Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door AadenAnke »

Oké ff 40k legale waarde wat levert dat dan gestolen op? Voor de gilde broeders die hem weg halen misschien ergens tussen de 5 en 10 dan voor diegene die het omkat werk doet ook zoiets? Dan het via via weer op de markt zetten terwijl de legale waarde in de meeste landen een stuk lager liggen. Dan lijkt het mij toch hard werken als beroepscrimineel

Gr Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Marco Polo »

https://www.itv.com/news/calendar/2021- ... th-of-vans

Vorige week in de UK.

Gestolen en gestript voor de onderdelen.

Bestemming Roemenië.

Zelfs al krijgen ze maar 10% van de waarde van die Mercedessen terug dan is het nog 1000€ de man per maand.
Dubbele van het Roemeense minimum loon.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op ma 13 sep 2021, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Marco Polo »

Zelfs al krijgen ze maar 10% van de waarde van die Mercedessen terug dan is het nog 1000€ de man per maand.
Dubbele van het Roemeense minimum loon.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Zadowolony »

Beetje buscamper met alles erop en eraan 80 k. Plus fietsen van een paar duizend.
Moet er niet aan denken.
Leef met je mee, hoop dat het snel afgehandeld wordt.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »

@Doov: bekend, ik heb de mobile.de app al op mijn telefoon staan en ben ook al informatie aan het zoeken geweest over bedrijven die zo'n import voor een particulier doen. Maar dank voor je tip, ik vraag tzt wel in een pb welk bedrijf jij gebruikt hebt.

We blijven nu eerst maar de afwikkeling afwachten, dan van de winter 2 weken een buscamper huren om 2 belangrijke zaken te onderzoeken: 1 durven we nog weg met een camper en 2 is een Ducato met de 9 traps automaat iets voor ons?

Als beide antwoorden vervolgens 'ja' zijn, gaan we een paar jaar sparen.

@Zadolowny: voor een nieuwe Pössl Roadcruiser en dan nog moet je denk ik niet alle opties willen, dan haal je het waarschijnlijk net.
Onze Pössl Roadcruiser was uit juli 2012 (door ons gekocht in oktober 2015) met ondertussen zo'n 137.500 km op de klok en we waren het net met elkaar eens geworden dat we hem goed zouden blijven onderhouden en pas in 2027 zouden gaan inruilen, voor dan bijna nieuw.

Eén troost: we hadden maar 1 elektrische vouwfiets bij ons van ook alweer 3 jaar oud met 2.700 km op de teller. Maar wel de week ervoor in Frankrijk heel bloedig 2 nieuwe bandjes en spaak reflectoren er op gezet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Marco Polo »

Vrienden van ons werden op hun eerste tocht met de camper s’nachts op een CP in Zweden beroofd.
Fiat cabine werd zonder problemen geopend en de voorkant van de wagen, waar ze al hun waardevolle spullen voor het grijpen hadden liggen , werd vakkundig leeggemaakt tot ze wakker werden en bijna 1 van de figuren te pakken hadden.

Waren weliswaar niet de wagen kwijt maar toch wel geschokt in het vertrouwen.
Maar ze zijn niet bij de pakken neer gaan zitten en met wat extra hang en sluitwerk op de wagen camperen ze sindsdien toch al weer diverse jaren.
En ze laten hun spullen nu niet meer voor het grijpen liggen ;-)

Gewoon doorgaan GJ ;-)
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door dieseltje+ »

Het is te hopen voor TS dat het op "korte" termijn opgelost wordt. Los van het geen camper meer hebben, voor TS al met al een gedoe en negatieve energie.
Voor de 1 is het maar materiaal voor een ander duidelijk meer en een soort van "troetel kindje"
Je weet het soms nooit, kameraad van me zijn bus was vorig jaar gestolen, ondertussen een andere gekocht, ziet een oplettende vrachtwagen chauffeur (bekende van hem) de bus vlakbij de Duits-Poolse grens staan met de Nederlandse platen er nog op. N.b. 3.5 maand later. Enige schade was bijrijdersportier slot kapot, contact slot kapot en later bleek het reserve wiel te missen :crazy: In overleg met de verzekering de bus weer terug gekocht.
Je weet het soms niet!
Sowieso moed houden op een correcte afloop, dat zal afentoe een beroep doen op je geduld.:thumbup:
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op ma 13 sep 2021, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »

AadenAnke schreef:Oké ff 40k legale waarde wat levert dat dan gestolen op? Voor de gilde broeders die hem weg halen misschien ergens tussen de 5 en 10 dan voor diegene die het omkat werk doet ook zoiets? Dan het via via weer op de markt zetten terwijl de legale waarde in de meeste landen een stuk lager liggen. Dan lijkt het mij toch hard werken als beroepscrimineel

Gr Aad
Ik denk dat die 'Gildebroeders' zelf ook wel een 'productie- (omkatten en kenmerken veranderen) en distributie kanaal (importeurs in andere landen of handelaren in eigen land) hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door seth_space »

Zo blijkt het met autodiefstal zelden te werken. Zie de stelers als zzp die werken voor een heler.
Die zet de zaak weer door. Op die wijze wordt er dan ook zelden een "organisatie" opgerold want men kent elkaar niet.
Slechts delen worden gepakt en dan met name de stelers. Soms een onzorgvuldige heler.
Er is wel op het internet een actieve uitwisseling van kennis rondom stelen. Methodes en materialen worden daar gedeeld. Veel van die kanalen worden door politie gemonitord.
Hoe "saaier" je camper is des te gemakkelijker is die door te schuiven. Opvallende campers worden al weer lastiger.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Marco Polo »

Zie het bericht uit de Britse media.
Wagens worden blijkbaar voor onderdelen uit elkaar gehaald.
Veel eenvoudiger dan hem als geheel proberen te verschepen met veel hoger risico op ontdekking.
En veel meer meerwaarde.

Paar handige Harries, die weten hoe een bepaald merk en type voertuig in elkaar zit en dus ook makkelijk standaard beveiligingen kunnen omzeilen.
Trekken hem ook uit elkaar.
Alles wat er aan waarde in de wagen ligt is extra winst.
Noemen ze dan in de media een internationale bende.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »

Update: de schade expert heeft mij zojuist uit eigener beweging gebeld (een externe partij). De dagwaarde is vastgesteld, daarbij is rekening gehouden met de huidige marktwaarde. Ten opzichte van mijn aanschafwaarde anno oktober 2015 inclusief alle later aangebrachte accessoires zit ik voor de camper op een waardevermindering van zo'n 18% over bijna 6 jaar, dat is iets meer dan 3% per jaar. Voor de inboedel wordt de maximale poliswaarde vergoed.

Dit geheel lijkt mij dan weer netjes, evenals het feit dat de schade expert mij belt.

Nu maar weer afwachten hoe het verder gaat.



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Meine »

:thumbup:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Marco Polo »

metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door metatoon »

:cheers:

Gr, Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Plaats reactie