Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door kampo »

Stel hun schriftelijk de vraag of je een nieuwe camper mag bestellen gezien de lange leveringstermijn en hoeveel ze gaan uitbetalen.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Dafluc »

Je kunt toch zeker vragen hoe het verder gaat en wanneer ze iets laten weten? Dat zul je toch al gedaan hebben neem ik aan? Daar kan hier niemand antwoord op geven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »

Ja hoor, als ik donderdag aanstaande nog geen mailbericht heb ontvangen (de 37e dag), mag ik opnieuw bellen van de allervriendelijkst klinkende mevrouw, maar dan niet op vrijdagmiddag om 4 uur. Tot dan moet ik toch even geduld hebben.

Ik krijg het idee dat de medewerkers die ik aan de telefoon krijgt zelf ook niet over de juiste informatie kunnen beschikken hoe een schadeafwikkelingsproces precies loopt en in welke stap het proces is.

Een nieuwe / andere camper zit er voorlopig niet in. Eerst maar een poosje sparen en met 2 weekjes huren eerst eens onderzoeken of we weer durven... het laat ons voorlopig nog niet los.



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Dafluc »

Okee. Je weet dus dat je nog even moet wachten. Ik begrijp natuurlijk dat het je te lang duurt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »

Edit: na de verandering van de tekst van moderator: het duurt in mijn optiek lang omdat ik en niet precies weet welke stappen in het proces gevolgd worden, waar we nu zijn in dat proces, wat de waardebepaling van onze camper is, hoe het verder gaat en waarom ik nergens en nooit eerder iets gelezen heb over wachttijden die de verzekeringsgever vervolgens zelf ook niet waarmaakt of kan waarmaken?

Ik heb een qua leeftijd en kilometer stand vergelijkbare camper op internet gevonden met een in mijn ogen aanzienlijke vraagprijs waar we meerdere jaren over doen om bij elkaar te kunnen sparen. Mag ik dus svp gestresst zijn over de afwikkeling van deze diefstal waarbij ieder spoor van de camper tot nog toe ontbreekt?

Tot slot: we kunnen zo ook nog niet afsluiten en weer vooruit gaan kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk








Buscamper fan
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Dafluc »

Geert Jan, ik gun dit niemand en leef met jullie mee. Ik snap dat de afwikkeling jullie te lang duurt. Het is ook goed dit hier te melden. Dan weten anderen waar ze aan toe zijn mocht hun iets soortgelijks overkomen. Ik ga ervan uit dat er een procedure is die voor iedereen gelijk zal zijn. Tot zover doet de verzekering gewoon zijn werk. Maar ik begrijp de stress en hoop dat er snel duidelijkheid komt. Ook hoop ik dat jullie, na een keer huren, weer op pad zullen gaan met een opvolger.
Afbeelding
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Meine »

Dat de verzekeraar gewoon zijn werk doet vind ik niet. De verzekeraar moet veel beter communiceren over de termijn waarna uitbetaald wordt en over de hoogte van de betaling t.z.t., dan weet ts tenminste waar hij aan toe is.

Hier in Duitsland zijn ook wij getroffen door de overstroming twee maand geleden. Binnen 2 dagen de expert en binnen een week het geld op de bank.

Bovendien na een telefoontje aan de verzekeraar kregen we de directe toestemming om de verzopen olie cv te laten repareren.

Zo hoort een verzekeraar te werken en niet zo als bij ts. Dat is iemand aan het lijntje houden, een werkwijze helaas die bij nog te veel verzekeraars voorkomt. Wel premie vangen maar een hekel hebben aan uitbetalen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door gjvonk »


Als ze me alleen maar op de hoogte zouden houden van de procesgang zou al een heleboel ergernis schelen. Nu word ik afgescheept met halve antwoorden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Kroppie »

sorry dat ik het zo zeg, maar laat u zich niet afschepen?, niet te lief reageren naar dat soort lui.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Meine »

Ook als je lief reageert hoort een verzekeraar zich voor je in te zetten.

Verzekerd via het NKC. Die zouden zich op z'n minst toch voor je in kunnen zetten. Mooie belangenvereniging.
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Hymerferry »

Eerste zin in polisvoorwaarden NKC tav diefstal: (25.1.4 Diefstal) : Bij diefstal, verduistering of vermissing van de camper keert verzekeraar pas uit als de camper meer dan 30 dagen weg is. Deze periode begint vanaf het moment dat u dit bij verzekeraar meldt.
Hoe frustrerend ook, het staat er gewoon duidelijk in.
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Meine »

Maar dat vragen van ts hierover onbeantwoord blijven is een andere zaak. En meer dan 30 dagen kan ook 40 dagen, 1 jaar of 2 jaar of voor altijd zijn. Camper is nu meer dan 30 dagen weg, dus........ Mooie voorwaarden zijn dat.

Ik kan erg slecht tegen dit soort onrecht en voor mij is het onbegrijpelijk dat zo'n handelswijze vanuit verzekeraars hier zo verdedigd wordt, zelfs door moderatoren.
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door isoplus »

Niet zo mopperen, de NKC zal de verzekeringen ergens ondergebracht hebben.
Het is gewoon een administratiefproces en als G.J. Vonk goed verzekerd was komt het echt wel in orde.
Het kan natuurlijk nooit kwaad een beetje druk op de ketel te houden maar daar helpt hier mopperen op de NKC echt niet bij.
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Onze camper is vanmiddag (10 augustus) gestolen



Bericht door Meine »

Dat is een top argument :thumbup:, de NKC heeft de verzekering elders ondergebracht en dus kunnen ze er niets aan doen.

Verschuilen achter administratieve processen, computers die fouten maken, enz, van dat soort argumenten kan ik heel kwaad worden. Een bekeuring ligt binnen enkele dagen op de mat maar uitbetalen, dat gaat nog even duren, administratieve processen weet je wel.
Plaats reactie