Wie heeft er nog Euro's?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door FrankJC »

josé moncayo schreef:
za 31 jul 2021, 20:37
Net als vrijheid van meningsuiting moet je ook de vrijheid hebben om met cash geld te betalen.
Maar dan moet je wel bij de juiste kassa gaan staan en niet bij een 'alleen pinnen' kassa.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door TestCase »

Gisteren weer een staaltje meegemaakt betreffende overmaken van erfenis schoonvader naar een deposito. Was in maart, kreeg de vraag via internet waar komt dat geld vandaan? Irritant want komt gewoon van eigen NL rekening overgeschreven dus niet uit buitenland of contant. Ingevuld 'deel van erfenis, verkoop woning', schoonfamilie had huis verkocht. Nu ruim 4 maanden later moeten we een overschrijving van de notaris laten zien en wel binnen 1 week! Die hebben we niet in huis (en 't is ook nog vakantie tijd) want geld was eerst naar 'Erven van....' gestort, daarvandaan naar rekening partner en daarvandaan naar deze bank. Gaat om een betrekkelijk klein bedrag alleen bij deze bank, dubbele bedragen bij andere banken geven geen enkel probleem binnen schoonfamilie.
We lossen het wel op maar wat een gezeik soms met dat toezicht op electronisch geldverkeer!.
Ga maar eens denken over een goede kluis voor deel van onze erfenis, sparen brengt toch niets meer op. Scheelt ook belasting voor ons en straks onze kinderen. Mag niet zo 'verdonkeremanen' ik weet het.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Maar van wie kwam dan de vraag?
Via internet is een containerbegrip, zo krijg ik bv ook veel aanzoeken via internet :mrgreen:

Theo
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door FrankdB »

TestCase schreef:
zo 01 aug 2021, 9:45

Ga maar eens denken over een goede kluis voor deel van onze erfenis, sparen brengt toch niets meer op. Scheelt ook belasting voor ons en straks onze kinderen. Mag niet zo 'verdonkeremanen' ik weet het.
Daarmee loop je het risico dat je problemen groter worden als je later dat "verdonkermaande" geld gaat uitgeven en aan de belastingdienst moet uitleggen waar dat geld vandaan komt.

Tenzij je het natuurlijk met vijftig cent per keer in een douche-/parkeer-/wasautomaat stopt :wink:

Frank
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door jaap van duijn »

Heb begrepen dat je tot 14000,= Euro of zo contant - nu nog - mag betalen rest of meer moet via bank overschrijving.
Dus je kan nog effe voort.

Maar komen doe je, want als straks de biljetten weer andere vorm en/of kleur krijgen en de oude er uit gaan?

Jaap
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Kroppie »

zorgen dat het voor die tijd ""op"" is, dat is het allerbeste, niet wachten tot je er zelf niets meer mee kan .

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 01 aug 2021, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door FrankdB »

In Nederland, is er momenteel een meldingsplicht voor contante betalingen boven de 10.000 euro.

Er is een discussie gaande over een verbod op contante betalingen boven de 3.000 euro.

Frank
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door willemzon »

2 jaar geleden kochten wij van een particulier een camping in Duitsland, hiervoor moesten wij een groot geldbedrag van de bank halen, een week van te voren dit besteld, kon alleen bij een regiokantoor. Wij namen het geld in ontvangst.
Vervolgens vroegen zij wat wij er mee gingen doen.
Mijn vrouw zei, dat hen dat niets aanging, al gooide zij het van het dak af. Vervolgens gingen wij met het geld naar buiten.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door TestCase »

PE1OPQ Theo schreef:Maar van wie kwam dan de vraag?
Via internet is een containerbegrip, zo krijg ik bv ook veel aanzoeken via internet :mrgreen:

Theo
Bij openen/storten van op rekening kreeg ik binnen 1 week een email met verzoek/verwijzing om de herkomst van het geld te duiden op hun website via 'mijnbank'.
(Allen die term al 'mijn.....', verschrikkelijk.). Nu gisteren pas weer een brief!

Aan anderen:
Briefjes van €50.- zijn geen probleem en kun je overal mee terecht. (Brandstof, boodschappen,....)
Oude briefjes kun je nog tientallen jaren inleveren bij de bank of DNB. Zijn het er erg veel dan wordt naar herkomst gevraagd. Bedrag wordt gesplitst door 3 kinderen en evt. 5 kleinkinderen dus dat worden geen 100den briefjes p.p. Afbeelding

In oplossingen denken!

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door KTManiac »

TestCase schreef:
zo 01 aug 2021, 12:33
Briefjes van €50.- zijn geen probleem en kun je overal mee terecht. (Brandstof, boodschappen,....)
In de meeste wintersportplaatsen knippert er ook niemand met z'n ogen bij briefjes van 200.
(Helaas) niet dat ik daar een overschot aan heb hoor.... :wink:
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Will »

Het is ook een beetje de omgekeerde wereld omdat men geen grip heeft op crimineel en zwart geld moet de hele goegemeente maar bloeden en gaan pinnen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Kroppie »

bloeden, normaal woord voor voor geld uitgeven toch, cash of per pin :D , en zoals ik al eerder gezegd heb, met goed zoeken vind je een hoop problemen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door isoplus »

Ik heb mijn boot ZWART laten schilderen, wat is er verkeerd aan zwart :-B
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Kroppie »

niks, valt minder op dan goudkleurig.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie