Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door FrankdB »

Dat werkt natuurlijk alleen maar zolang dat systeem aanwezig is in de camper.

De ervaring van TS leert dat een wandeling van een half uurtje (bijvoorbeeld om een hond uit te laten) al voldoende kan zijn voor een professionele bende.

Frank
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9181
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »

Minder nog denk ik, wat ik eerder al schreef: volgens ons idee zijn we enkele dagen geobserveerd / gevolgd en is er op de bewuste dag en tijd een drone gebruikt om te kijken waar we zaten.

De Franse Gendarmerie bevestigde bij het doen van de aangifte dat een dergelijke aanpak bij de MO van een autodievenbende past. Door hen gestolen auto's worden zelden teruggevonden: "die is de grens al over" zei de Gendarme die ons die bewuste middag ophaalde van de parkeerplaats.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
tonic
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door tonic »

Nou moet je ze niet teveel eer gaan geven. Een drone gaan gebruiken om te kijken waar je zit. Het lijkt wel een CIA actie 😂
Voor een dief maakt het niet uit door wie hij gesnapt wordt. Op een openbaar parkeerterrein kan dat iedereen zijn. Dus even goed observeren en snel je kunstje doen.
Edmond
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 18:04

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Edmond »

Hallo.ik zit dit allemaal zo te lezen.ik vind het treurig .en hoop op een goede afloop.
Ik vraag mij af,
alle elektronica is te omzeilen. Gewoon een schakelaar op een moeilijk te vinden plek (startonderbreker) startmotor brandstof pomp werkt erg vertagend.in combinatie met de standaard ingebouwde start onderbreker.
Of denk ik hier te makelijk over?
Gr Ed..
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door DiffRental »

Je denkt niet te gemakkelijk, vaak zijn dat de beste beveiligingen. Fabriek alarm of andere later ingebouwde systemen zijn bekend en weten ze vaak wel hoe te omzeilen.
Heb ooit een beveiliging gemaakt met een originele mistlampschakelaar. Wagen had geen voorste mistlampen maar wel de schakelaar. Dus mistlampen schakelaar aan om de brandstofpomp van stroom te voorzien en te kunnen starten.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Kroppie »

of ergens een draaischakelaartje met een zeskante moer als knop, lijkt net een boutje, of een klein switchje in een gordelsluiting, ze zullen met stelen toch geen passagiers meenemen denk ik, ik noem maar wat, er is zat te bedenken, een magneetje op een bepaalde plek b.v.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 12 sep 2021, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door 309T16 »

Helemaal mee eens. Zo heb ik een een wat oude auto waar verhoudingsgewijs veel geld ingestoken is qua prestaties. Deze is dus ook voorzien van een aantal home made beveiligingen. Zelfs getest met een hoogspanningsbeveiliging.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door seth_space »

volgens ons idee zijn we enkele dagen geobserveerd / gevolgd en is er op de bewuste dag en tijd een drone gebruikt om te kijken waar we zaten.
I vermoed dat er hier iemand te veel Netflix kijkt.
Een auto is te stelen in enkele minuten. Als het mislukt kiezen ze een andere.
Een groot parkeer terrein waar je vertrek en terugkeer van de winkel heel goed te monitoren is blijkt ideaal.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9181
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »

Wat jij beschrijft doet de gelegenheidsdief die het om de inhoud van de camper gaat. Bij ons wijst alles er op dat het precies andersom is: het ging ze om de camper. Dat werd ook bevestigd door de Gendarme. Er bestaat ook in de EU in werkelijkheid zoiets als georganiseerde voertuigcriminaliteit.

Als je denkt dat je als camper bezitter alleen te maken hebt met gelegenheids diefjes...en dat de echte zware jongens het alleen gemunt hebben op snelle bolides >€ 200.000, dat zij niet bij een willekeurige webshop een magnetische tracker van een paar honderd euro willen kopen en dat drones alleen door brave huisvadertjes gekocht en door hun nerdy zoontjes gevlogen worden om mooie luchtfoto's te maken, droom je roze droom verder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
kasper1
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door kasper1 »

Sorry jongens,
het zijn allemaal aannames zolang we de werkelijke feiten niet weten😎

Groet Kasper
VanNicholas Zephyr Titanium
tonic
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door tonic »

gjvonk schreef:
zo 12 sep 2021, 21:05
Wat jij beschrijft doet de gelegenheidsdief die het om de inhoud van de camper gaat. Bij ons wijst alles er op dat het precies andersom is: het ging ze om de camper. Dat werd ook bevestigd door de Gendarme.
En hoe kom jij en/of de gendarme aan deze conclusie? Het echte verhaal zal je pas weten als er ooit een dader gevonden zou worden.
Voor de rest is dit natuurlijk een aanname.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9181
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »

Klopt dat het een aanname is, maar wel een zeer waarschijnlijke. We zijn ruim een maand verder en tot nog toe ontbreekt ieder spoor van zowel de camper als van onze persoonlijke bezittingen. Zelfs de camerabeelden van de kassa's waar met onze gestolen creditcards contactloos betaald is, zijn onbruikbaar of zijn er niet door defecten.

Maar ik stop hier, nog even en er gaat me verteld worden dat er nooit campers gestolen worden om de camper zelf. En dat je voertuigcriminelen gemakkelijk kunt herkennen: ze zien er uit als B(oef) 1 en B(oef) 2 uit de serie Bassie en Adriaan



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door seth_space »

Klopt dat het een aanname is, maar wel een zeer waarschijnlijke.
Laat ik voorop stellen dat je iets heel lulligs is overkomen.
Maar je aannames lijken alleen gebaseerd op je mening over dit vervelende incident.
Sterkte met de afhandeling en fantaseer niet teveel door.
Dat helpt niet!
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door metatoon »

Het lijkt wel te ontsporen in een zwaar verhoor hier aan gedupeerde .
G.j. Sterkte maar weer ,heel verstandig om hier even afstand te nemen .🍀🍀🍀🍀

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Plaats reactie