb deze zomer de cruise control in mijn camper enorm gemist (in mijn lease auto heb ik deze wel).
Jaren in auto's gereden zonder cruise control maar als je het eenmaal hebt mis je het wel.
De airco in de cabine is voor mij ook een must, het houd mij langer fris en scherp op lange ritten.

Bepaal voor jezelf wat je belangrijk vind, zo kan ik absoluut niet dagen achter elkaar liggen op een plank met een dunne matras (probeer het desnoods thuis eens met een matje op de grond) dus ik heb 14cm matrassen met lattenbodems in mijn bus camper.

Ik wil mijn camper ook gebruiken om met een vriend op stap te kunnen (naar een concert of evenement bijvoorbeeld) dus ik vond 2 aparte bedden en een afsluitbare toilet ook een voorwaarde.
Lepeltje lepeltje liggen met me vriend zit ik niet op te wachten en ik wil s'nachts zeker niet wakker worden met het beeld van een vriend die even zijn nummer 2 aan het wegwerken is op een porta potti :-) :-)

Zo zie je maar dat persoonlijke wensen heel divers kunnen zijn, zoek goed uit wat je met je camper zou willen doen en wat je voorwaarden zijn.
Camper_01

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door Camper_01 »

Na het aanschaffen van mijn nieuwe camper maatwerk nieuwe matrassen laten maken om een beter slaapcomfort te hebben. E&P systeem laten monteren. Mis wel het comfort van mijn nieuwe auto mbt sturen, wegligging etc. (KIA NIRO HYBRIDE PHEV)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door appellover »

Matrassen is geen keus bij campers,prima matras mevrouw,nog nooit klacht gehoord.
Nou heel snel een 7 cm memoryfoam erop gekocht.Wel weer gewicht extra maar slaapt prima,heel belangrijk als je maanden onderweg bent.Honden slapen er ook heerlijk op overdag.
Voor mij belangrijke extra’s : zonnepanelen en lpg gasfles.
Eigenlijk zou dat standaard moeten zijn,zeker paar zonnepanelen.
Gr.Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door Atoz »

In de camper dezelfde matras als thuis.
Ikea geeft / gaf ons 90 dagen test garantie.
Wel niet de lichtste / goedkoopste
En die hebben ze zowel in 1,40 als 1,60 breedte

Verder eerst 400Wp en nu 740 Wp
Eerst 230 Ah AGM, nu 400Ah LiFePO4
Compressorkoelkast perfect tevreden van, wel een kleintje met diepvriesvakje, gebruiken we om wat vis vlees op te slaan.

Keukengerei zoals thuis. Zelfs de kruiden verhuizen we mee.
Je wil onderweg, vijf zes maanden, niet staan knoeien, met minderwaardig spul.
Zij toch niet :)

In die 8 jaar is de telecom wereld wel erg veranderd, maar hebben altijd voldoende internet onderweg gehad.
Eerst buitenlandse kaartjes, ondertussen ''iets'' (zie onderschrift) , wat zelfs mee gaat op hotel en appartementen vakanties.
Gans Europa, onbeperkt.

En al hebben we dan de perfecte zelfbouwcamper.... Het blijft camperen.... Als je daar niet mee kan leven dan koop/bouw je beter geen camper.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door rob2 »

Alles wat er voor zorgt dat we 'self-supporting' zijn.
grote koelkast/2x wc cassette/douche/grote watertank/zonnepanelen/grote accu.
Groet,
Rob
J vd pal
Berichten: 81
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 14:06

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door J vd pal »

In aanvulling op de tips van hierboven, een wringijzer om de bouten/moeren van de wielen los te kunnen maken.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door jaap van duijn »

@JvdPal,

Zit dat niet bij standaard gereedschap van de camper, tenminste een krik en zo?
Reserve wiel beslis je zelf, maar de spullen toch mee en standaard.
Eigenlijk in mijn leven nog geen auto gehad zonder wiel sleutel en krik en schroeven draaier

Jaap
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door FrankdB »

Camper_01 schreef:
di 24 aug 2021, 10:48
Na het aanschaffen van mijn nieuwe camper maatwerk nieuwe matrassen laten maken om een beter slaapcomfort te hebben.
Wij zijn hier ook in geïnteresseerd. Bevallen de nieuwe matrassen? Zou je eventueel via PB kunnen laten weten waar je dat hebt laten doen?

Frank
Camper_01

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door Camper_01 »

Frank,
Google op camper matrassen Son en Breugel.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door B1gcheese »

Ik ben vooral blij met het heavy chassis en C1 rijbewijs, want met een leeggewicht van 3300 kg kom je niet zo ver met een B rijbewijs. Verder is onze camper helemaal naar tevredenheid, alles er op en er aan. Laatste aanwinsten zijn een Maxxfan boven de bedden en een hondenbench onder mijn bed, met het feit dat die laatste precies daar past ben ik erg in mijn nopjes momenteel.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door macfocus »

FrankdB schreef:
di 24 aug 2021, 12:46
Camper_01 schreef:
di 24 aug 2021, 10:48
Na het aanschaffen van mijn nieuwe camper maatwerk nieuwe matrassen laten maken om een beter slaapcomfort te hebben.
Wij zijn hier ook in geïnteresseerd. Bevallen de nieuwe matrassen? Zou je eventueel via PB kunnen laten weten waar je dat hebt laten doen?

Frank
Dat kan niet Frank want je kunt niet gecontacteerd worden via PB of mail. (zie je foruminstellingen).

Overigens hebben we ook een nieuw matras er in gelegd. Op maat laten maken bij de lokale stoffeerder (Almere). Was niet goedkoop, ligt wel heerlijk.
Laatst gewijzigd door macfocus op di 24 aug 2021, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: De handigste accessoires: uitrusting van je camper



Bericht door FrankdB »

Ah…nu zie ik welke foruminstelling het betreft. Ik begrijp niet zo goed waarom (in het grijze verleden wel PB’s gehad) maar ik zal er wel een keertje aangezeten hebben.

Staat nu weer goed.

Dank,
Frank
Plaats reactie