Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door hurktoilet »

Daar sluit ik me van harte bij aan. Als de politie zegt dat het een bekende werkwijze is en dat het er op lijkt dat die hier gevolgd is, heb ik zonder nadere gegevens geen enkele reden om daaraan te twijfelen. Maar belangrijker nog: ze horen gewoon van je spullen af te blijven, klaar.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Jan en Simonne »

+1
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »


seth_space schreef:
Klopt dat het een aanname is, maar wel een zeer waarschijnlijke.
... en fantaseer niet teveel door.
Dat helpt niet!
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door isoplus »

Het is nu alleen nog het weten waard hoe de verzekering dit afhandelt, tenminste als GJ dat nog met ons delen wil en daarbij of daarvoor nog advies denkt nodig te hebben. Zelf denk ik niet dat zijn busje nog gevonden gaat worden, het is daar niet opvallend genoeg voor denk ik.
De campers die snel gevonden worden via Facebook groepen hebben vaak wat bijzondere kenmerken.
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door AadenAnke »

Ik vraag mezelf wel heel erg af wat was/is de legale waarde van de camper van GJ

Gr Aad
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door hurktoilet »

Wat doet dat er toe?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door AadenAnke »

De arbeid die het gilde er in steekt om dagen te volgen terplaatse met een drone de boel in de gaten te houden met alle risico’s moet toch goed geld waard zijn

Gr Aad
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Meine »

Er gaan weken voorbij dat ik geen 50.000 euro verdien hoor. Zeker als er op bestelling gejat wordt is het verstandig het gewenste object te volgen tot op het juiste moment.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »

Ik heb op internet een qua bouwjaar en km stand vergelijkbare Pössl Roadcruiser op Ducato 130 pk multijet gezien voor een vraagprijs van € 42K. Die was erg kaal uitgerust in vergelijking met de onze (SOG, zonnepaneel, dubbele hh accu, door CS aangepaste vering, dakluik spoiler, nieuwe Maxxfan, lichtmetalen velgen en een volledig gebruiksklare camper inventaris)...

Dus 'lullig en busje' klinken wat eufemistisch vind ik... bovendien zijn buscampers op dit moment zeer gewild.

En 2 tot 3 dagdelen, en meermalig inzetbare devices als een magnetisch te bevestigen tracker en een elektrische drone met een camera is toch niet zo'n grote investering. Het omkatten zal wat meer geld en tijd kosten. Maar daar staat verder € 0 aankoopkosten van de camper tegenover.

Edit: Maar voor iemand vindt dat ik fantaseer doe ik er het zwijgen maar weer toe.





Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk





Laatst gewijzigd door gjvonk op ma 13 sep 2021, 11:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door appellover »

Natuurlijk zijn dat profs,wij hebben geen idee hoeveel lui daar hun beroep van hebben gemaakt.
Hoe zou je het zelf doen als je campers moet stelen van de “baas”
Natuurlijk volgen tot ze beide winkelcentrum inlopen of gaan zwemmen,met hond lopen.
Is toch niet ze moeilijk ,het is je beroep.
Zo zijn er ook bendes ( meest oost eu) die huurauto’s stelen ,elke dag weer.
In Tirana ,Albanië rijden de dikste mercedessen met nog Nederlands kenteken,zo corrupt dat niemand iets durft te zeggen.
Wij verlaten zelden allebei de camper,boodschappen altijd alleen,nooit beiden.
Op drukke camperplaats is het wat anders daar veel sociale controle,iedere vreemde is verdacht.
Mijn vrouw zegt vaak,is het nog wel leuk met de camper als je zo wantrouwend wordt ,wat een zorg.
Altijd wat met die camper,dan weer de koelkast,dan weer de schotel,dan weer te weinig mb’s of geen mb’s en nu ook nog opletten of ze hem niet jatten.
Gelukkig gaat het meestal goed en is het genieten steeds op andere plekken.
Thuis zijn er weer andere zorgen.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Marco Polo »

Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Zijspan »

Allerlei merken en types volg kastjes die in je camper worden gemonteerd van welk soort ook zijn binnen half uur er uit gegooid anders is de pak kans te groot voor de dieven of ze dumpen de camper weer het risico is dan te groot.
Beroepshalve kwam ik wel bij de bedrijven die dit soort vorm van beveiliging inbouwen, en altijd alles op andere plaatsen monteerde om het vinden moeilijker te maken dus meer tijd nodig.
Ook dieven gaan met de tijd mee en weten echt wel wat er te koop is en hoe te omzeilen.
Ik heb een externe sirene op de camper er op die maakt echt een pleuris herrie, er komt geen mens op af maar die stopt niet, er kijkt geen mens om, maar het schrikt wel af, en je kan er niet zomaar bij om die los te knippen, en ook dan stopt die nog niet met schreeuwen.
Maar ook die van mij kan weg zijn, het dievengilde zal er ook wel een oplossing voor weten?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door isoplus »

GJV, nou heb ik ook zo'n "busje" en ben er zéér blij mee dus neem mij niet kwalijk, het is niet als belediging bedoelt ik vind het gewoon een busje :cheers:
Veel van de extra's die je opnoemt zijn op het eerste gezicht niet te zien, dus of het ding daarom gestolen is betwijfel ik.
Wel maken enkele van die extra's je bus wat verschillend van de overige op de weg, dus zou het ding iets makkelijker te herkennen moeten zijn.
Zelf geloof ik er niet in dat de bus nu nog gevonden wordt, er is tijd genoeg verlopen om de herkenningspunten te wijzigen.
Wellicht is het nu gewoon een van de duizenden busjes die onopvallend rondsnorren.
Ik hoop werkelijk dat de verzekering de zaak goed en redelijk afhandelt, en gewoon weer een bus(je) kopen en doorgaan al lijkt dat nu een probleem.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door doov »

gjvonk schreef:
ma 13 sep 2021, 11:17
Ik heb op internet een qua bouwjaar en km stand vergelijkbare Pössl Roadcruiser op Ducato 130 pk multijet gezien voor een vraagprijs van € 42K. Die was erg kaal uitgerust in vergelijking met de onze (SOG, zonnepaneel, dubbele hh accu, door CS aangepaste vering, dakluik spoiler, nieuwe Maxxfan, lichtmetalen velgen en een volledig gebruiksklare camper inventaris)...

Dus 'lullig en busje' klinken wat eufemistisch vind ik... bovendien zijn buscampers op dit moment zeer gewild.

En 2 tot 3 dagdelen, en meermalig inzetbare devices als een magnetisch te bevestigen tracker en een elektrische drone met een camera is toch niet zo'n grote investering. Het omkatten zal wat meer geld en tijd kosten. Maar daar staat verder € 0 aankoopkosten van de camper tegenover.

Edit: Maar voor iemand vindt dat ik fantaseer doe ik er het zwijgen maar weer toe.





Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Ik heb afgelopen weekend een buscamper in Duitsland gekocht.
Ondanks de af te rekenen BPM scheelt dat vele duizenden euro’s.
Een dealer in NL heeft een vergelijkbare bus staan waar hij minimaal 10k aan gaat verdienen.

Misschien is het een optie om eens in Duitslland je licht op te steken.
Heb je geen zin nin het gedoe van zelf importeren, dan zijn er bedrijfjes die voor een paar honderd euro je willen helpen.
Plaats reactie